Brabus 1300R: Ένα KTM 1290 Super Duke R με αναβολικά!

Έρχεται μέσα στο 2022
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/11/2021

Το όνομα της Brabus είναι γνωστό από την δεκαετία του '70, κυρίως λόγω της σύνδεσής του με τα αυτοκίνητα της Mercedes, τα οποία ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος τα μετατρέπει σε hyper cars. Τώρα όμως η Brabus στρέφεται και στις μοτοσυκλέτες με τη δημιουργία του Brabus 1300R, πάνω στη βάση ενός KTM 1290 Super Duke R.

Καθώς δεν έχει γίνει ακόμη η επίσημη παρουσίαση της μοτοσυκλέτας, δεν έχουν διαρρεύσει ακόμη κάποιες φωτογραφίες της, αλλά υπάρχουν ήδη τα επίσημα έγγραφα που έχουν κατατεθεί με το όνομα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της.

Το όνομα Brabus 1300R κατοχυρώθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Brabus GmbH, και όπως αναφέρεται θα χρησιμοποιηθεί σε "μοτοσυκλέτες, δομικά στοιχεία για μοτοσυκλέτες, εξαρτήματα και αξεσουάρ για οχήματα εδάφους και δίτροχα μηχανοκίνητα οχήματα". Οπότε, είναι ξεκάθαρο ότι μιλάμε για μία μοτοσυκλέτα…

Επιπλέον, όπως αναφέραμε παραπάνω, τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί για την έγκριση τύπου, έφτασαν στα χέρια των συναδέλφων από το BikeSocial κι έτσι έχουμε μια πρώτη εικόνα για την μοτοσυκλέτα.

Το KTM 1290 Super Duke RR

 

Η Brabus, όπως ήδη αναφέραμε, εξειδικεύεται στην δημιουργία hyper cars με… παρανοϊκές ιπποδυνάμεις. Αν θέλετε για παράδειγμα ένα Mercedes G-Wagon με 900 άλογα, ευχαρίστως να σας το προσφέρει! Λογικό είναι λοιπόν να περιμένει κανείς ότι η πρώτη της απόπειρα στο σύμπαν των μοτοσυκλετών, να κινείται στο ίδιο μήκος κύματος. Εδώ όμως δεν έχουμε μια τέτοια περίπτωση.

Στην πραγματικότητα, το Brabus 1300R διαθέτει έναν στάνταρ κινητήρα από Super Duke R. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι μια αργή μοτοσυκλέτα, καθώς ο κινητήρας αποδίδει 177 ίππους στις 9.500 στροφές και 14,2 κιλά ροπής στις 8.000. Εύλογα, λοιπόν, δημιουργείται το ερώτημα για το πού θα διαφέρει από το 1290 Super Duke R.

Η απάντηση έρχεται από τις διαστάσεις. Με συνολικό ύψος στα 1.119mm, το Brabus θα έχει το ίδιο ύψος με το στάνταρ Super Duke R, οπότε δεν υπάρχουν επεμβάσεις τύπου ολόσωμο φαίρινγκ, οι υπόλοιπες όμως διαστάσεις μαρτυρούν πως θα υπάρχουν αλλαγές στον σχεδιασμό. Το μήκος έχει μειωθεί κατά 46mm, πλησιάζοντας το περιορισμένης παραγωγής Super Duke RR, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχει κοντύτερη βάση πινακίδας όπως αυτό. Το πιο σημανιτκό όμως είναι πως το πλάτος του Brabus 1300R είναι μικρότερο κατά 30mm και από τις δύο εκδόσεις της ΚΤΜ. Αυτό σημαίνει διαφορετικό τιμόνι, ενδεχομένως κλιπόν, σε μια πιο café recer εκδοχή. Μικρότερο είναι και το μεταξόνιο, περίπου κατά 5mm, γεγονός που υποδεικνύει διαφορετικά γρανάζια με άλλο αριθμό δοντιών στην τελική μετάδοση.

Τέλος, οι πληροφορίες λένε πως το Brabus 1300R θα είναι και πέντε κιλά ελαφρύτερο από το Super Duke R, αλλά και πέντε κιλά βαρύτερο από το Super Duke RR, το οποίο διαθέτει πολλά ανθρακονημάτινα εξαρτήματα, πιο ελαφριούς τροχούς και διαφορετικές αναρτήσεις από το R.

Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια ενημέρωση για το πότε θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του Brabus 1300R, αλλά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ. Ένα μεγάλο ερωτηματικό επίσης είναι και το κόστος. Με δεδομένο ότι το Super Duke R κοστίζει 20.890 ευρώ, ενώ το RR κόστιζε κάτι παραπάνω από 25.000, προφανώς το Brabus θα κυμαίνεται κάπου εκεί κοντά.

