Piaggio MP3 - Πατέντα για όρθια μούρη ακόμα και σε κλίση

Βελτίωση της αεροδυναμικής, έξτρα αποθηκετικός χώρος, και καλύτερη απόδοση φώτων
Πατέντα Piaggio MP3
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/1/2023

Μια νέα πατέντα κατέθεσε η Piaggio για τη βελτίωση του τρίκυκλου scooter MP3, με την οποία το μπροστινό μέρος του κουστουμιού παραμένει όρθιο στις στροφές, βελτιώνοντας την αεροδυναμική του οχήματος, αλλά και την απόδοση των φώτων.

Η γκάμα των Leaning Wheel MP3 μας κάνει παρέα από το 2006 δίχως μεγάλες δομικές αλλαγές. Κι όμως, πρόσφατα είδαμε μια πατέντα για ένα τετράτροχο LW scooter της εταιρείας που θα χρησιμοποιεί το σύστημα του επαγγελματικού τρίκυκλου MyMoover, ενώ τώρα βλέπουμε μια ακόμη πατέντα που προτίθεται να αλλάξει την εμφάνιση του MP3 όταν εκείνο παίρνει κλίσεις, με στόχο τη βελτίωση της αεροδυναμικής αλλά και της απόδοσης των φώτων. Η τελευταία πατέντα μάλιστα είναι ιδιαίτερα απλή και εύκολη στην υλοποίηση.

Ένα από τα σχεδιαστικά προβλήματα που έχουν όλα τα LW μοντέλα -scooter και μοτοσυκλέτες-, είναι η μεγάλη κίνηση των τροχών που επιβάλλει τη χρήση μπροστινού τμήματος φαίρινγκ σε μεγάλη απόσταση από το όχημα, ώστε να μην… βρίσκουν οι τροχοί και οι ράβδοι της παραλληλόγραμμης κατασκευής της ανάρτησης στο όχημα, τόσο στις λακκούβες, όσο και -περισσότερο- στις στροφές.

Πέρα τώρα από την ασχήμια των φαίρινγκ που απέχουν πολύ από το όχημα και τους τροχούς, η συγκεκριμένη διάταξη ζημιώνει και την αεροδυναμική απόδοση των οχημάτων, καθώς ο μεγαλύτερος και ψηλότερος χώρος μεταξύ των δυο μπροστινών τροχών αυξάνει κατά πολύ την μετωπική επιφάνεια και κατά συνέπεια την οπισθέλκουσα.

white motorcycle concepts

Το ζήτημα απασχόλησε και την βρετανική White Motorcycle Concepts με ένα scooter και μια μοτοσυκλέτα… τρύπια στη μέση, με ένα τούνελ που μειώνει δραματικά την πίεση του αέρα στο εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας, η οποία όχι μόνο δημιουργεί αντίσταση, αλλά και φαινόμενα αστάθειας καθώς έχει την τάση να ανυψώνει τη μοτοσυκλέτα.

Πατέντα Piaggio MP3

Αντίθετα με τη ριζοσπαστική αντιμετώπιση της εταιρείας του Robert White, η Piaggio προτείνει μια πολύ απλούστερη, οικονομικότερη και εύκολα εφαρμόσιμη λύση. Ενώ στο τρέχων MP3 το μπροστινό τμήμα του φαίρινγκ εδράζεται στο πλαίσιο, στην πατέντα προτείνεται να εδράζεται στις δυο οριζόντιες ράβδους της ανάρτησης, ώστε να παραμένει πάντα στην ίδια θέση, ανεξαρτήτως αν το όχημα βρίσκεται στην ευθεία ή στρίβει.

Κατά συνέπεια, το φαίρινγκ δεν χρειάζεται πια να βρίσκεται τοποθετημένο… στον Θεό, με σημαντική μείωση στη μετωπική επιφάνεια του οχήματος, και στην αεροδυναμική αντίσταση.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα της εν λόγω πατέντας είναι πως οι προβολείς παραμένουν οριζόντιοι με το έδαφος, φωτίζοντας καλύτερα στις στροφές, δίχως να χρειάζονται τη συνδρομή των Cornering Lights που έχει η τελευταία γενιά MP3.

