Τρίτος χρόνος εξέλιξης του RX 450, ακόμα το περιμένουμε στην παραγωγή
Από τον
Κώστα Γκαζή
16/12/2022
Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, η Beta Motor αλλάζει συνεργάτη, παρουσιάζοντας τη νέα της αγωνιστική της ομάδα για το MXGP, ενώ εμείς ακόμα περιμένουμε να δούμε την RX 450 να περνά στην παραγωγή.
Η νέα ομάδα ονομάζεται Beta MRT Racing Team, και είναι 100% ιταλική από το Viterbo -βόρεια της Ρώμης-, με δεκαετή αγωνιστική εμπειρία. Manager της είναι ο Elio Marchetti ο οποίος ήταν από τους πρώτους χορηγούς στην καριέρα του Lupino καθώς ο Ιταλός αναβάτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην ίδια πόλη.
Όσον αφορά στους αναβάτες, δίπλα στον έμπειρο Alessandro Lupino θα αγωνίζεται ο Βρετανός Ben Watson, ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα του χώρου, που για ελάχιστους βαθμούς δεν μπήκε στη δεκάδα της τελικής βαθμολογίας του MXGP 2022 -στη δεύτερη μόλις ολόκληρη σεζόν του στη μεγάλη κατηγορία.
Η Beta είναι γνωστή για τα Enduro και τα Trial μοντέλα της, ενώ το 2021 ξεκίνησε την εξέλιξη της RX 450 κατευθείαν “στα βαθιά”, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, μια μοτοσυκλέτα που ελπίζουμε να τη δούμε σύντομα στην παραγωγή. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως θα τη δούμε στην EICMA 2023, ως μοντέλο 2024.
Για την ώρα, στην ΜΧ γκάμα της, η Beta παρουσίασε αρχικά στις Η.Π.Α. το 2021 την 300 RX, που βασίζεται στο enduro μοντέλο της εταιρείας, μοτοσυκλέτα που αναμένουμε και στην Ελλάδα, πιθανώς τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο του 2023!
Samp Racing: Δημιουργήθηκε Ελληνική επαγγελματική ομάδα Motocross! Έτοιμη για το 2024!
Μακάρι θαύμα αντί για πυροτέχνημα
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
28/3/2024
Ελληνική, πολυπληθής ομάδα που δίνει μοτοσυκλέτες σε αναβάτες, πληρώνει εξοπλισμό, έξοδα προπόνησης, τα έξοδα γενικά και εφαρμόζει και αυστηρό πρόγραμμα. Συμβαίνει μία φορά κάθε δέκα χρόνια και υπό αυτές τις συνθήκες ακόμη πιο σπάνια, όμως για το 2024 είναι ήδη έτοιμη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2024!
Δεν έχουν περάσει πολλά εξάμηνα από τότε που ο Peter Hickman, που αυτή την στιγμή κρατά το ρεκόρ γύρου στο Isle of Man TT, μου εξιστορούσε πόσο τυχερός είναι που μία ιδιαίτερα πλούσια κυρία αποφάσισε να πάει κόντρα στις φίλες της στα πάρτι τσαγιού, όπου ανταγωνιζόντουσαν για τις επιδόσεις των αλόγων κούρσας που κάθε μία σπονσοράριζε και να δημιουργήσει την δική της ομάδα αγωνιστικών μοτοσυκλετών όπου τα «άλογα» θα μετρούνται πλέον σε εκατοντάδες. Βέβαια η Faye Ho που προσέλαβε τον Hickman και τον Brookes δεν αγάπησε τυχαία τις μοτοσυκλέτες και μπορεί η απόφασή της να έχει δική της ομάδα στο Isle of Man TT να ξεκίνησε ως πικάρισμα αλλά οι ρίζες και η προσωπικότητά της θα την έφερναν πολύ γρήγορα κοντά τους έτσι κι αλλιώς, χωρίς να επεκταθώ εδώ περισσότερο.
Στο εξωτερικό αυτά τα θαύματα γίνονται πιο συχνά: Η Faye Ho, εγγονή του δις/ουχου Stanley Ho με τον Peter Hickman
Είπα τότε στον Peter Hickman πως αυτή είναι μία πολύ συνηθισμένη ιστορία στο IoM TT και γενικά στα παγκόσμια πρωταθλήματα, ιδιαίτερα τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά δεν συμβαίνει συχνά σε επίπεδο εθνικών διοργανώσεων αν δεν μιλάμε για 4-5 Ευρωπαϊκές χώρες. Καθότι στις υπόλοιπες πέφτουν όλοι μαζί στο χαντάκι ακόμη και όσοι έχουν τη στόφα να καταφέρουν κάτι καλύτερο. Προχωρήσαμε την κουβέντα μας τότε, λέγοντας πως μακάρι να βρεθούν και στις υπόλοιπες χώρες μερικοί πρόθυμοι και πλούσιοι να ξοδεύουν χρήμα σε αγώνες αντί σε κάτι πάρτι και τραπέζια.
Η ευχή εκείνη έπιασε και μάλιστα η αρχή που έγινε την σεζόν 2023, επεκτείνεται τώρα στο 2024 με τρόπο που ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα καθώς η SAMP Racing ξεκινά ως ότι καλύτερο έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, ανταγωνιζόμενη σε παροχές ακόμη και ομάδες αντιπροσωπειών. Στο τέλος της επόμενης σεζόν θα έχουμε κλείσει 40 χρόνια και σε αυτή την πορεία έχουμε δει και αντίστοιχες παλαιότερες προσπάθειες από τρελούς με την καλή έννοια, θυμόμαστε και αντιπροσώπους που στις πλάτες τους σήκωσαν για χρόνια όλο το Motocross, μαζί και τους ανταγωνιστές τους μερικές φορές.