Το μόνο που απομένει επίσης να δούμε, είναι αν το Brabus 1300R θα αποτελέσει την αρχή για μια σειρά από αντίστοιχα μοντέλα, όπως έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει μέχρι και σήμερα η Brabus με την Mercedes.

 

Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!

Οι περικοπές των Ινδών το εισητήριο για την είσοδο των Κινέζων στο MotoGP!
Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/11/2025

Με την Bajaj να πιάνει το τιμόνι της αυστριακής εταιρείας, η πορεία της KTM στο MotoGP θα μπορούσε να λήξει σχετικά σύντομα με κερδισμένη τη CFMOTO.

Ο ισχυρός ανήρ της ινδικής εταιρείας Rajiv Bajaj, δήλωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα της KTM στον δρόμο προς την αναδιάρθρωση της εταιρείας στους περισσότερους τομείς, βλέποντας ότι σε κάποιους από αυτούς το ποσοστό μπορεί να ξεπεράσει και το 50%. Σε αυτούς τους τομείς περιλαμβάνονται φυσικά και οι αγωνιστικές δραστηριότητες των Αυστριακών, με την ΚΤΜ να έχει άρρηκτα συνδέσει το όνομά της με τους αγώνες εκτός και εντός ασφάλτου, έχοντας παρουσία και στην πιο πολυέξοδη διοργάνωση του πλανήτη, την κορυφαία κατηγορία του MotoGP. 

Το σλόγκαν της KTM "Ready to Race" είναι άλλωστε αυτό που σκέφτεται κανείς σχεδόν ταυτόχρονα με την ίδια την εταιρεία όταν τη φέρνει στο μυαλό του και όχι άδικα με τους δεκάδες Παγκόσμιους Τίτλους που έχει κερδίσει σχεδόν σε κάθε είδους αγώνα που περιλαμβάνει χώμα.

Στο μεταξύ δεν γίνεται να υπάρξει Rally Dakar χωρίς την KTM, κυριολεκτικά μιλώντας, όπως επίσης τεράστιο θα είναι το πλήγμα αν λείψει από τους χωμάτινους αγώνες. Αντιθέτως τα MotoGP μπορούν χωρίς την KTM και η KTM μπορεί χωρίς τα MotoGP. Να μην το μπερδέψουμε αυτό, στόχος των MotoGP θα ήταν να είναι όλοι εκεί σε σημείο που να μην υπάρχει χώρος για δορυφορικές ομάδες, αλλά από πλευράς αναγκαιότητας δεν συμβαίνει στα MotoGP εκείνο που υπάρχει σε άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα, όπως τα Rally με τους συμμετέχοντες μοτοσυκλετιστές στο Dakar να βασίζονται στην εργοστασιακή ομάδα της KTM για ανταλλακτικά κατά την διάρκεια του αγώνα.

Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή επίσημη ενημέρωση προς τα έξω, εκείνο που έχει συμβεί, ξεκινώντας την συζήτηση για την πορεία της KTM, είναι διφορούμενες απαντήσεις στελεχών της εργοστασιακής ομάδας προς προμηθευτές για το μέλλον από το 2027 και μετά, όπως επίσης και διευρενητικές επαφές Κινέζων στελεχών σε κατασκευαστή κορυφαίων αναρτήσεων και φρένων. Όλα αυτά είναι αρκετή ένδειξη για να φανεί πως υπάρχει συζήτηση. Το ότι συζητείται όμως, δεν σημαίνει πως συμβαίνει κιόλας ή ότι μπορεί να ευδοκιμήσει. Πιο αναλυτικά:

Η μελλοντική παρουσία της KTM στο MotoGP φαίνεται να βρίσκεται υπό απειλή αν ο Διευθυντής του ινδικού κολοσσού κάνει πράξη όλα του τα λεγόμενα με την ίδια την Bajaj να μην έχει πρόθεση, τουλάχιστον σύμφωνα με τις δηλώσεις του Rajiv, να αγωνιστεί στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου, ούτε στις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3.

Η KTM Racing αποτελεί ξεχωριστή εταιρεία μέσα στον πρώην όμιλο του Pierer και η πώλησή της για τον εξορθολογισμό των οικονομικών της KTM ήταν ένα από τα πρώτα σενάρια που ακούστηκαν. Εκείνη την περίοδο θα ήταν ανόητο να συνέβαινε και έδειχνε και λάθος από πλευράς των δημοσιοευμάτων γιατί πολύ απλά είχε εξασφαλισμένους πόρους που κανείς δεν μπορούσε να τους αγγίξει. Σε αντίθεση με τη Bajaj όμως που δεν έχει ούτε την γκάμα, ούτε στηρίζεται επικοινωνιακά σε κάτι τέτοιο, η KTM δεν υπήρξε μέχρι σήμερα και δεν μπορεί να υπάρξει ούτε στο μέλλον χωρίς να συμμετέχει σε αγώνες, γενικά. Άρα αν φύγει από τα MotoGP δεν σημαίνει πως δεν θα συνεχίσει στα Rally.

Η Bajaj μπορεί να βλέπει μόνο λογιστικά νούμερα και να μην ενδιαφέρεται για τα MotoGP, όμως δεν ισχύει αυτό για τον άλλο μεγάλο συνέταιρο -τουλάχιστον ακόμη- των Αυστριακών, τη CFMOTO. Η κινέζικη εταιρεία η οποία φέτος με την ομάδα της Aspar Team πάλεψε ξανά για την κορυφή στη Moto3 -πέρσι πήρε το πρωτάθλημα ο "δικός" της David Alonso - έχει ως όνειρο να γίνει ο πρώτος Κινέζος κατασκευαστής που θα έχει παρουσία στην κορυφαία κατηγορία και στο αγωνιστικό του πρόγραμμα συνεργάζεται με την KTM.

Ο ευκολότερος τρόπος για τη CFMOTO, για να πετύχει τον στόχο της είναι να αγοράσει ολόκληρη την εργοστασιακή ομάδα της KTM Racing στο MotoGP, μαζί με τα δικαιώματα χρήσης για οτιδήποτε έχει εξελίξει, ή εξελίσσει η εταιρεία για το κορυφαίο πρωτάθλημα των δύο τροχών. Η Bajaj γνωρίζει καλά ότι οι αγώνες αποτελούν μέρος του DNA της KTM και δεν πρόκειται να εξαλείψει εντελώς τη χρηματοδότηση των αγωνιστικών της δραστηριοτήτων. Όμως αν ο Rajiv Bajaj υλοποιήσει αυτά που έχει ανακοινώσει, τότε η KTM Factory Racing δεν αποκλείεται να καταλήξει στην αγκαλιά της CFMOTO. 

Προς το παρόν πάντως η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας με τον κινητήρα των 850 κ.εκ. συνεχίζεται κανονικά και αυτό κρατά ψηλά και την αξία της ομάδας, με την υπάρχουσα μοτοσυκλέτα να βελτιώνεται συνεχώς υπό τις οδηγίες του Pedrosa, ενώ η KTM θα συμμετέχει σίγουρα ως κατασκευαστής στα MotoGP και την ερχόμενη σεζόν. Τότε λήγει και το υπάρχον συμβόλαιο με τους διοργανωτές με την Bajaj να μην θέλει να μπει σε διαδικασίες που μπορεί να της στοιχίσουν περισσότερα από αυτά που θέλει να περικόψει. Από το 2027 λοιπόν, ίσως θα μπορούσε να κάνει την κίνησή της η CFMOTO και να γράψει ιστορία.

Πληροφορίες θέλουν επίσης την Κίνα να εξετάζεται εκ νέου για να μπει στο καλεντάρι του MotoGP, με το 2008 να ήταν η τρίτη και τελευταία μέχρι στιγμής χρονιά που είδαμε αγώνα εκεί. Αυτά τα τελευταία 17 χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στην κινέζικη κουλτούρα γύρω από τους δύο τροχούς, αναμφίβολα γύρω από τις μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες και φυσικά στις πωλήσεις. Εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην Κίνα και παρά τον τεράστιο πληθυσμό δεν γέμιζαν τις κερκίδες. Είμαστε μάρτυρες μίας ταχύτατης αλλαγής, ένα κύμα μοτοσυκλετισμού που η CFMOTO το έχει σερφάρει πρώτη από τους τοπικούς κατασκευαστές. Την τελευταία εξαετία χτίζουν την μία πίστα πίσω από την άλλη και τρέχουν σε ενιαία πρωταθλήματα με CFMOTO. Ταξιδεύουν για πρώτη φορά με μοτοσυκλέτες κάνοντας εσωτερικό τουρισμό και φυσικά χτίζουν γκάμα εκεί που δεν υπήρχε στις μάρκες τους. Λογικό είναι να εξαπλώνονται πλέον και αγωνιστικά, το μόνο που ξαφνιάζει είναι η ταχύτητα με την οποία προχωρούν οι εξελίξεις, τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτό που έχουμε δει στο παρελθόν.

Οι συζητήσεις λοιπόν οδηγούνται προς την κατεύθυνση να δούμε αγώνα εντός Κίνας και μάλιστα με κινέζικη εταιρεία να έχει αγωνιστική ομάδα με δική της, πλέον, μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με πληροφορίες η CFMOTO είναι και εκείνη που φαίνεται πως πιέζει τους διοργανωτές για την επιστροφή της Κίνας στο MotoGP, συμπληρώνοντας έτσι τα κομμάτια του παζλ.

Ετικέτες