Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1

Στο δρόμο για τον τίτλο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/6/2023

Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:

2

ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.

Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να  διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.

Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .

Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .

3

To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. 

6

Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»

7

Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η   θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος. 

Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.

Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .

9

 

Supercross 2024, San Francisco - Κόλαση λάσπης με νικητές τους Sexton και Smith [VIDEO]

Η βροχή που έπεφτε αδιαλείπτως ανάγκασε τους οργανωτές να προσαρμόσουν το πρόγραμμα ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα
motomag Supercross 2024, San Francisco – Sexton και Smith κερδίζουν τις λασπομαχίες [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

16/1/2024

Ο δεύτερος γύρος του AMA Supercross 2024, που έλαβε χώρα στο San Francisco ήταν από τους δυσκολότερους αγώνες που έχουν διεξαχθεί ποτέ στον θεσμό, καθώς η συνεχή βροχόπτωση έκανε την διαδρομή έναν απέραντο λασπόλακκο. Νικητές σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ήταν ο Chase Sexton (Red Bull KTM) στην κατηγορία των 450, και ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha) στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής.

Η εκκίνηση στο San Francisco ήταν ο “μισός αγώνας” καθώς όποιος κατάφερνε να βγει μπροστά θα αποκτούσε ξεκάθαρο πλεονέκτημα για τη νίκη. Στην κατηγορία 450, ο Sexton έκανε μία εκπληκτική εκκίνηση και έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, ωστόσο για να μην κολλήσει στην λάσπη και τις νερολακούβες αναγκάστηκε να ανοιχτεί, με τον Ken Roczen (Suzuki) να “κλέβει” το Holeshot. Η χαρά του Roczen δεν θα κρατούσε για πολύ καθώς ο κινητήρας του θα έσβηνε πριν από ένα άλμα με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Sexton και Eli Tomac (Monster Energy Yamaha). Ο Sexton ο οποίος είχε δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από τον Tomac απέφυγε τα λάθη στις λασπωμένες συνθήκες καταφέρνοντας να κατακτήσει την πρώτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Tomac ολοκλήρωσε τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Roczen να καταφέρνει από την 15η θέση να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Δύσκολα τα βρήκε στις λασπωμένες συνθήκες ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Jett Lawrence (Team Honda HRC), με τον αναβάτη της Honda να τερματίζει εν τέλει στην ένατη θέση, χάνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία στην βαθμολογία.

Supercross 2024, San Francisco – Sexton και Smith κερδίζουν τις λασπομαχίες [VIDEO]

Στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής, η στρατηγική ήταν ίδια για όλους: “στρίβω πρώτος, μπαίνω μπροστά και οδηγώ την κούρσα, αποφεύγοντας το λασπόλουτρο από τους τροχούς των προπορευόμενων”. Αυτό το έκανε καλύτερα από όλους ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha),ο οποίος κατάφερε να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση οδηγώντας την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Smith με την νίκη του αυτή κατάφερε να βρεθεί και στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, αν και ο θεσμός έχει ακόμη πολύ δρόμο. Μάχες είχαμε για τις δύο εναπομείνασες θέσεις του βάθρου, με τον Max Vohland (Kawasaki), ο οποίος είχε βρεθεί αρχικά στη δεύτερη θέση να τίθεται εκτός αγώνα μετά από μηχανική βλάβη στον συμπλέκτη του. Την ατυχία του Vohland εκμεταλλεύτηκαν οι Phil Nicholetti (Yamaha) και Carson Mumford (MCR Honda), ωστόσο και οι δύο τους έγιναν “έρμαια” στις αγωνιστικές ορέξεις του Levi Kitchen (Kawasaki). O Kitchen κατάφερε από την ένατη θέση να ανέβει στη δεύτερη δείχνοντας πως θα μπορούσε να έχει καταφέρει κάτι καλύτερο αν είχε κάνει μία καλύτερη εκκίνηση. Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Garett Marchbanks (Yamaha), o οποίος κατάφερε από την έβδομη θέση να βρεθεί στην τρίτη θέση του βάθρου.

Supercross 2024, San Francisco – Sexton και Smith κερδίζουν τις λασπομαχίες [VIDEO]

Ο Chase Sexton (Red Bull KTM), μετά τη νίκη του δήλωσε: "Το να ηγείσαι σε έναν αγώνα με λάσπη, είναι αυτό που θέλεις, επειδή δεν σου κόβουν ρυθμό, όμως φαίνεται ότι διαρκεί για πάντα ο αγώνας. Στους πρώτους δύο γύρους, όταν ήμουν μόνος μου και δεν είχα να κάνω με την κίνηση των ουραγών, είχα καλή ροή και μπορούσα να πάρω τις γραμμές μου. Στη συνέχεια έμπλεξα στην κίνηση πλησιάζοντας πιο αργούς αναβάτες. Τότε είναι που αρχίζει ο αγώνας ξανά και το να είσαι σε θέση να αποφεύγεις τα στραβοπατήματα είναι το κλειδί για τη νίκη... Είναι δύσκολο να μην κάνεις κάποιο λάθος εκεί έξω, αλλά ήμουν αρκετά ευχαριστημένος με το πόσο σταθερός ήμουν."

Supercross 2024, San Francisco – Sexton και Smith κερδίζουν τις λασπομαχίες [VIDEO]

Ο Jordon Smith νικητής στην κατηγορία 250SX ανέφερε: "Στην επαγγελματική μου καριέρα ήμουν πολύ κακός στους αγώνες με λάσπη. Στο Νιου Τζέρσεϊ πέρυσι τα πήγα χάλια, νομίζω ότι κατέκτησα την 18η θέση. Στο High Point δεν τα πήγα καλά ούτε εκεί. Και ήρθαμε εδώ σήμερα και ο Bobby Regan ο ιδιοκτήτης της ομάδας μου είπε: "Jordon, σε έχω δει να οδηγείς στη λάσπη, απλά πρέπει να προσπαθήσεις να επιβιώσεις σήμερα και να πάρεις όσους περισσότερους βαθμούς μπορείς". Κι εγώ του είπα: "Εντάξει Bobby, θα προσπαθήσω να σου αποδείξω ότι κάνεις λάθος, αλλά έχεις δίκιο". Αισθάνομαι ότι έχω βελτιωθεί στη λάσπη... Νομίζω ότι το να οδηγώ σε εξωτερικό χώρο πέρυσι με βοήθησε."

Ο επόμενος αγώνας για το AMA Supercross θα διεξαχθεί στο San Diego στις 24 Ιανουαρίου.

Motocross
Ετικέτες