Honda - Λέει όχι στην επιστροφή του τετρακύλινδρου Bol d'Or

Παράθυρο όμως για δικύλινδρο retro μοντέλο με το Hawk 75
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/11/2022

Το 2020 η Honda είχε παρουσιάσει το CB-F Concept, μια σύγχρονη ερμηνεία του θρυλικού Bol d’Or, ώστε να σφυγμομετρήσει την κοινή γνώμη και να αποφασίσει για τυχόν επιστροφή του εμβληματικού μοντέλου της. Όπως φαίνεται όμως, το τετρακύλινδρο CB-F Concept θα παραμείνει concept, με τις ελπίδες των φίλων του ρετρό στιλ να μετατοπίζονται στο δικύλινδρο Hawk 75.

Τα τετρακύλινδρα CB 750F / 900F / 1100F Bol d’Or (χρυσά κύπελα) της Honda που εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, μαζί με τις F2 εκδόσεις με το full-fairing, άφησαν εποχή με τις επιδόσεις αλλά και με την εμφάνιση τους, και ακόμη και σήμερα αποτελούν συλλεκτικά μοντέλα.

Το 2020, εν μέσω καραντίνας για την Covid-19, η Honda παρουσίασε το CB-F Concept, με στιλ που βασιζόταν στα Bol d’Or μοντέλα του παρελθόντος, σε σύγχρονη όμως εκδοχή, με ανεστραμμένο πιρούνι, μονόμπρατσο ψαλίδι, LED φώτα, και TFT έγχρωμη οθόνη οργάνων. Ένα ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς κι ένας υγρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. ολοκλήρωναν το σύνολο, με αισθητικές “τσαχπινιές” όπως τις δυο κόρνες κάτω από τον προβολέα, το vintage ρεζερβουάρ, την ενιαία σέλα-ουρά και τα ρετρό χρώματα να ξεσηκώνουν τους φαν των κλασικών.

Κι ενώ το πετυχημένο redesign μας έκανε να πιστεύουμε πως το CB-F ήταν “σιγουράκι” για την παραγωγή, δυόμισι χρόνια μετά την παρουσίαση του CB-F Concept, τα νέα είναι απογοητευτικά.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Honda έδειξε δυο special εκδόσεις (30th Anniversary) για τα CB1300 Super Four SP & Super Bol d’ Or SP που κυκλοφορούν ακόμα στην Ιαπωνία, και εκεί οι σχεδιαστές της μοτοσυκλέτας, που είχαν επίσης σχεδιάσει και το CB-F Concept του 2020, δήλωσαν πως το Concept δεν θα βγει στην παραγωγή.

Απ’ ότι φαίνεται, η Honda είναι ικανοποιημένη με τα CB1300, έστω και με την περιορισμένη παραγωγή τους αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά, και οι ολοένα πιο σκληρές Euro προδιαγραφές (ειδικά οι επερχόμενες 5+ που αναμένονται το 2024) δυσκολεύει τις εταιρείες στην παρουσίαση νέων τετρακύλινδρων μοντέλων που καίνε περισσότερο σε χαμηλές και μεσαίες στροφές και δεν μπορούν έτσι να “πιάσουν” τις προδιαγραφές ρύπων. Αν μάλιστα ισχύσει η πληροφορία πως οι μετρήσεις των Euro5+ θα γίνονται όχι στον εργαστηριακό πάγκο πλέον (WMTC), αλλά σε χρήση δρόμου, τότε οι συνθήκες δυσκολεύουν πολύ περισσότερο.

Η απάντηση ίσως έλθει με τους δικύλινδρους κινητήρες, και στην περίπτωση της Honda με το δικύλινδρο εν σειρά σύνολο των Hornet 750 / Transalp 750 των 90,5 ίππων και των 7,65 κιλών ροπής. Όπως βλέπουμε σε ένα διάγραμμα που είχε δημοσιεύσει παλαιότερα το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, που έχει πάντα εκ των έσω πληροφορίες όσον αφορά στα ιαπωνικά εργοστάσια, η Honda ετοιμάζει δύο ακόμα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα.

Το ρετρό γυμνό μοντέλο Hawk 75 -τον μικρό αδελφό του επίσης δικύλινδρου Hawk 11 με τον κινητήρα της Africa Twin-, και ένα CBR750RR, στα πρότυπα του Yamaha R7.

