Honda CB 300 R και CBR 300 R

Γίνονται δικύλινδρα και premium
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/10/2017

Το Neo Sport Cafe που είδαμε ως πρωτότυπο πριν λίγες ώρες στην έκθεση του Τόκιο δεν είναι απλώς ο προπομπός του νέου CB1000R που περιμέναμε εδώ και καιρό από την Honda. Την αισθητική που φέρνει μαζί του το N.S.C. θα ακολουθήσουν και τα νέα γυμνά CB 125R/150R και CB 250R/300R. Τα μικρότερου κυβισμού CB θα παραμείνουν μονοκύλινδρα, όμως τα 250 και 300 θα αποκτήσουν τον δικύλινδρο κινητήρα του CBR250RR που πωλείται μέχρι στιγμής μόνο στις αγορές της Ασίας.

Η μετάβαση από τον μονοκύλινδρο κινητήρα στον δικύλινδρο, ήταν εδώ και πολύ καιρό απαραίτητη για την Honda, κυρίως για τις αγορές εκτός Ασίας. Οι Ιάπωνες ανταγωνιστές της έχουν εδώ και αρκετά χρόνια δικύλινδρους κινητήρες σε αυτή την κατηγορία κυβισμού και το γεγονός ότι οι μικρές αυτές μοτοσυκλέτες αρχίζουν ξανά να αποκτούν εμπορικό ενδιαφέρον στις αγορές της δύσης και κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, έχει βάλει όλους τους μεγάλους κατασκευαστές στην διαδικασία μιας πιο σοβαρής προσέγγισης.

Με την BMW να έχει δύο μοντέλα του G 310 (R και GS), την ΚΤΜ να έχει βγάλει ολοκαίνουριο Duke 390 και να ετοιμάζει και αυτή ένα 390 Adventure, την Yamaha να αναβαθμίζει τα R3 και MT-03 που έχουν 321 δικύλινδρα κυβικά και την Kawasaki να ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας στα 400 κυβικά, καταλαβαίνουμε ότι τα μονοκύλινδρα Honda των 286 κυβικών δεν έχουν λαμπρό μέλλον στις δυτικές αγορές.

Οπότε μια υπερκερασμένη έκδοση του δικύλινδρου κινητήρα που έχει το CBR250RR είναι απόλυτα λογική κίνηση από την Honda. Αυτό που δεν ξέρουμε ακόμα, είναι αν το CBR300R αποκτήσει άλλο ένα R και γίνει RR.

Διότι ο βασικός λόγος που το CBR 250 RR δεν έχει έρθει ακόμα στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ είναι η υψηλή τιμή του λόγω των ακριβών περιφερικών και του εξοπλισμού που έχει και όχι τόσο επειδή είναι μόλις 250 κυβικά, αντί των 300 και 321 που έχουν μέχρι σήμερα τα Ninja 300 και R3. Θα θέλαμε πολύ να δούμε ένα CBR 300 RR να έρχεται στην Ευρώπη, αλλά αν είναι εξοπλισμένο όπως το CBR 250 RR, πολύ φοβόμαστε ότι η τιμή του θα μπαίνει στα χωράφια μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλετών.

Ετικέτες

Honda ICON e: - Σε τιμή-σοκ 1.200 ευρώ στην Ιαπωνία!

Το ιαπωνικό e-scooter αποδεικνύεται φθηνότερο από αντίστοιχα βενζινοκίνητα 50άρια
Honda ICON e:
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/2/2026

Στα τέλη του 2024, η Honda είχε παρουσιάσει το ακραία φθηνό e-scooter ICON e:, το οποίο κατασκευάζεται στο Βιετνάμ, και διατίθεται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή με την καριέρα του να ξεκινά αρχικά στη “σκουτερομάνα” Ινδονησία -στα 1.400 ευρώ, και στο Βιετνάμ, τη χώρα παραγωγής του, στα 876 ευρώ χωρίς τη μπαταρία, ενώ με τη μπαταρία στα περίπου 313 ευρώ το συνολικό κόστος βρίσκεται στα 1.189 ευρώ. Τώρα, στις 22 Μαρτίου, το ICON e: ξεκινά την εμπορική καριέρα του και στην Ιαπωνία, με τελική τιμή -με μπαταρία- τα μόλις 1.200 ευρώ!

Μιλάμε για ένα οικονομικό μεταφορικό όχημα που στόχο έχει τους κατόχους διπλώματος ΑΜ (50άρι) αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει και δεύτερο μεταφορικό όχημα και για τους υπόλοιπους οδηγούς μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων με στόχο τα μποτιλιαρισμένα αστικά κέντρα.

ICON:e

Το ICON e: αναπτύχθηκε με τη φιλοσοφία «Easier and Economical Commuter» (Πιο εύκολη και οικονομική μετακίνηση), με στόχο να είναι φιλικό προς τον χρήστη και άριστο για καθημερινή μετακίνηση.

Στην Ιαπωνία το ICON e: θα ξεκινήσει να πωλείται στις 23 Μαρτίου 2026, με τιμή 220.000 γιεν (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας)

ICON:e

To ICON e: διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 2,4 hp στο κέντρο του πίσω τροχού, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου βάρους 10 κιλών που βρίσκεται στο “πάτωμα” του scooter, και σύμφωνα με τη Honda αρκεί για αυτονομία 81 χλμ. εάν ο αναβάτης κινείται με μέση ωριαία ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Η φόρτισή της σε μια κοινή πρίζα από το 0 στο 100% απαιτεί 8 ώρες.

ICON:e

Οι τροχοί είναι 12 ιντσών, στις αναρτήσεις βρίσκουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο αμορτισέρ πίσω, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 26 λίτρων που μπορεί να χωρέσει ένα κράνος -μάλλον jet- και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα.

ICON:e

Στον λιτό εξοπλισμό περιλαμβάνονται LED φώτα και μια LCD οθόνη οργάνων που θυμίζει ποδηλατικό κοντέρ και έχει τα απολύτως βασικά. Το δισκόφρενο μπροστά έχει δαγκάνα ενός εμβόλου ενώ πίσω βρίσκουμε ταμπούρο.

ICON:e

Έχουμε και μια θύρα USB Type-A για φόρτιση κινητού, έχουμε και ανοιχτό ντουλαπάκι μπροστά που χωράει ένα μπουκαλάκι νερού 500 ml, έχουμε και γάντζο για σακούλες.

ICON:e

Το ICON e: διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς, Pearl Snowflake White, Poseidon Black Metallic και Candy Lustre Red ενώ η προτεινόμενη τιμή λιανικής στην Ιαπωνία είναι 220.000 γιεν (με φόρους), δηλαδή κοντά στα 1.200 ευρώ με την τελευταία ισοτιμία, ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνεται μία μπαταρία και ένας φορτιστής.

ICON:e

Καθώς η ηλεκτροκίνηση επιβραδύνεται σε παγκόσμια κλίμακα, το ICON e: είναι μια αξιόλογη προσπάθεια για ακραία οικονομικά ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, σε μια κίνηση που θυμίζει την αρχή της καριέρας του εμβληματικού C50 (φωτιά θα πέσει να μας κάψει), που δεν θα μας χάλαγε καθόλου να ερχόταν και Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης της εξαιρετικά χαμηλής τιμής που έχει στην Ασία.

Ετικέτες