Brixton 2020 – EICMA: Crossfire 500 και αποκλειστικές πληροφορίες! [video]

Πλούσια τα μελλοντικά σχέδια της Brixton
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2019

Πριν από λίγες μέρες, η Brixton είχε ήδη ανακοινώσει την παρουσίαση του νέου Crossfire 500, αλλά παράλληλα είχαν δηλώσει ότι θα υπάρχουν και πάρα πολλές εκπλήξεις.

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης στην EICMA, μπορούμε να πούμε ότι είχαν απόλυτο δίκιο, και βάσει των αποκλειστικών πληροφοριών που καταφέραμε να αποσπάσουμε, ένα βασικό πλεονέκτημα του να είμαστε παρόντες στο μεγαλύτερο Σαλόνι Μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, όλα όσα ετοιμάζει η Brixton θα είναι πραγματικά εντυπωσιακά.

Ξεκινώντας λοιπόν από το αναμενόμενο, το Crossfire 500 –το οποίο θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την στάνταρ και την Χ- δεν είναι απλώς η πρώτη μεγάλη μοτοσυκλέτα της Brixton, αλλά είναι και η πρώτη που διαθέτει έναν κινητήρα που δεν αποτελεί αντιγραφή από τα blueprints κάποιου ιαπωνικού κινητήρα, όπως συμβαίνει με τα ΒΧ125 και BX250, αλλά ένα σχέδιο αποκλειστικά της εταιρείας και της ομάδας των μηχανολόγων και σχεδιαστών από διάφορες εθνικότητες, που έχει προσλάβει γι' αυτό ακριβώς το καθήκον, στο νεοσύστατο σχεδιαστικό κέντρο της KSR στο Krems της Αυστρίας. Αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι η παραγωγή των μοτοσυκλετών της Brixton ξεκίνησε ουσιαστικά πριν δύο χρόνια –το 2017- το ότι αυτή τη στιγμή φτιάχνει τον δικό της κινητήρα, είναι πραγματικά ένας άθλος.

Το Crossfire X

Τα δύο Crossfire έμειναν σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό πιστά στο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί στην περσινή EICMA, με πιο εντυπωσιακό στοιχείο το λεγόμενο "X-Tank", το πολύεδρο δηλαδή ρεζερβουάρ που οι ακμές του σχηματίζουν το γράμμα "Χ". Ο κινητήρας είναι ένας τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά με απόδοση 48 ίππων –ό,τι πρέπει δηλαδή για την Α2 κατηγορία των διπλωμάτων- και ροπή 4,5kgm, με χωρητικότητα 486cc. Το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 180 κιλά γεμάτο και οι αναρτήσεις μπροστά είναι ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις και πίσω ένα αμορτισέρ της KYB με ρύθμιση για προφόρτιση του ελατηρίου.

Δείτε μετά το τέλος του άρθρου το video της παρουσίασης και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό

Τα φώτα είναι LED και τα φρένα προέρχονται από την J.Juan με ABS. Το ύψος της σέλας είναι στα 795mm και η Brixton ανακοινώνει κατανάλωση κάτω από 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μυστήριο μέχρι στιγμής παραμένει το πού ακριβώς κατασκευάζεται, μιας και από την Brixton μας είπαν ότι φτιάχνεται σε ένα εργοστάσιο της Ασίας, αλλά δεν θέλησαν να μας που σε ποια χώρα βρίσκεται αυτό, αφήνοντας έτσι περιθώρια να υποθέσουμε ότι μάλλον είναι εκτός Κίνας.

Κάπου εδώ όμως σταματούν τα αναμενόμενα από την Brixton και ξεκινούν οι εκπλήξεις, οι οποίες μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ευχάριστες. Η πρώτη από αυτές ακούει –ή τουλάχιστον θα ακούει στο μέλλον, μιας και πρόκειται προς το παρόν για ένα πρωτότυπο- στο όνομα Crossfire 125 XS. Είναι ένα μοτοσυκλετάκι που στέκεται ακριβώς απέναντι από το Ζ125 της Honda, με πιο χωμάτινους όμως προσανατολισμούς και πάρα πολύ όμορφο και ποιοτικό, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς που βρεθήκαμε δίπλα του. Ο κινητήρας είναι ίδιος με αυτόν του BX125, η αντιγραφή δηλαδή από τα blueprints του κινητήρα του Suzuki GN125, που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Brixton του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την δυνατότητα να βγουν περισσότερα άλογα από αυτόν, σε αντίθεση με τον κινητήρα με τον οριζόντιο κύλινδρο της Honda. Σε μέγεθος και διαστάσεις είναι πολύ κοντά στον "Μπόμπο" της Honda και έχει ως κύριο στόχο την αμερικάνικη αγορά. Το αρχικό πλάνο προβλέπει την παραγωγή του στα μέσα της επόμενης χρονιάς, αλλά όπως μας είπαν από την Brixton σε κατ' ιδίαν συζητήσεις που είχαμε μαζί τους, είναι σχεδόν σίγουροι ότι δεν πρόκειται να προλάβουν το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Το Crossfire 125 ήταν ένα ακόμη πρωτότυπο που προορίζεται να μπει στην παραγωγή το δεύτερο μισό της επόμενης χρονιάς και θα είναι το πρώτο 125 της Brixton με υγρόψυκτο κινητήρα. Όπως μαρτυρά το όνομά του, θα έχει κι αυτό τον ιδιαίτερο σχεδιασμό στο ρεζερβουάρ, όπως το 500 και αναμένουμε να δούμε την διαφορά κυρίως στις επιδόσεις χάρη στην υγρόψυξη, σε σύγκριση με τα υφιστάμενα BX125.