Πατέντα Piaggio MP3

Στην πατέντα της Piaggio το MP3 διαθέτει μια ψηλή ζελατίνα που αντίθετα με το μπροστινό φαίρινγκ "ακολουθεί" τον αναβάτη προστατεύοντας τον και στις στροφές από τα στοιχεία της φύσης, αλλά και έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο -καθώς το μπροστινό τμήμα του φαίρινγκ είναι τοποθετημένο πιο μπροστά από ότι στην εκάστοτε γενιά MP3-, που μπορεί να χωρέσει ακόμα και… δύο κράνη, δίπλα-δίπλα!

Αναμένουμε να δούμε αν τα πλεονεκτήματα της πατέντας θα πείσουν την Piaggio να φέρει το νέο αυτό σύστημα στην παραγωγή

Ετικέτες

MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, ανακοινώθηκε τιμή του

25 ίπποι, όμορφη σχεδίαση και ανταγωνιστική τιμή
motomag MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, δείτε την τιμή του
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

21/2/2024

Η MBP παρουσιάζει το πρώτο της scooter στη χώρα μας το SC300 το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα με την σύγχρονη τεχνολογία σε προσιτή τιμή.

Τo MBP SC300 εφοδιάζεται με ένα μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα 278 κ. εκ., ο οποίος αποδίδει 25 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. με την ροπή να αγγίζει τα 2,49 κιλά στις 6.750 σ.α.λ. H Moto Bologna Passione, πιο γνωστή ως MBP στην Ελλάδα, εξοπλίζει το SC300 με αναρτήσεις της KYB, οι οποίες αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 90 mm εμπρός ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.

MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, δείτε την τιμή του

Στην πέδηση συναντάμε δύο δισκόφρενα, 240 mm μπροστά και 220 mm πίσω, που συνδυάζονται με ακτινικές δαγκάνες της J.Juan ενώ υπάρχει δικάναλο ABS της Bosch. Οι τροχοί είναι 13 ιντσών με τις διαστάσεις να είναι 110/70-13 εμπρός και 130/70-13 πίσω. Το ύψος του SC300 βρίσκεται στα 795 mm, με το βάρος να είναι χωρίς υγρά στα 151 κιλά.

Όσον αφορά τη σχεδίαση, το SC300 διαθέτει μεγάλες χειρολαβές, ενώ κάτω από τη σέλα έχει χώρο για ένα jet κράνος. Ο προβολέας X-Vertical Stack αποτελεί ένα κύριο χαρακτηριστικό του νέου scooter της MBP, ενώ η TFT LCD οθόνη 5" παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στον χρήστη του οχήματος. Ο αναβάτης του SC300 μπορεί επιπρόσθετα να συνδεθεί μέσω του κινητού του στην εφαρμογή MBP Connect. Μέσω αυτής θα μπορεί να βλέπει που βρίσκεται το scooter ενώ υπάρχει διαθέσιμη και NFC τεχνολογία.

MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, δείτε την τιμή του

Το MBP SC300 τιμάται στα 4.299 ευρώ ενώ είναι διαθέσιμο σε τέσσερις χρωματισμούς: Λευκό, Μαύρο, Μπλε Ματ και Γκρι. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την MOTOWAY ΚΑΜΠΡΑΝΗΣ ΑΕ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ 59, ΤΚ 546 27, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | www.motoway.gr | [email protected] T. 2310 515557, 2310 517815 F. 2310 529366 | ΑΦΜ 099356343, ΔΟΥ ΦΑΕ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΑΡ.Γ.Ε.ΜΗ:058222104000.

MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, δείτε την τιμή του

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

TFT οθόνη 5 ιντσών

(Keyless) και φωτιζόμενοι διακόπτες - 4 λωρίδες LED

Θερμαινόμενες χειρολαβές

Αμορτισέρ Kayaba

Δικάναλο ABS Bosch

Εφαρμογή MBP Connect

TPMS αισθητήρας πίεσης ελαστικών

Διαθέσιμος χώρος για ένα jet κράνος

Σχάρα με ενσωματωμένες χειρολαβές συνεπιβάτη, ο οποίος έχει στην διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας

25 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. και 24,5 Νm ροπή στις 6.750 σ.α.λ.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 90 mm και δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση

Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενά, 240 mm μπροστά και 220 mm πίσω, που συνδυάζονται με δαγκάνες J.Juan

Τροχοί 13 ιντσών (ελαστικά 110/70-13 & 130/70-13)

Ύψος σέλας 795 mm

Χαλύβδινο πλαίσιο

Ρεζερβουάρ 11,5 λίτρα

Βάρος χωρίς υγρά 151 κιλά

MBP – Το SC300 έφτασε στη χώρα μας, δείτε την τιμή του

 

Ετικέτες