EICMA 2023: FB Mondial Piega 452 - Streetfighter για την Α2 κατηγορία

Με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, 47 ίππους και Traction Control
FB Mondial Piega 452
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2023

Η FB Mondial παρουσίασε τον μεγάλο αδελφό του Piega 125, με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 452 κ.εκ. με απόδοση 47 hp και 4 kgm ροπής, που συνδυάζει επιθετικό design με δυνατότητα οδήγησης ακόμα και με Α2 δίπλωμα.

Η πρώτη εντύπωση από το Piega 452 είναι πως είναι… πολύ κοντό σε μήκος, όμως το μεταξόνιο των 1.398 mm δείχνει κανονικότατο ως διάσταση για την κατηγορία -όπως και το μήκος των 2.010 μέτρων-, οπότε η εντύπωση αυτή μάλλον αφορά στην σχεδίαση της μοτοσυκλέτας και στην κοντή ουρά, με τη βάση πινακίδας να βρίσκεται στο ψαλίδι.

Μιας και αναφέραμε το ψαλίδι, το μάτι σκαλώνει στο μονό του μπράτσο, και στο περίεργο πίσω κάλυμμα του κέντρου του τροχού που θυμίζει ελαφρώς το αντίστοιχο κάλυμμα του MV Agusta Rush.

FB Mondial Piega 452

Το ανεστραμμένο πιρούνι έχει διάμετρο 41 mm, ενώ η FB Mondial δεν αναφέρει ρυθμίσεις για καμία από τις αναρτήσεις της, αφήνοντας μας με την εντύπωση πως δεν ρυθμίζονται.

FB Mondial Piega 452

Στην πέδηση έχουμε ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό, με ακτινική δαγκάνα αλλά και τρόμπα της Brembo μπροστά. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/7-17 και 160/60-17, ενώ ίδιες με της Rush είναι οι δυο κοντές εξατμίσεις.

FB Mondial Piega 452

Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 10 λίτρων καυσίμου, το βάρος της μοτοσυκλέτας με υγρά ανακοινώνεται στα 176 κιλά, και η οθόνη οργάνων είναι ψηφιακή TFT με συνδεσιμότητα.

FB Mondial Piega 452

Πέρα τώρα από το δικάναλο ABS, η Piega 452 διαθέτει τόσο Traction Control, όσο και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης

Ετικέτες

Η Harley-Davidson αναβιώνει το Sprint το 2026! – Έρχεται το προσιτό Harley νέας γενιάς

Το νέο εισαγωγικό μοντέλο στοχεύει να τραβήξει μια νέα γενιά αναβατών στην οικογένεια της Harley και αναπόφευκτα σειρά αντιδράσεων
New Model HD Sprint
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/8/2025

Η Harley-Davidson ετοιμάζεται να κάνει την πιο τολμηρή στροφή της τελευταίας δεκαετίας, παρουσιάζοντας το Sprint 2026, ένα προσιτό και ελαφρύ μοντέλο που αναμένεται να κατασκευάζεται εκτός ΗΠΑ και να κοστίζει λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο Harley Davidson στην αγορά.

Η Harley-Davidson ετοιμάζει μια μεγάλη κίνηση για το 2026, και αυτή τη φορά δεν αφορά ένα θηριώδες V-Twin cruiser, αλλά ένα προσιτό εισαγωγικό μοντέλο που φιλοδοξεί να ανοίξει την πόρτα σε μια νέα γενιά αναβατών. Ο CEO της εταιρείας, Jochen Zeitz, αποκάλυψε ότι το νέο μοντέλο θα ονομάζεται Sprint, θα παρουσιαστεί επίσημα τον Οκτώβριο του 2025 και προσιτή τιμή, κάτω από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας.

Το όνομα Sprint δεν είναι καινούργιο για τη Harley-Davidson. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η εταιρεία συνεργάστηκε με την ιταλική Aermacchi για να δημιουργήσει το Sprint 250, ένα ευέλικτο μονοκύλινδρο 246cc με σπορ χαρακτήρα. Το 1969 η χωρητικότητα ανέβηκε στα 350cc, αλλά το μοντέλο σταμάτησε το 1974, κυρίως λόγω χαμηλών περιθωρίων κέρδους και της δυσαρέσκειας των φανατικών Harley που δεν ήθελαν “ξένα” μοντέλα.

New Model HD Sprint

Σήμερα, όλα δείχνουν ότι η νέα γενιά Sprint δεν θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ. Οι πληροφορίες και τα διαρρέοντα στοιχεία δείχνουν προς τη συνεργασία της Harley με την κινεζική Qianjiang, τον όμιλο πίσω από Benelli, Keeway, QJMotor, που ήδη παράγει για την Harley τα X350 και X500, αποκλειστικά για την Ασιατική αγορά. Έτσι, δεν αποκλείεται το Sprint να είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του X500.

New Model HD Sprint

Η Harley-Davidson έχει επιχειρήσει ξανά να μπει σε μικρότερες κατηγορίες, με τη σειρά Street 500 και Street 750. Αν και μηχανικά αξιοπρεπή, δεν κατάφεραν να κερδίσουν τους φανατικούς της μάρκας, σε επίπεδα σχεδίασης και ποιότητας. Η σειρά αποσύρθηκε ήσυχα μετά από λίγα χρόνια. Σήμερα, το πιο οικονομικό Harley στην Ευρώπη είναι το Nightster Special, με τιμή γύρω στα €14.495, αρκετά μακριά από το budget ενός νέου αναβάτη.

New Model HD Sprint

Η κίνηση αυτή δεν είναι χωρίς ρίσκο. Ένα κινεζικής παραγωγής Harley μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά στην αμερικανική αγορά, όπου η εταιρεία συνδέεται έντονα με την αμερικανική ταυτότητα. Οι παραδοσιακοί πελάτες μπορεί να το δουν με δυσπιστία, ενώ και οι αντιπρόσωποι ίσως προβληματιστούν για τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Από την άλλη, η Harley ξέρει ότι για να δελεάσει νέους αναβάτες, χρειάζεται ένα πιο προσιτό, ευκολοδήγητο και οικονομικό μοντέλο.

Με την επίσημη παρουσίαση να είναι προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο, το ερώτημα είναι αν το Sprint θα καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα στην προσβασιμότητα και την αυθεντικότητα που απαιτούν οι οπαδοί της μάρκας. Αν μιλάμε για μια μοντέρνα εκδοχή ενός σπορ Harley ή απλώς ένα κινεζικό γυμνό με αμερικάνικο  λογότυπο;  Το σίγουρο είναι ότι το νέο Sprint θα είναι η πιο συζητημένη κυκλοφορία Harley της τελευταίας δεκαετίας.