Norton - Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα με λεφτά των Ινδών!

Η μητρική εταιρεία TVS στοχεύει σε νέα γκάμα από το 2026 και μετά, με στόχο την παγκόσμια αγορά
motomagNorton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

31/1/2024

Η ινδική μητρική TVS εξελίσσει μία γκάμα νέων “υπερ-πολυτελών” μοτοσυκλετών της Norton, με τα πρώτα δείγματα να αναμένονται το 2026, με στόχο την επέκταση της παρουσίας της αγγλικής εταιρείας, η οποία από το 2020 αποτελεί μέρος του ινδικού κολοσσού, στην παγκόσμια αγορά.

Η Norton αποτελεί τον πιο ιστορικό κατασκευαστή σπορ μοτοσυκλετών της Βρετανίας, με την ιστορία της να συμπληρώνει αισίως 125 χρόνια, τα οποία γιορτάζει με την κατασκευή 6 μοντέλων περιορισμένης παραγωγής. Μετά την δωδεκαετή θητεία του Stuart Garner, η οποία άφησε τη Norton χρεοκοπημένη και με προβλήματα αξιοπιστίας, το 2020 η TVS ήρθε να εξαγοράσει τον Βρετανικό κατασκευαστή για 16 εκατομμύρια λίρες. Στόχος του Ινδού κατασκευαστή ήταν η ολική αναδιάρθρωση της εταιρείας, για την οποία έδωσε επιπλέον 40 εκατομμύρια λίρες, με σκοπό να δημιουργήσει και να εξοπλίσει μία σύγχρονη μονάδα παραγωγής για τη Norton Motorcycles στα προάστια του Birmingham, στον ίδιο χώρο που η εταιρεία έχει γράψει την πολυσέλιδη ιστορία της.

​Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Η πρώτη κίνηση ήταν η δημιουργία μίας νέας και πιο αξιόπιστης έκδοσης του Commando 961, το οποίο επί εποχής Gardner υπέφερε από προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ η παραγωγή του ήταν σποραδική, με περίπου 2.500 μοντέλα όλων των εκδόσεων να κατασκευάζονται και να πωλούνται σε βάθος μίας δεκαετίας. Το αποτέλεσμα ήταν το ανανεωμένο Commando 961 που παρουσιάστηκε το 2023 να είναι κατά 36% καινούργιο, με περίπου 350 εξαρτήματα να έχουν είτε αλλαχτεί είτε αντικατασταθεί, ενώ ήρθε σε δύο διαφορετικές εκδόσεις τις CR (café racer) με clip-on και SP με ίσιο τιμόνι τύπου fatbar. Αυτά, κυκλοφόρησαν κατά κύριο λόγο στο Η.Β., με λίγα εξ αυτών να βρίσκουν τον δρόμο προς άλλες χώρες, καθώς δεν πληρούν τις περισσότερες προδιαγραφές ρύπων. Η γκάμα της περιλαμβάνει επίσης τα V4SV και V4CR, με τον V4 των 1.200 κυβικών, χωρίς επίσης πολλά να έχουν βγει εκτός Η.Β.

Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Τώρα, η TVS ανακοινώνει την έλευση νέων μοντέλων με την επωνυμία της Norton, με σκοπό να προχωρήσει στην επίτευξη του επόμενου στόχου της, που είναι η είσοδος της βρετανικής εταιρείας στην παγκόσμια αγορά. Τα νέα αυτά μοντέλα που αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους από το 2026 και μετά, δεν θα στοχεύουν στην ευρεία παραγωγή προσιτών δίκυκλων, αλλά σε πολύ συγκεκριμένα πορτοφόλια. Τόσο η διοίκηση της TVS όσο και ο CEO της Norton, Dr. Robert Hentschel, θεωρούν ότι η Norton πρέπει να στοχεύσει στην “υπερ-πολυτελή” κατηγορία μοτοσυκλετών. Κάτι δηλαδή αντίστοιχο με αυτό που θέλει ο Pierer να κάνει με την MV Agusta, Η εν λόγω κατηγορία πολυτελών μοτοσυκλετών έχει αρχίσει να εμφανίζει ανοδικές τάσεις, σε πολλές αγορές του κόσμου, ειδικά στην Ασία. Η άνοδος αυτή είναι που οδηγεί εταιρείες να κοιτάξουν προς αυτή την κατεύθυνση, θέλοντας να προλάβουν τους υπόλοιπους κατασκευαστές, στο μοίρασμα της πίτας της αγοράς.

Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Αν και η Norton είχε σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην χρεοκοπία της, η TVS θέλει να το αλλάξει αυτό, ξεκινώντας από την παρουσίαση των V4CR, V4SV και Commando 961, τα οποία βασίζονται στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Ο ίδιος ο CEO της Norton, Dr. Robert Hentschel έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ότι άλλαξε προμηθευτές, λόγω κακής ποιότητας εξαρτημάτων. Μέχρι στιγμής, η TVS έχει δαπανήσει σχεδόν 100 εκατομμύρια λίρες για την εξαγορά, τα οποία φαίνεται ότι έχουν βάλει τη Norton σε σωστή πορεία. Όπως όλα δείχνουν, μέσα στο 2026 θα δούμε και τους πρώτους καρπούς αυτής της συνεργασίας, με ολοκαίνουργια μοντέλα που δεν βασίζονται σε προηγούμενες πλατφόρμες.

Ετικέτες

Husqvarna Enduro μοντέλα 2026 - Aναβάθμιση στις αναρτήσεις και αισθητικές αλλαγές [Gallery]

Το Euro 5+ δίχρονο TE 300 συνεχίζει να βγάζει πινακίδα - Επτά συνολικά μοντέλα
husqvarna enduro γκάμα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/8/2025

Μετά τη σειρά motocross η Husqvarna προχώρησε στην αποκάλυψη και των Enduro μοτοσυκλετών της για τη νέα σεζόν με τη διαθεσιμότητά τους να ξεκινά επίσης από τον Αύγουστο.

Η νέα γκάμα enduro της Husqvarna ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά με την εταιρεία να κάνει λόγο για "σουηδικής έμπνευσης" look. Νέας σχεδίασης είναι τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού, όπως νέος είναι και ο λασπωτήρας. H Husqvarna άλλαξε επίσης τα πλαϊνά πλαστικά αλλά και την τάπα του ψυγείου, κάτι που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του ψυκτικού.

Στο τεχνικό κομμάτι οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στο πιρούνι κλειστού φυσιγγίου WP XACT, το οποίο φέρει νέο υδραυλικό στοπ, αλλά και νέα γυαλισμένα ελατήρια, κάτι που ισχύει και για τα επτά μοντέλα της γκάμας. Τα νέα ελατήρια προσφέρουν λιγότερες τριβές και έτσι βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργία του πιρουνιού που έχει επίσης νέο set up αναφορικά με τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις του WP XACT αμορτισέρ.

husqvarna enduro γκάμα 2026

Για τη νέα σεζόν υπάρχουν τρεις δίχρονες επιλογές, τα TE 125, TE 250 και TE 300, με το κορυφαίο δίχρονο μοντέλο να είναι και το μοναδικό από τα τρία που έχει προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι βγάζει πινακίδα, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που "επικεντρώνονται" μόνο στο αγωνιστικό περιβάλλον.

Στα τετράχρονα Husqvarna έχουμε τα FE 250, FE 350, FE 450 και FE 501 με στάνταρ εξοπλισμό για όλα τους δύο χάρτες απόδοσης του κινητήρα, το Traction Control και το quickshifter, ενώ όλα φέρουν βεντιλατέρ.

Για όλα την enduro γκάμα οι δαγκάνες των φρένων και ο υδραυλικός συμπλέκτης προέρχονται από την Brembo, τα δισκόφρενα είναι της GSK και η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει για τη enduro γκάμα της Husqvarna, εκτός από εκείνη που αφορά το ΤΕ 300, η έναρξη της οποίας έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο.