BMW S 1000 RR HP4 Race: Με Carbon πλαίσιο και ζάντες!

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

9/11/2016

Η BMW απαντάει στην Ducati Superleggera με μια full carbon έκδοση της S 1000 RR. Το όνομά της είναι HP4 Race και εκτός από το φαίρινγκ, έχει carbon πλαίσιο και ζάντες.

Η τεχνολογία και οι μέθοδοι παραγωγής των carbon εξαρτημάτων έχει κάνει άλματα προόδου σε ότι αφορά το κόστος κατασκευής και αυτό με την σειρά έχει βοηθήσει τα εργοστάσια να το χρησιμοποιούν περισσότερο. Για παράδειγμα, το πλαίσιο carbon της McLaren F1 του 1992 χρειαζόταν έξι μέρες για να κατασκευαστεί, ενώ σήμερα το αντίστοιχο πλαίσιο carbon της McLaren P1 είναι έτοιμο μέσα σε μόλις τέσσερεις ώρες! Έτσι, στις μέρες μας υπάρχουν αυτοκίνητα με full carbon πλαίσιο που κοστίζουν κάτω από 90.000 ευρώ, ενώ μια δεκαετία πριν έπρεπε να δώσεις πάνω από 1.000.000 ευρώ για να έχεις αυτοκίνητο με carbon πλαίσιο. Ελπίζουμε το ίδιο να συμβεί στις μοτοσυκλέτες, ώστε από τα 80.000 ευρώ που κοστίζει η Ducati Superleggera σήμερα, να δούμε carbon πλαίσια σε μοτοσυκλέτες με τιμή μεταξύ 25.000-30.000 ευρώ. Πάντως αυτή η HP4 Race σίγουρα δεν θα είναι φτηνή. Η σχετική ανακοίνωση των Γερμανών είναι πολύ φειδωλή και αρκούνται να πουν μόνο ότι θα την παράξουν σε περιορισμένο αριθμό αντίτυπων. Θα κατασκευάζεται στο χέρι από το αγωνιστικό τμήμα BMW Motorsport και θα είναι έτοιμη να παραδοθεί στους υποψήφιους ιδιοκτήτες της την άνοιξη του 2017. Τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά της HP4 Race είναι άγνωστα, όμως το γεγονός ότι θα φτιάχνεται από την BMW Motorsport και έχει ήδη πάνω της την αγωνιστική τηλεμετρία, μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο κινητήρας θα είναι ο αγωνιστικός blue printing προδιαγραφών Superstock που πουλάει η BMW στους ιδιώτες, με απόδοση κοντά στου 200 ίππους στον τροχό ή και παραπάνω αν έχει τα αγωνιστικά ηλεκτρονικά. Επίσης να θυμίσουμε, ότι η BMW δεν έχει ακόμα παρουσιάσει έκδοση HP4 για την S 1000 RR του 2017 και θα χρειαστεί μια τέτοια ειδική έκδοση για την συμμετοχή της στα Superbike. Ακόμα κι αν παράξει την HP4 Race σε 500 αντίτυπα, που ζητάει η omologation της Dorna , δεν θα μπορεί να βασίσει την αγωνιστική μοτοσυκλέτα της σε αυτή, καθώς δεν έχει έγκριση τύπου για τον δρόμο. Οπότε είναι βέβαιο ότι θα δούμε σύντομα νέα HP4…

  

  

Intermot 2024: Kawasaki Ninja H2 SX Hydrogen - Πρώτη εμφάνιση σε έκθεση μοτοσυκλέτας

Με κολοσσιαίες δεξαμενές που θυμίζουν το... διαστημόπλοιο Enterprise από το Star Trek
Kawasaki Ninja H2 SX Intermot 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/12/2024

Στα τέλη Ιουλίου του 2024, στο περιθώριο της διοργάνωσης του 8ωρου αγώνα αντοχής της Suzuka, η Kawasaki πραγματοποίησε τους πρώτους γύρους δοκιμών μπροστά σε κοινό, της μοτοσυκλέτας υδρογόνου που εξελίσσει. Τώρα, στην Intermot, η Ninja H2 SX Hydrogen έκανε ντεμπούτο σε έκθεση μοτοσυκλέτας εντυπωσιάζοντας και από κοντά με το τεράστιο πλάτος των δεξαμενών καυσίμου της.