Στις μέρες μας όμως και σε μία εποχή που πέρα από το Motocross όλα τα αθλήματα με μοτοσυκλέτες πάσχουν οικτρά σε συμμετοχές και σε κοινό που τους παρακολουθεί, τέτοιες προσπάθειες λάμπουν φωτεινότερες. Ακόμη και το ίδιο το Motocross δυσκολεύεται από την γενικότερη απροθυμία των εταιρειών να υποστηρίξουν τους αγώνες στην Ελλάδα που κατά επέκταση δεν μπορείς να τις δείξεις και με το δάχτυλο κατηγορώντας, καθώς για να το κάνουν θέλουν σταθερότητα διοργανώσεων που δεν υπάρχει, σαφές πρόγραμμα που επίσης δεν υπάρχει, κόσμο να το παρακολουθεί για να υπάρχει νόημα στα έξοδα και τέλος ένα ελάχιστο πλήθος συμμετοχών, αντί να τρέχουν 3 και να ανεβαίνουν όλοι μαζί στο βάθρο. Από την πλευρά μας είμαστε οι μόνοι που επενδύουμε στην κάλυψη όλων των ελληνικών αγώνων, ακριβώς για να προωθηθούν οι συμμετέχοντες μήπως και στο μέλλον δούμε να πληθαίνουν βελτιώνοντας την κατάσταση.
Υπό αυτές τις συνθήκες μόνο κάποιος που έχει πάθος και χρήμα μπορεί να επενδύσει σε μία αγωνιστική ομάδα χωρίς να περιμένει τίποτα περισσότερο επιχειρηματικά και εικάζουμε πως αυτό ακριβώς έχει γίνει στην περίπτωση της Samp Racing από το ρεπορτάζ μας, καθώς η ίδια η ομάδα δεν έχει ακόμη επικοινωνήσει περισσότερες πληροφορίες. Ιδιοκτήτης της Samp Racing είναι ο κος Σαμπαθιανάκης, επιχειρηματίας με καταγωγή από την Κρήτη που ειδικεύεται στις μεταφορές οχημάτων στο εξωτερικό.
Με έδρα στην Βουλγαρία μεταφέρει τα τελευταία 15 χρόνια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη με τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, ενώ διαθέτει και ιδιόκτητους σταθμούς φύλαξης σε Βενετία, Γερμανία, Πάτρα και Κόρινθο. Από την δραστηριότητα της Samp Trans, γίνεται ξεκάθαρο πως είναι λίγα αυτά που μπορεί να προσφέρει η Samp Racing από πλευράς προώθησης και αύξησης πελατολογίου, οπότε οι λόγοι ενασχόλησης του δραστήριου επιχειρηματία Σαμπαθιανάκη, θα πρέπει να αναζητηθούν στην επιθυμία του να προσφέρει στους Έλληνες αγωνιζόμενους μία σπάνια ευκαιρία!
Το 2023 η αρχή έγινε βοηθώντας νέους αγωνιζόμενους καθώς και εργαζόμενους της Samp Trans που ασχολούνταν με το MX, να αγωνιστούν στην προηγούμενη σεζόν αποφασίζοντας να κάνουν τώρα το επόμενο βήμα με ακόμη περισσότερους αναβάτες, δημιουργώντας μία κανονική dream team στο ελληνικό MX, ενώ δηλώνουν πως το Motocross είναι μόνο η αρχή!
H Samp Racing έχει αποκτήσει μοτοσυκλέτες KTM, ιδιοκτησίας της, και οι πρώτες πληροφορίες είναι πως έχει διαθέσει από τουλάχιστον δύο σε κάθε αναβάτη ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί σωστά.
Οι αναβάτες της Samp Racing είναι οι:
MX Open - Χρήστος Κοτούλας KTM#2
MX1 - Μανώλης Κρητικός KTM#160
MX1 - Χρήστος Κατσαμάκης KTM#888
MX2 - Σωτήρης Φωτάκης KTM#307
MX2 - Αλέξανδρος Κατσαμάκης KTM#19
MX2Τ - Λευτέρης Παπαδάκης KTM#177
MX85 – Ερμής Χατζηβασιλείου KTM#111
MX85 – Μιχάλης Πιστικός KTM#281
Ας δούμε την παρουσίαση των αναβατών:
Ευχόμαστε στην Samp Racing ένα λαμπρό μέλλον, να μην απογοητευτεί από την ελληνική πραγματικότητα και τις αντιξοότητες που αυτή θέτει σε κάθε νέο εγχείρημα και το όνειρό τους, να είναι το MX μόνο η αρχή, να βγει αληθινό. Η πρώτη αναμέτρηση δεν είναι μακριά, απέχει μόλις μερικά εικοσιτετράωρα!
Ο αγώνας της Κέρκυρας είναι ο πρώτος για φέτος και φυσικά το MOTO, το μόνο μέσο που καλύπτει τους ελληνικούς αγώνες, θα είναι εκεί για να καταγράψει την έναρξη και την εξέλιξη και της φετινής σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross!