Το νέο Zongshen RX4 450, και πως οι Κινέζοι θα βγάζουν 1200 σε τρία χρόνια... (VIDEO)

Κινεζική απόβαση!
10/11/2016

Μιλώντας γενικά για τους Κινέζους, γεγονός είναι πως δεν τους έχουμε πάρει ακόμα πολύ σοβαρά, κυρίως γιατί οι μοτοσυκλέτες τους απέχουν ακόμα από τα Ιαπωνικά και Ευρωπαϊκά στάνταρ, λόγω νοοτροπίας και τρόπου σκέψης. Απευθύνονται άλλωστε κυρίως στην τεράστια τοπική αγορά, και κατόπιν στις αγορές "αναπτυσσόμενων" (διάβαζε, φτωχών) χωρών, όπου οι χαμηλές τιμές τους αντισταθμίζουν τις όποιες ατέλειες. Είναι η διαφορά ανάμεσα στο "δεν μπορώ να αγοράσω μοτοσυκλέτα" και στο μπορώ.


Στο ΜΟΤΟ είχαμε δει από κοντά, και είχαμε οδηγήσει το Zongshen RX3, το on-off των 250cc της εταιρίας, που έχει γίνει επιτυχία στις χώρες που αναφέραμε πιο πάνω, κι όχι μόνο για την τιμή του, αλλά και γιατί ταιριάζει καλύτερα στον σωματότυπο των πελατών του. Κάποια πράγματα, όπως ο πίσω τροχός των 15 ιντσών, μας είχαν παραξενέψει, γιατί δεν τα καταλαβαίναμε ως επιλογή. Τώρα όμως, μάθαμε πως είναι θέμα προδιαγραφών στην Κίνα, για να βγάζει πινακίδα προφανώς με κάποιο ευνοϊκότερο καθεστώς. Μόλις όμως βγάλουν πινακίδα, οι Κινέζοι αντβεντσουράδες αλλάζουν τον πίσω τροχό με έναν 17 ιντσών!
Στο Μιλάνο η Zongshen παρουσίασε το επόμενο βήμα, το RX4 των 450cc, ένα on-off σαφώς πιο περιποιημένο από το 250, με τον νέο μονοκύλινδρο ΝC450. Εμφανώς πιο ποιοτική κατασκευή από το 250, με πλήρη εξοπλισμό (και αλουμινένιες βαλίτσες με σήμα "Tourfella"...), δύο δισκόφρενα, μεγάλο ρεζερβουάρ, αναλογικό στροφόμετρο και όργανα LCD, κάγκελα, το απαραίτητο πια ρύγχος, και... ένα λογότυπο GS στο ρεζερβουάρ, ίδιο σχεδόν με της BMW.


H Zongshen είναι μια τεράστια εταιρία που προμηθεύει με κινητήρες δεκάδες άλλους κατασκευαστές στην Κίνα, έξυπνα αποσβαίνοντας έτσι το κόστος εξέλιξής τους, και δοκιμάζοντάς τους στην πράξη πριν τους τοποθετήσει στα δικά της μοντέλα, αφήνοντας άλλους δηλαδή να αντιμετωπίσουν τις παιδικές τους ασθένειες και πουλώντας τους μετά στις δικές της μοτοσυκλέτες με πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Η Zongshen έχει πλήρη γκάμα, με on-off, street, cruiser, commuter και τρίκυκλα, συν τους κινητήρες.

Ένα ψάξιμο και βρήκαμε αμέσως διαθέσιμο τον νέο NC450, για 900 δολάρια ή 9.999 γιουάν, κομπλέ σε ξύλινο κουτί και ναι, μπορεί κανείς να παραγγείλει μόνο έναν. Είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με αντικραδασμικό άξονα και κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει 32 ίππους και 4 χιλιογραμμόμετρα ροπής, και ζυγίζει 37 κιλά. Για το RX4 δεν έχουμε ακόμα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά είναι προδιαγραφών Euro4, οπότε μπορεί να αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη.

Βρήκαμε όμως κάτι άλλο, που δείχνει τους στόχους της Zongeshen για το άμεσο μέλλον: Το πενταετές της πλάνο. Το πρώτο βήμα, για το 2017, είναι το RX4 με τον μονκύλινδρο των 450cc. Ο ίδιος κινητήρας θα φορεθεί και σε άλλες μοτοσυκλέτες, πολλών κατασκευαστών, όπως γίνεται με τον ΝC250, που κινεί πολλά ευρωπαϊκά εντουράκια όπως τα AJP και τα νέα Fantic του 2017.