Για την ίδια χρονική περίοδο τοποθετούν οι άνθρωποι της Brixton και την παρουσίαση του Rayburn 125, που αποτελεί και την πιο ρετρό πρόταση της εταιρείας. Το δερμάτινο μονόσελο με τα ελατήρια, το δερμάτινο τσαντάκι με τα εργαλεία στο πλαϊνό καπάκι και η ματ μπλε βαφή, είναι στοιχεία που σίγουρα δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο, ιδιαίτερα όσους δηλώνουν φανατικοί των νεορετρό μοτοσυκλετών. Τα τύπου bobber ελαστικά και τα κλιπόν είναι στοιχεία που ελπίζουμε να περάσουν και στο μοντέλο παραγωγής, με μια μοτοσυκλέτα που ξαφνικά θα κάνει την κατηγορία Α1 των διπλωμάτων να δείχνει ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα!

Το Felsberg 125 XC είναι άλλη μια μοτοσυκλέτα 125cc που χρησιμοποιεί ως βάση το ΒΧ125 (που θα μετονομαστεί ως Flesberg 125), αλλά με μια σημαντική διαφορά, όπως είναι ο μεγαλύτερος εμπρός τροχός (πιθανώς 19''), το ψηλό μπροστινό φτερό και η προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα, που του προσδίνουν έναν καθαρά πιο χωμάτινο χαρακτήρα. Το Felsberg 125 XC αναμένεται να εμφανιστεί στην αγορά την άνοιξη του 2020 και είναι σίγουρο ότι θα χάσουν αρκετοί λεφτά σε στοιχήματα καθώς θυμίζει έντονα το XT500 της Yamaha.

Τα ακόμη όμως πιο ενδιαφέρον concept, ήταν αυτό που βρισκόταν σε περίοπτη θέση, ψηλά στο περίπτερο της Brixton κι είναι μια μοτοσυκλέτα που θυμίζει έντονα τα Bonnville της Triumph. Το πολύ ενδιαφέρον όμως είναι ότι δεν τα θυμίζει μόνο σχεδιαστικά, καθώς ο κινητήρας –ο οποίος έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου κι αυτός από την ομάδα της KSR- είναι ένας μεγάλου κυβισμού δικύλινδρος εν σειρά. Οι άνθρωποι της Brixton δεν θέλησαν να μας αποκαλύψουν τον ακριβή κυβισμό, μιας και ακόμη δεν έχουν καταλήξει κι οι ίδιοι αν η τελική χωρητικότητα θα είναι 900 ή 1200cc, αλλά βάσει αυτών που παρατηρήσαμε από κοντά, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για έναν κινητήρα 1200 κυβικών. Το πότε ακριβώς θα φτάσει το συγκεκριμένο πρωτότυπο στην παραγωγή είναι άγνωστο προς το παρόν, καθώς όπως αναφέρουν τα στελέχη του εργοστασίου, θέλουν να πάρουν τον χρόνο τους και να μην κάνουν βιαστικές κινήσεις, προκειμένου να πετύχουν τα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει ως στόχο.

Επειδή όμως οι αποκαλύψεις που καταφέραμε να εκμαιεύσουμε δεν σταματούν εδώ, μάθαμε ότι στο εργοστάσιο δουλεύουν ήδη και πάνω σε ένα concept on-off με τον κινητήρα των 500 κυβικών από το Crossfire, καθώς θέλουν να αποσβέσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολύ μεγάλη επένδυση που έκαναν σε ανθρώπινο δυναμικό, σε τεχνολογία και μηχανήματα, για να σχεδιάσουν και να εξελίξουν τον συγκεκριμένο κινητήρα. Αναμονή λοιπόν, καθώς για την Brixton τα καλύτερα έπονται!

