Μια νέα έκδοση της γιγαντιαίας Multistrada 1200 Enduro θα έχει στα καταστήματά της η Ducati από τον Ιούλιο. Πρόκειται για την έκδοση Enduro Pro η οποία ξεχωρίζει από τον ειδικό χρωματισμό της και τον έξτρα εξοπλισμό. Το χρώμα της άμμου της ερήμου και το μεγάλο μαύρο αυτοκόλλητο στο ρεζερβουάρ που γράφει ENDURO, σίγουρα ξεκαθαρίζουν από την αρχή τις προθέσεις και τον προσανατολισμό αυτής της έκδοσης.
Η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα του φαίρνγκ είναι πιο μικρή σε μήκος για να μην... ενοχλεί όταν οδηγάς όρθιος στο χώμα!
Το κάλυμμα της σέλας είναι επίσης δίχρωμο, συμπληρώνοντας την… Indiana Jones αισθητική. Σε επίπεδο εξοπλισμού έχουμε φυσικά όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της Multistrada 1200 Enduro και επιπλέον ένα τελικό τιτανίου της Termiglioni και προστατευτικά κάγκελα της Touratech με προβολάκια LED (όλα ανήκουν στη λίστα αξεσουάρ της Ducati Performance και μπορούν να μπουν σε οποιαδήποτε Multistrada Enduro…).
Τα ελαστικά με το χοντρό τακούνι της Pirelli (Scorpion Rally) συμπληρώνουν την “άγρια” εικόνα της μοτοσυκλέτας. Η τιμή στην Ιταλία θα είναι στα € 22.900, οπότε βάλτε 2-3 χιλιάρικα παραπάνω λόγω φορολογίας και θα έχετε μια ιδέα για το πόσο περίπου να κοστίζει εδώ…
Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale
Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
18/6/2025
H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.
Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.
Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ
Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.
Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.