Honda Rebel 1100 2021: Τα CM επιστρέφουν

Σήμερα χωρίς χρώμα, αλλά αύριο της μόδας
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/4/2020

Τα CM της Honda είχαν γίνει θρύλος στα πρώτα τεστ του ΜΟΤΟ, καθώς αποτελούσαν πάντα το σημείο αναφοράς όταν θέλαμε να οριοθετήσουμε τα όρια της πιο άχρωμης μοτοσυκέτας του κόσμου! Ακόμα πιο ψόφιος δικύλινδρος κινητήρας από τα ήδη ψόφια CB250/400N, πλαδαρά αμορτισέρ πίσω και καλαμάκια εμπρός, ταμπούρα στις μικρές εκδόσεις κυβισμού και μίζερη ημί-τσοπεροειδή εμφάνιση για να σου θυμίζει κάθε πρωί που το έβλεπες πως η ζωή σου έχει πάρει λάθος δρόμο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως των CM ήταν πως δεν χάλαγαν, οπότε έπρεπε να ζεις μαζί τους για πολλά χρόνια…

Όμως στις αρχές της δεκατίας του '90 η μόδα ήθελε τσοπεριές, καουμπόικες μπότες και λευκά T-Shirt της Fuit Of The Loom, με αποτέλεσμα το Yamaha Virago 250 να γίνει το best seller της ελληνικής αγοράς για πάνω από μια τετραετία και το Honda CMX 250 Rebel να αποκτά πιτσιρικάδες ιδιοκτήτες, αντί για τον κυρ Γιώργη που τα αγόραζε έως τότε. Καθώς λοιπόν οι μόδες κάνουν κύκλους, η Honda έχει βάλει στο πρόγραμμα να επαναφέρει την οικογένεια των CMX-Rebel στην σημερινή εποχή. Η αρχή έγινε με το Rebel 500, που βασίζεται στην πλατφόρμα των δικύλινδρων CB 500, αποτελώντας ένα από τα ελάχιστα μοντέρνα cruiser στην κατηγορία των Α2 διπλωμάτων. Μετά ακολούθησε και το Rebel 250/300 με στόχο τις αγορές της Ασίας.

Τώρα όμως με το CMX 1100 Rebel η Honda θέλει να ανοίξει τα φτερά της και στη μεγαλύτερη κατηγορία κυβισμού, όπου κυριαρχεί σε πωλήσεις το Sportster 883 Iron της Harley Davidson. Τα όπλα της Honda είναι φυσικά ο μοντέρνος δικύλινδρος κινητήρας των 1083 κυβικών από το νέο Africa Twin και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας που θα τον συνοδεύουν, έναντι του αερόψυκτου αμερικάνικου V2 με τον σπαρτιάτικο εξοπλισμό. Οι πατέντες για το νέο πλαίσιο έχουν ήδη κατατεθεί, καθώς δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιήσουν αυτούσιο το πλαίσιο της Africa Twin. Άλλωστε και το Rebel 500 έχει εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας των CB 500, ώστε να επιτευχθεί η χαμηλή και μακριά σιλουέτα των cruiser. Χάρη στον ride by wire ψεκασμό και την IMU, το CMX 1100 Rebel αναμένεται να έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο ηλεκτρονικών, όπως είναι το cornering ABS και το ρυθμιζόμενης ευαισθησίας traction control, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και έκδοση DCT. Συνήθως η Honda αλλάζει και τα χαρακτηριστικά απόδοσης των κινητήρων που βάζει στα cruiser για περισσότερη ροπή χαμηλά, όμως τώρα που υπάρχει το ride by wire αυτό μπορεί να γίνει μέσω του λογισμικού των riding mode, χωρίς επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη (εκκεντροφόρους, βαλβίδες, μάζα στροφάλου κ.τ.λ.) όπως έκανε τα παλιά χρόνια. Επίσης αναμένομε να δούμε και μια έκδοση S, με τις αντίστοιχες αισθητικές επεμβάσεις που έχει η έκδοση S του Rebel 500. Να θυμίσουμε εδώ πως η Honda προσπάθησε να βάλει το Rebel 500 στον κόσμο του customizing απέναντι από το XSR 700, αλλά φαίνεται πως αυτή η μόδα έχει πάρει φθίνουσα εμπορική πορεία και ίσως να μην μπει σε αυτή τη διαδικασία με το Rebel 1100. Όπως κι αν έχει, η Honda θα είναι έτοιμη αν τα cruiser γίνουν ξανά τα πιο cool μηχανάκια για να κυκλοφορείς. Μια ταινία σαν το Terminator 2 χρειαζόμαστε για να πάμε στην αποθήκη να ξεθάψουμε τις καουμπόικες μπότες μας!

Ετικέτες

Honda Monkey 125 Baja - Με διπλούς, λαχταριστούς προβολείς - Ξυπνά μνήμες από XR Baja!

Enduro σέλα, number plates και διαφορετικό ντεπόζιτο - Το επόμενο 125άρι της Honda
Monkey 125 Baja
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Η Honda έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις με ρετρό σχεδίαση στα 125cc, αλλά φαίνεται πως μια ακόμη προσθήκη είναι στον ορίζοντα, με το όνομα Baja να επιστρέφει στο Monkey την πιο κατάλληλη ίσως στιγμή.

Από την κυκλοφορία του Monkey 125 το 2018, η σειρά των 125αριών της Honda έχει εμπλουτιστεί με το Super Cub C125, το CT125 Hunter Cub που στην Ευρώπη έχουμε δει μόνο μέσω ντρίμπλας και το Dax 125. Αποτελεί λοιπόν εύλογη απορία, το εάν θα υπάρξει συνέχεια και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή.

Monkey 125 Baja

Θα ήταν λογικό η Honda να  αναζητά την πέμπτη προσθήκη και το Young Machine που έχει... απευθείας σύνδεση με το κέντρο αποφάσεων της Honda "φαντάζεται" την αναβίωση του ονόματος Baja για το Monkey.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα Monkey Baja με λαχταριστούς διπλούς, στρογγυλούς προβολείς και on-off σχεδίαση θα έκανε άμεσα σουξέ, όχι μόνο με το κοινό της ιαπωνικής αγοράς, ενώ θα διαχώριζε πλήρως τη θέση του σχεδιαστικά από το στάνταρ μοντέλο. Του χρόνου συμπληρώνονται 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Monkey Baja και αυτή ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την αναβίωση του μοντέλου.

Monkey 125 Baja
Το πρώτο Honda Monkey Baja παρουσιάστηκε το 1991 και ζύγιζε μόλις 59 κιλά

Το υπάρχον Monkey θα μπορούσε με λίγες αλλαγές να γίνει Baja και εκτός από τους διπλούς προβολείς θα χρειαζόταν ακτινωτούς τροχούς και κάποιου είδους προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα του. Το Young Machine που συνήθως δεν πέφτει έξω σε σενάρια παρουσίασης νέου μοντέλο από τη Honda, το φαντάζεται με διαφορετικό ψαλίδι και αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Κάτι τέτοιο ωστόσο ανεβάζει πολύ το κόστος από τη στιγμή που η υπάρχουσα "πλατφόρμα" του Monkey έχει διπλά αμορτισέρ. Ωστόσο θα μπορούσαν χρησιμοποιήσουν το πίσω μέρος του Grom και τοποθετήσουν για πρώτη φορά μονή πίσω ανάρτηση (mono shock).

Monkey 125 Baja

Το ίδιο το Grom θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Baja, αν και αυτό μάλλον ίσως ξένιζε το κοινό του Monkey.

 

Ετικέτες