Αν ισχύσουν οι πληροφορίες του Young Machine, τότε το CB-F Concept θα βγει μεν στην παραγωγή, με δικύλινδρο δε κινητήρα, κάτι που σίγουρα θα απογοητεύσει τους “πιουρίστες” φαν των αυθεντικών τετρακύλινδρων Bol d’Or.

Στην εποχή των ανατροπών, όπου το Hornet δε είναι πια τετρακύλινδρο, όπως δεν είναι τετρακύλινδρο ούτε και το Yamaha R-7, το Transalp δεν είναι πια V, αλλά ούτε και το V-Strom έχει V διάταξη, δεν θα πρέπει να μας κάνει έκπληξη αν δούμε και δικύλινδρα Bol d’Or ώστε να μπορούν να καλύψουν τις Euro προδιαγραφές, χαρίζοντας στη Honda πρόσβαση σε μια σαφώς μεγαλύτερη αγορά (Ε.Ε.) από εκείνη της Ιαπωνίας.

Ετικέτες

Morbidelli T1002VX: Ήρθε Ελλάδα η νέα V2 Adventure [Τιμή]

Δικύλινδρη Adventure με τιμή κάτω από 10.000 ευρώ και φουλ εξοπλισμό
Morbidelli
Από τον

Παύλο Καρατζά

29/10/2025

Η Morbidelli μπαίνει στον κόσμο των μεγάλων Adventure μοτοσυκλετών με τη νέα T1002VX, που φέρει δικύλινδρο V κινητήρα, επώνυμα περιφερειακά και φουλ εξοπλισμό με ελάχιστα κάτω από το όριο των 10.000 Ευρώ. Ωστόσο προβληματίζει με το συνολικό βάρος και την μέτρια για τον κυβισμό απόδοση.

Το πλαίσιο της T1002VX είναι ατσάλινο δύο δοκών και στην καρδιά της μοτοσυκλέτας βρίσκεται ένας δικύλινδρος V κινητήρας 80 μοιρών και 997 κ.εκ. που αποδίδει 88,5 ίππους στις 7.750 στροφές και 9,07 kg.m ροπής στις 5.250 στροφές.

Το ανεστραμμένο πιρούνι της KYB ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση, έχει διάμετρο 43 mm και διαδρομή 183,8 mm, ενώ το μονό αμορτισέρ είναι και πάλι της KYB που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά .

Morbidelli

Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, μπροστά βρίσκουμε τετραπίστονες δαγκάνες της J.Juan με δίσκους 320 mm και πίσω μονοπίστονη δαγκάνα και πάλι της J.Juan με δίσκο διαμέτρου 260 mm.

Η Morbidelli T1002VX διαθέτει ακτινωτούς τροχούς, ύψος σέλας στα 820 mm, η χωρητικότητα του ντεπόζιτου βρίσκεται στα 20 λίτρα και το βάρος της μοτοσυκλέτας ανακοινώνεται στα 245 κιλά χωρίς υγρά, άρα περίπου 260 κιλά γεμάτο.

Ευτυχώς για την Morbidelli δεν διαφέρει πάρα πολύ σε βάρος από αντίστοιχες δικύλινδρες εν σειρά προτάσεις, για παράδειγμα το V-Strom 1050 DE είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο με την ίδια χωρητικότητα σε βενζίνη. Βέβαια υπάρχει μία σημαντική διαφορά και στην ιπποδύναμη καθώς ονομάστικά, το V-Strom αποδίδει 106 ίππους.

Ο εξοπλισμός της T1002VX είναι υπερπλήρης καθώς περιλαμβάνει 4 riding modes (Standard, Sport, Rainy Days και Off-Road), TFT οθόνη 7 ιντσών συμβατή με smartphone, θερμαινόμενη σέλα και grip, θύρες USB/12V, φώτα LED, φώτα έκτακτης ανάγκης, σύστημα Τ-Box, Cornering ABS που συνεργάζεται με IMU, TPMS, συμπλέκτη ολίσθησης, ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φωτιζόμενους διακόπτες και traction control (TCS).

Η τιμή της νέας T1002VX έχει οριστεί στα 9.990 ευρώ.

Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο σε όλο το δίκτυο συνεργατών της Motoway Καμπράνης ΑΕ.