Honda Monkey 125 Baja - Με διπλούς, λαχταριστούς προβολείς - Ξυπνά μνήμες από XR Baja!

Enduro σέλα, number plates και διαφορετικό ντεπόζιτο - Το επόμενο 125άρι της Honda
Monkey 125 Baja
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Η Honda έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις με ρετρό σχεδίαση στα 125cc, αλλά φαίνεται πως μια ακόμη προσθήκη είναι στον ορίζοντα, με το όνομα Baja να επιστρέφει στο Monkey την πιο κατάλληλη ίσως στιγμή.

Από την κυκλοφορία του Monkey 125 το 2018, η σειρά των 125αριών της Honda έχει εμπλουτιστεί με το Super Cub C125, το CT125 Hunter Cub που στην Ευρώπη έχουμε δει μόνο μέσω ντρίμπλας και το Dax 125. Αποτελεί λοιπόν εύλογη απορία, το εάν θα υπάρξει συνέχεια και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή.

Monkey 125 Baja

Θα ήταν λογικό η Honda να  αναζητά την πέμπτη προσθήκη και το Young Machine που έχει... απευθείας σύνδεση με το κέντρο αποφάσεων της Honda "φαντάζεται" την αναβίωση του ονόματος Baja για το Monkey.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα Monkey Baja με λαχταριστούς διπλούς, στρογγυλούς προβολείς και on-off σχεδίαση θα έκανε άμεσα σουξέ, όχι μόνο με το κοινό της ιαπωνικής αγοράς, ενώ θα διαχώριζε πλήρως τη θέση του σχεδιαστικά από το στάνταρ μοντέλο. Του χρόνου συμπληρώνονται 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Monkey Baja και αυτή ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την αναβίωση του μοντέλου.

Monkey 125 Baja
Το πρώτο Honda Monkey Baja παρουσιάστηκε το 1991 και ζύγιζε μόλις 59 κιλά

Το υπάρχον Monkey θα μπορούσε με λίγες αλλαγές να γίνει Baja και εκτός από τους διπλούς προβολείς θα χρειαζόταν ακτινωτούς τροχούς και κάποιου είδους προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα του. Το Young Machine που συνήθως δεν πέφτει έξω σε σενάρια παρουσίασης νέου μοντέλο από τη Honda, το φαντάζεται με διαφορετικό ψαλίδι και αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Κάτι τέτοιο ωστόσο ανεβάζει πολύ το κόστος από τη στιγμή που η υπάρχουσα "πλατφόρμα" του Monkey έχει διπλά αμορτισέρ. Ωστόσο θα μπορούσαν χρησιμοποιήσουν το πίσω μέρος του Grom και τοποθετήσουν για πρώτη φορά μονή πίσω ανάρτηση (mono shock).

Monkey 125 Baja

Το ίδιο το Grom θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Baja, αν και αυτό μάλλον ίσως ξένιζε το κοινό του Monkey.

 

Ετικέτες

Stark Future: Καλύτερη χρονιά μέχρι τώρα το 2025 - Αύξηση πωλήσεων 77%

Έρχονται νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες το 2026
Stark Future άνοδος πωλήσεων 2025
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/1/2026

Η Stark Future συνεχίζει την άνοδο της, με αύξηση πωλήσεων 77% σε ετήσια βάση και κύκλο εργασιών που έφτασε τα 115 εκατ. ευρώ το 2025.

Η άνοδος της μικρής σε μέγεθος Stark Future δείχνει να γίνεται με γοργό ρυθμό, με την εταιρεία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών να ανακοινώνει αύξηση πωλήσεων κατά 77% σε σχέση με το 2024, φτάνοντας έσοδα 115 εκατ. ευρώ μέσα στο 2025.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η Stark κατάφερε να είναι κερδοφόρα σε πέντε από τους τελευταίους εννέα μήνες του 2025, ενώ παράλληλα προετοιμάζει την επέκταση της γκάμας της για το 2026, η οποία σήμερα περιλαμβάνει τα Varg EX, MX 1.2 και το ταξινομήσιμο SM supermoto.

Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης της Stark το 2025 προήλθε από το ήδη υπάρχον δίκτυο αντιπροσώπων της, σύμφωνα με επίσημο δελτίο Τύπου. Ωστόσο, η εταιρεία τονίζει ότι η "ταχεία επέκταση σε νέες περιοχές και αγορές" συνέβαλε επίσης καθοριστικά στηn καλύτερη χρονιά της έως τώρα.

Μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, η Stark κατέγραψε αύξηση 97%, ενώ δηλώνει ότι μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο ευθύνεται για πάνω από 3% των συνολικών πωλήσεων μοτοσυκλετών enduro, με την βοήθεια των αγωνιστικών επιτυχιών της. Στόχος της Stark Future είναι να αυξήσει περαιτέρω αυτό το ποσοστό, ενώ ήδη εξελίσσει νέα μοντέλα που θα απευθύνονται σε μεγαλύτερα τμήματα της αγοράς μοτοσυκλέτας.

Ο Anton Wass, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Stark Future, απέδωσε την επιτυχία της εταιρείας στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά της μοντέλα προσφέρουν ανώτερη εμπειρία σε σχέση με τις θερμικές μοτοσυκλέτες, δηλώνοντας:

" Αυτή η χρονιά απέδειξε μια απλή θεωρία, όταν προσφέρεις στην αγορά ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που είναι ανώτερες από τις θερμικές, οι αναβάτες αλλάζουν. Εξελιχθήκαμε γρήγορα, με πειθαρχία, και δείξαμε σταθερή ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα χτίζαμε την εφοδιαστική αλυσίδα για να μπορέσει να κλιμακωθεί. Στη συνέχεια, θα εφαρμόσουμε την ίδια επιτυχημένη συνταγή σε μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ θα συνεχίσουμε την ανάπτυξη μας και εκτός δρόμου."

Σε ό,τι αφορά την αγωνιστική παρουσία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, η Stark ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στο Red Bull Erzbergrodeo το 2026, μετά την απόφαση να επιτρέπεται η συμμετοχή ηλεκτρικών μοντέλων υπό τους ίδιους αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις θερμικές.