To Harley Davidson Pan America έρχεται τον Φεβρουάριο!

Μπαίνει στην παραγωγή
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/12/2020

Έχουν περάσει σχεδόν τρία ολόκληρα χρόνια με το "σίριαλ" του Harley Davidson Pan America του πρώτου μεγάλου adventure που θα κατασκευάζει το εργοστάσιο του Milwaukee, με τον δικύλινδρο V κινητήρα των 1.250cc. Τώρα –και πιο συγκεκριμένα στις 22 Φεβρουαρίου του 2021- θα μπει στην παραγωγή.

Το πρώτο concept Pan America εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2018 και από τότε έχουν συμβεί μια σειρά από γεγονότα, τα οποία επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη του project. Η Harley έδιωξε τον τότε CEO Matt Levatich και άλλαξε τελείως την "More Roads" στρατηγική του, με αποτέλεσμα πολλά από τα "εναλλακτικά" –για τα δεδομένα της εταιρείας- μοντέλα που είχαν ανακοινωθεί για το μέλλον, να κλειστούν στα συρτάρια των αρχείων. Παρ' όλα αυτά, το project για μία adventure μοτοσυκλέτα διασώθηκε, καθώς πέρα όλων των άλλων ήταν κι αυτό που βρισκόταν το περισσότερο διάστημα και το πιο προχωρημένο σε εξέλιξη στην "ατζέντα" του εργοστασίου, από όταν ανέλαβε ο νέος CEO, Jocjen Zeitz.

Μέχρι στιγμής λοιπόν, γνωρίζουμε ότι το Pan America θα έχει έναν υγρόψυκτο, δικύλινδρο V 60° κινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 145 ίππους και 12,4 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνουμε ότι θα πρόκειται για έναν μεγάλο κινητήρα, ο οποίος θα διαθέτει μπόλικο ποσοστό ροπής στην χαμηλομεσαία μπάντα των στροφών. Το πλαίσιο θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα του ως ενεργό μέλος του με έδραση στις κεφαλές των κυλίνδρων, κάτι που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα συμπεριφέρεται σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης. Η Harley πάντως ποστάρει διαρκώς φωτογραφίες στα social media με το Pan America Να βρίσκεται στον αέρα, θέλοντας ίσως έτσι να διαλύσει τις όποιες αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του στο χώμα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για το βάρος της μοτοσυκλέτας, ούτε και για το κόστος, δύο τομείς που πραγματικά ανυπομονούμε να δούμε αν θα καταφέρει να ξεφύγει η Harley Davidson από την συνηθισμένη τακτική της των… άνω άκρων. Υπομονή λοιπόν μέχρι τον Φεβρουάριο!

Bimota BX 450 – Μπαίνει στην παραγωγή η πρώτη της Off-Road μοτοσυκλέτα

Σύντομα θα είναι διαθέσιμη σε περιορισμένα κομμάτια
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/3/2026

Πρόκειται για ένα “παλιό” νέο, αφού η Bimota BX 450 παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην EICMA του 2022 και το 2024 συμμετείχε στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Enduro, κατακτώντας τον τίτλο στην κατηγορία Raid TT. Τώρα η ιταλική εταιρεία μπαίνει στην τελική φάση του project με την παραγωγή της μοτοσυκλέτας.

Η πρώτη Off-Road μοτοσυκλέτα της Bimota βασίζεται στον κινητήρα και το πλαίσιο της KX 450 της Kawasaki, εταιρείας που κατέχει ποσοστό 49,9% της ιταλικής φίρμας από το 2019. Ο τετράχρονος υγρόψυκτος κινητήρας είναι χωρητικότητας 449 κυβικών και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, ενώ το πλαίσιο είναι αλουμινένιο και περιμετρικό.

Bimota

Η BX 450 φέρει μπροστά ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 49 mm με διαδρομή 305 mm και μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή 307 mm πίσω που συνεργάζεται με ρυθμιζόμενο μοχλικό σύστημα Uni-Trak.

Στο σύστημα πέδησης βρίσκουμε δίσκο 270 mm που συνδυάζεται με διπίστονη δαγκάνα της Brembo μπροστά και δίσκο 240 mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 110,2 κιλά χωρίς υγρά, με το ντεπόζιτο να είναι χωρητικότητας 10,7 λίτρων.

Bimota

Στο θέμα του εξοπλισμού η Bimota διαθέτει δύο διαφορετικούς χάρτες, 10 επίπεδα traction control, launch control και σύστημα εξάτμισης Akrapovic. Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να είναι διαθέσιμη σε περιορισμένα κομμάτια από τον Μάϊο και η τιμή της δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.

Ετικέτες