Αυτή είναι η πρώτη -πρωτότυπη μέχρι στιγμής- μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου από μεγάλο κατασκευαστή, με το Akashi να την εξελίσσει και στη Γερμανία, όπου υπάρχει ένα κομβικό R&D κέντρο των Ιαπώνων. Μεγάλο ρόλο στην ύπαρξη του συγκεκριμένου κέντρου έρευνας και εξέλιξης στη Γερμανία παίζει η ύπαρξη των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όρια ταχύτητας (Autobahn), όπου η Kawasaki μπορεί να δοκιμάσει τα πρωτότυπα μοντέλα της νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, χωρίς να φοβάται την επέμβαση της αστυνομίας. Κι όπως βλέπετε στις φωτογραφίες το συγκεκριμένο πρωτότυπο μοντέλο είχε αριθμό κυκλοφορίας, καθώς δοκιμάζεται στον δρόμο.

Η έρευνα για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023, με το Ninja H2 SX να φέρει τον γνωστό τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998 κ.εκ. του Ninja H2, με τροποποιήσεις ώστε να μπορεί τροφοδοτείται με υδρογόνο, μέσω άμεσου ψεκασμού.

Ninja H2 SX Hydrogen

Φυσικά τα μάτια των παρατηρητών “καρφώνονται” άμεσα στις κολοσσιαίες δεξαμενές υδρογόνου στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, δεξαμενές που κάνουν τη μοτοσυκλέτα εξαιρετικά δύσχρηστη για αστικές συνθήκες. Νωρίς είναι ακόμα βέβαια, και αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας, που έχει πολύ δρόμο μπροστά της.

Οι μοτοσυκλέτες Hydrogen ICE λειτουργούν με καύση υδρογόνου, παράγοντας παραπλήσιο ήχο με τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, και έχοντας τους “σωστούς” κραδασμούς, ενώ τα κατάλοιπά τους είναι κυρίως... νερό. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους, ένα πολύ μικρό ποσό λιπαντικού κινητήρα καίγεται, εκπέμποντας ένα επίσης πολύ μικρό ποσό CO2.

Ninja H2 SX Hydrogen

Στο ΜΟΤΟ έχουμε γράψει εδώ και χρόνια για τα οφέλη του υδρογόνου, που πέρα από την "πράσινη" λειτουργία του, έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στην επιβίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, διασώζοντας και την πολύτιμη αίσθηση του, που αποτελείται από τον ήχο, τον παλμό από τις πιστονιές και τους κραδασμούς, που κάνουν τόσο ξεχωριστή την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Kawasaki Motors διεξάγει επί του παρόντος έρευνα και εξέλιξη με στόχο την υλοποίηση μιας λειτουργικής μοτοσυκλέτας υδρογόνου ICE ως μια από τις ανθρακικά ουδέτερες επιλογές για τους αναβάτες στις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Ninja H2 SX Hydrogen

Τέλος να επισημάνουμε πως η Kawasaki Motors είναι πλήρες μέλος της HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), μιας ερευνητικής ένωσης που αποτελείται από τις Kawasaki, Suzuki, Toyota, Honda και Yamaha, που επικεντρώνεται στην τεχνολογία υδρογόνου και διεξάγει ενεργά βασική έρευνα σε κινητήρες υδρογόνου, συστήματα πλήρωσης υδρογόνου και συστήματα παροχής καυσίμου, προκειμένου να παράγει μικρά οχήματα κινητικότητας με κινητήρα υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών.

HySE-X2

Σημειώστε πως η HySE θα έχει το 2025 για δεύτερη χρονιά συμμετοχή στο Rally Dakar με ένα τετράτροχο Side by Side όχημα που κινείται με καύση υδρογόνου.

Τέλος για την ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί επιδόσεις, κατανάλωση και αυτονομία από την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα του Akashi.

Ετικέτες