Ετικέτες

Suzuki GSX-8T και GSX-8TT 2026: Τα ρετρό naked του Hamamatsu με βάση το GSX-8S

Εμπνευσμένες από τα 70s-80s με αναφορές στην GS1000S - Τέλος Αυγούστου στην ελληνική αγορά! [Gallery-Video]
Suzuki GSX-8T και GSX-8TT 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/7/2025

H Suzuki ήταν πιστή στο ραντεβού της και παρουσίασε τις GSX-8T και GSX-8TT με τη νεορετρό σχεδίαση και τα μηχανικά μέρη του εξαιρετικού σε συμπεριφορά GSX-8S.

Η Suzuki φέρνει στην αγορά τις GSX-8T και GSX-8TT για να εκμεταλλευτεί και αυτή την πλούσια κληρονομιά της με δύο μοτοσυκλέτες που η αλήθεια είναι ότι απουσίαζαν από την γκάμα της, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μέχρι σήμερα το SV650, το οποίο θεωρείται πλέον ρετρό σχεδίασης.

Η Suzuki αναφέρει ότι η σχεδίαση των μοτοσυκλετών της έγινε αρχικά στην Ιταλία και τελειοποιήθηκε στην Ιαπωνία με τις δύο μοτοσυκλέτες να πλησιάζουν αισθητικά περισσότερο προς το νεορετρό παρά στο κλασικό.

Suzuki GSX-8T και GSX-8TT 2026

Όλα τα λεφτά είναι η έκδοση GSX-8TT με το μικρό φαίρινγκ-μάσκα που αντλεί σχεδιαστικά έμπνευση από εκείνο της GS1000S. Έναντι του GSX-8S το νέο ρεζερβουάρ ανεβάζει τη χωρητικότητα από τα 14 στα 16,5 λίτρα και έτσι ανεβαίνει σημαντικά και η αυτονομία της μοτοσυκλέτας που έχει μεταξόνιο στα 1.465 χλστ. κάστερ στις 25 μοίρες και ίχνος στα 104 χλστ. 

Το πλάτος είναι 775 χλστ. με το ύψος της σέλας, με την χαρακτηριστική επένδυση, να βρίσκεται στα 810 χλστ. για την ΤΤ και στα 815 για την Τ. Τις δύο εκδόσεις τις χωρίζουν μόλις δύο κιλά με την T να ζυγίζει 201 κιλά πλήρης υγρών και την ΤΤ 203 κιλά που εκτός από το μπικίνι φαίρινγκ έχει επίσης και αεροδυναμική καρίνα. 

Η σέλα και η ουρά, το ντεπόζιτο, το τιμόνι και οι καθρέπτες που βρίσκονται στην άκρη του γκριπ, μαζί με τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα αλλά και τα πλαϊνά καλύμματα του ψυγείου είναι αυτά που διαχωρίζουν τις δύο μοτοσυκλέτες από την GSX-8S.

Αλλαγές δεν παρατηρούνται στην απόδοση του εν σειρά δικύλινδρου των 776 κ.εκ. με τον στρόφαλο των 270 μοιρών και τον αντικραδασμικό άξονα που αποδίδει 82 ίππους και 7,95 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 8.500 και 6.800 σ.α.λ. αντίστοιχα. Ακόμη και η εξάτμιση παραμένει ως είχε και μόνο το κάλυμμα της απόληξης φαίνεται να είναι διαφορετικό.

Οι αναρτήσεις παραμένουν της KYB, ενώ ίδιο είναι και το σύστημα πέδησης με δίσκους 310 χλστ. εμπρός -240 ο πίσω- με 4πίστονες δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης της Nissin. Παραμένει επίσης το ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα traction control όπως και οι τρεις χαρτογραφήσεις του κινητήρα, μαζί με το στάνταρ quickshifter. 

Suzuki GSX-8T και GSX-8TT 2026

Στάνταρ είναι και η θύρα USB που προσφέρει και ταχεία φόρτιση, όπως επίσης και τα συστήματα της Suzuki που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του αναβάτη: το σύστημα της μίζας όπου πατάς μία φορά το μπουτόν και αυτή γυρνάει μέχρι να πάρει μπροστά το μοτέρ αλλά και το low RPM assist που ανεβάζει ελαφρώς τις στροφές από το ρελαντί όταν απελευθερώνεται η μανέτα του συμπλέκτη. 

Η Suzuki κάνει επίσης λόγο για την τοποθέτηση μια νέας ελαφρύτερης και πιο ανθεκτικής μπαταρίας που εξελίχθηκε από την Eliiy Power και έχει και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις συμβατικές, ωστόσο δεν διευκρινίζει αν πρόκειται για μπαταρία ιόντων λιθίου.

Στην ελληνική αγορά οι GSX-8T και GSX-8TT αναμένονται στα τέλη Αυγούστου με την αντιπροσωπεία να έχει τότε ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, ενώ, όπως είδαμε να γίνεται και με τα DR-Z4/S, θα δοθεί μάχη και σε αυτή την περίπτωση ώστε να έχουμε και σε αυτή την περίπτωση από τις χαμηλότερες τιμές -αν όχι την χαμηλότερες- στην Ευρώπη.