Το επόμενο βήμα της Zongshen, για το 2018, θα είναι ένας δικύλινδρος με 400cc, που η on-off έκδοσή του θα ονομάζεται RX5, και που ήδη έχει πουληθεί σε άλλο κατασκευαστή και υπάρχει σε μοτοσυκλέτα, με το όνομα Motrac 400. Ένα χρόνο μετά, το 2019, τα κυβικά ανεβαίνουν με μια γκάμα δικύλινδρων από 600 έως 800cc, ενώ το 2020 στα 850-1200cc, πάντα με δύο κυλίνδρους. 

Ήδη υπάρχουν δικύλινδρα 650 κατασκευασμένα στην Κίνα, όπως τα πολύ εξευρωπαϊσμένα της CF MOTO. Tα πλάνα της Zongshen δείχνουν πως ο ρυθμός προσαρμογής τους στα διεθνή στάνταρ και τις απαιτήσεις του κοινού επιταχύνεται, και το θέμα είναι ακόμα πιο σημαντικό, αφού η Zongshen παρέχει κινητήρες σε πλήθος άλλων κατασκευαστών.

Βασίλης Καραχάλιος

Honda WN7 2026 - Η πρώτη ηλεκτρική της Honda, στην παραγωγή τέλη 2025

Με 24 ίππους και 10,2 kg.m ροπής - 217 κιλά και 130+ χλμ. αυτονομία
Honda WN7 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

Η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη του ονόματος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας WN7, την οποία και έδειξε χωρίς καμουφλάζ για πρώτη φορά και αυτό το συμπλήρωσε με αρκετά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, όχι όμως και όλα.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο παρουσιάζει την πρώτη του -κανονικού μεγέθους- αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για τις αγορές όλου του κόσμου με τη Honda WN7 να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Ιάπωνες.

Η έμπνευση για το όνομα "WN7" προέρχεται από την εξέλιξη του concept "Be the Wind" που οδήγησε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τη λέξη "Naked", επειδή είναι γυμνή και τον αριθμό "7" που υποδεικνύει κλάση ισχύος.

Τελικά το λάθος που έκαναν οι Ιάπωνες δείχνοντας την TFT οθόνη της μοτοσυκλέτας σε βίντεο πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε αυτά που σας γράφαμε για την αυτονομία που θα προσφέρει η WN7 με την μπαταρία της πλήρως φορτισμένη και τη Honda να κάνει επίσημα λόγο για 130+ χιλιόμετρα. Η οθόνη είναι η πέντε ιντσών που βλέπουμε και στις συμβατικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση μέσω της εφαρμογής RoadSync, ενώ τα φώτα δεν θα μπορούσαν να μην είναι full LED.

Honda WN7 2026

Η CCS2 φόρτιση δίνει τη δυνατότητα να "γεμίσει" η συστοιχία μπαταριών της WN7 από το 20% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά σε 22άρη φορτιστή, ενώ σε λιγότερες από τρεις ώρες μπορεί να γίνει η φόρτιση σε τυπικό Wall Box, στο σπίτι των 7,2 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωσαν ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα της φόρτισης, αυτή δεν θα ξεπερνά τις ωφέλιμες 20 kWh.

Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της μοτοσυκλέτας που έχει βάρος 217 κιλών αποδίδει 24 ίππους (18 kW), που δεν λένε όλη την αλήθεια για την απόδοσή της στον δρόμο αφού πιο σημαντικό νούμερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ροπή που ξεπερνά τα 10 χιλιογραμμόμετρα. Η Honda αναφέρει ότι η απόδοση του κινητήρα είναι συγκρίσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ., χωρίς να προσδιορίζει κυλίνδρους, ακόμη και με 1000άρη! Θα κρατήσουμε μικρό καλάθι, από τη στιγμή που γνωρίσουμε ότι αυτό ακόμη και αν ισχύει θα είναι για συγκεκριμένες μετρήσεις και μέχρι συγκεκριμένα χλμ./ώρα. 

Honda WN7 2026

Η Honda δεν ανακοίνωσε επιδόσεις ωστόσο η τελική της μοτοσυκλέτας θα είναι περιορισμένη, όπως συμβαίνει με όλα τα δίτροχα ηλεκτρικά μοντέλα, σε κάθε περίπτωση όχι αυτή που περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα με 10 και πλέον kg.m ροπής.

Με την κάσα της μπαταρίας να παίζει και δομικό ρόλο, η WN7 φέρει ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι, όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, κάτι που συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ησυχία κατά τις μετακινήσεις. Σε γενικές γραμμές η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δείχνει λεπτή και κομψή με σχεδίαση που δεν την κάνει να ξεχωρίζει πολύ από τις συμβατικές Honda και αυτό μάλλον λειτουργεί υπέρ της.

Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει και όσοι παραγγείλουν την WN7 έως και τις 4 Νοεμβρίου θα λάβουν δώρο και μια τσάντα για τη σέλα.

Υπομονή μέχρι την EICMA όταν και θα αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες.