Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1

Στο δρόμο για τον τίτλο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/6/2023

Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:

2

ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.

Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να  διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.

Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .

Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .

3

To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. 

6

Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»

7

Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η   θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος. 

Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.

Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .

9

 

MXGP Red Bull KTM Factory Racing – O Harry Norton νέος Team Manager αντικαθιστώντας τον Cairoli που έφυγε για την Ducati

Από πωλητής μοτοσυκλετών ΚΤΜ στην Αυστραλία σε κορυφαίο στέλεχος της αγωνιστικής ομάδας MXGP
MXGP Red Bull KTM Factory Racing – O Harry Norton αναλαμβάνει ως Team Manager αντικαθιστώντας τον Cairoli που έφυγε για την Ducati
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/1/2024

Η Red Bull KTM Factory Racing λίγο πριν την εκκίνηση της νέας αγωνιστικής χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, αποφάσισε να προάγει τον Harry Norton, με τον Αυστραλό να αφήνει την θέση του συντονιστή στην ομάδα και να αναλαμβάνει χρέη Team Manager αντικαθιστώντας τον Antonio Cairoli ο οποίος άφησε την αυστριακή εταιρεία για τα μάτια της Ducati.

Ο Norton επί της ουσίας αποτελεί ένα παιδί της "πορτοκαλί" εταιρείας καθώς ξεκίνησε ως πωλητής μοτοσυκλετών της KTM στην Αυστραλία ενώ η αγάπη του για την εκτός δρόμου οδήγηση και συγκεκριμένα για το motocross, τον οδήγησε προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Αυστραλός μετακόμισε το 2019 στην Ευρώπη με τον ίδιο να εντάσσεται στην αγωνιστική ομάδα της Red Bull KTM Factory Racing. Ο Norton ανέλαβε γρήγορα σημαντικό ρόλο εντός της Red Bull KTM Factory Racing και το 2023 ανέλαβε τον ρόλο του συντονιστή της ομάδας αντικαθιστώντας τον Dirk Gruebel.

KTM

Ο τίτλος του Adamo τη φετινή χρονιά στην MX2 καθώς και οι νίκες του Herlings στην MXGP, αποτελεί ένα παράσημο του Norton καθώς συνέβαλε τα μέγιστα για να φτάσει η “πορτοκαλί ομάδα” σε αυτά τα αποτελέσματα. Το 2024 από την θέση του Team Manager μαζί με τους, Valentina Ragni (συντονιστή της ομάδας), Joel Smets (προπονητή των αναβατών), Stefan Simpson (τεχνικός συντονιστής της ομάδας) και του Dirk Gruebel ο οποίος θα έχει τον ρόλο του project manager θα προσπαθήσει να οδηγήσει τους Jeffrey Herlings (MXGP), Andrea Adamo (MXGP), Liam Everts (MX2) και Sacha Coenen (MX2) στην κορυφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross.

O Harry Norton, πλέον ως Team Manager της Red Bull KTM Factory Racing δήλωσε: "Είμαι ενθουσιασμένος, ήταν ένα όνειρο να δουλέψω για αυτή την ομάδα και το να τα καταφέρω και να έχω τέτοια συμβολή στον τρόπο με τον οποίο παρουσιαζόμαστε στους αγώνες είναι κάτι σημαντικό για μένα. Είχα μερικές από τις καλύτερες επιρροές γύρω μου, όπως ο Dirk, ο Peter [Tillerkvist], ο Robert [Jonas] και ο Pit [Beirer], και θέλω να τους ευχαριστήσω για τη βοήθειά τους και για το ότι μοιράστηκαν την εμπειρία τους. Έχουμε μπροστά μας άλλη μια μεγάλη σεζόν και με τους ίδιους στόχους που έχουμε πάντα. Έχουμε μια δυνατή ομάδα και θα δουλέψουμε με το ίδιο πάθος και την ίδια αφοσίωση για να πετύχουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε."

Ο Robert Jonas, Αντιπρόεδρος της Offroad Racing ομάδας της KTM ανέφερε: "Ο Χάρι έφτασε σε αυτή τη θέση με βάση κάποιες ικανότητες που πραγματικά εκτιμούμε. Είναι παθιασμένος με το άθλημα και αφοσιωμένος στη εταιρεία. Έχει ήδη μακρά ιστορία στην KTM και έκανε μια τεράστια αλλαγή για να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και να κυνηγήσει τα επαγγελματικά του όνειρα. Δεν έχει μόνο τις τεχνικές γνώσεις, αλλά έχει δείξει μεγάλη προθυμία για μάθηση και μπορεί να αξιολογεί πολύ καλά τις καταστάσεις. Αυτό που είναι επίσης σημαντικό είναι ο χαρακτήρας του, είναι ανοιχτός, φιλικός και ήρεμος και αυτά είναι απαραίτητα προσόντα για μια αγωνιστική ομάδα που χρειάζεται καλή οργάνωση, καλή ατμόσφαιρα και να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που μπορεί να φέρει ο αθλητισμός. Πιστεύουμε πραγματικά σε αυτόν. Το 2023 ήταν ήδη μια δοκιμασία για το τι μπορεί να κάνει και τώρα πρόκειται να διευθύνει μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες μας την Red Bull KTM. Είμαστε σίγουροι ότι αυτός, η Valentina, ο Dirk και όλα τα παιδιά θα έχουν ένα δυνατό 2024."

Μένει να δούμε αν ο Harry Norton μπορέσει να γίνει ένας άξιος διάδοχος του θρύλου του motocross Antonio Cairoli.

MXGP Red Bull KTM Factory Racing – O Harry Norton αναλαμβάνει ως Team Manager αντικαθιστώντας τον Cairoli που έφυγε για την Ducati

 

Ετικέτες