Honda PCX 125: Ανακοινώθηκε η τιμή του στην Ελλάδα

Έρχεται τέλος Ιανουαρίου
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/1/2021

Το πλήρως ανανεωμένο Honda PXC 125 έρχεται στο τέλος του Ιανουαρίου με πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης, κινητήρα προδιαγραφών Euro5 και τιμή 3.300€. Ακολουθεί το σχετικό Δελτίο Τύπου:

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

21YM HONDA PCX125

Το δημοφιλές PCX125 Honda εξελίσσεται και ανανεώνεται στιλιστικά. Προσφέρει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB Type-C και λειτουργία Smart Key. Στην καρδιά του χτυπά ένας νέος, τετραβάλβιδος κινητήρας τεχνολογίας eSP+ (enhanced Smart Power Plus) και προδιαγραφών EURO5, τώρα με σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερη διαδρομή πίσω ανάρτησης, ενώ χρησιμοποιούνται ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων.

H πρώτη άφιξη στην Ελλάδα αναμένεται τέλος Ιανουαρίου 2021, στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή των 3.300€.

 

1. Εισαγωγή

Το PCX125 έχει διαγράψει μία αθόρυβη αλλά επιτυχημένη πορεία στην ιστορία των δίτροχων μοντέλων της Honda, ξεπερνώντας σε πωλήσεις στην Ευρώπη τις 140.000 μονάδες από το 2010 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η επιτυχία του βασίζεται στη γνωστή συνταγή της Honda, απόσταγμα της πολυετούς εμπειρίας της: δυναμική, σύγχρονη σχεδίαση, κατάλληλη για ένα μοντέρνο, αστικό lifestyle, σε συνδυασμό με συμπαγείς διαστάσεις που του επιτρέπουν να ελίσσεται άνετα στην αστική συμφόρηση και σε χώρους στάθμευσης.

Αναπόσπαστο συστατικό της ‘συνταγής’ αυτής είναι ένα επίπεδο προσωπικής άνεσης ‘X’ (Personal Comfort - δηλαδή το γράμμα που συμπληρώνει την ονομασία PCX), το οποίο προσφέρουν η χαμηλή θέση οδήγησης, η προστασία από τα στοιχεία της φύσης, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το σέλα, που επαρκεί για ένα κράνος full-face, και η συνολική ποιότητα κατασκευής. Τέλος, η άριστη σχέση αξίας / τιμής (value for money) του PCX, τόσο στην τιμή απόκτησης όσο και σε όλη τη διάρκεια της ιδιοκτησίας του, έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητα του PCX.

 

 

 

Το 2010, το PCX ήταν το πρώτο δίτροχο στην Ευρώπη που διέθετε τεχνολογία Idling Stop. Δύο χρόνια αργότερα έγινε το πρώτο σκούτερ στην Ευρώπη που φόρεσε τον πολύ οικονομικό κινητήρα Smart Power (eSP) της Honda. Το 2016 εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές EURO4 και το 2018, κυκλοφόρησε σχεδιαστικά ανανεωμένο, με νέο πλαίσιο και ισχυρότερο κινητήρα.

Είναι ένα σκούτερ που πάντα παρακολουθεί τις εξελίξεις της εποχής και το 2021 PCX125 πραγματοποιεί ένα ακόμα άλμα εξέλιξης με νέο συνδυασμό κινητήρα / πλαισίου, αυξημένα επίπεδα πρακτικότητας και άνεσης και μια τολμηρή εκδοχή του πρωτοποριακού στυλ του - όλα με σκοπό να παραμείνει στην καρδιά της Ευρωπαϊκής αγοράς.

2. Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου

Το νέο PCX125 διατηρεί τη μοναδική του εμφάνιση στην οποία διακρίνουμε τώρα ένα πιο ώριμο στυλ: τολμηρότερο και πιο φρέσκο – μία δήλωση διαφορετικότητας σε 2 τροχούς, με νέας σχεδίασης φωτισμό LED. Επίσης διαθέτει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, αυξημένο χώρο για τα πόδια και θύρα φόρτισης USB Type-C στο ντουλαπάκι. Ένας νέος πίνακας οργάνων ευρείας οθόνης προβάλλει όλες τις ζωτικές πληροφορίες, ενώ το Smart Key της  Honda ελέγχει την ανάφλεξη και τη σέλα.

Νέος είναι  και ο τετραβάλβιδος κινητήρας τεχνολογίας ‘enhanced Smart Power Plus’ (eSP+), που παράγει περισσότερη ισχύ και ροπή, ενώ ο αναβάτης επωφελείται από το Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ο κινητήρας εδράζεται σε ένα επανασχεδιασμένο διπλό, σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο. Για μεγαλύτερη άνεση, τα πίσω αμορτισέρ έχουν έξτρα διαδρομή ενώ οι διαστάσεις τόσο του εμπρός όσο και του πίσω ελαστικού έχουν αυξηθεί.

Το 2021 PCX125 θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:

Matt Dim Gray Metallic **NEW**

Pearl Jasmine White

Candy Luster Red

Matt Galaxy Black Metallic

 

 

3. Κύρια χαρακτηριστικά

 3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

•             Πλήρης αισθητική αναβάθμιση για έντονη φουτουριστική εμφάνιση

•             Νέος προβολέας LED με χαρακτηριστικά φώτα θέσεως

•             Περισσότερος χώρος κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB στο ντουλαπάκι

•             Έλεγχος ανάφλεξης (άνοιγμα κεντρικού διακόπτη) και σέλας με Smart Key

Έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές σε μονοχρωμία που ρέουν μαζί ως ενιαίο σύνολο από μπροστά προς τα πίσω, ήταν πάντα το σήμα κατατεθέν στη σχεδίαση του PCX125. Το μοντέλο του 2021 διατηρεί αυτή τη φιλοσοφία – αλλά πιο τολμηρές και πικάντικες λεπτομέρειες αναδεικνύουν το φουτουριστικό στυλ που ήταν ανέκαθεν στοιχείο της γοητείας του PCX.

Premium, full-LED φωτισμός κάνει το PCX125 να ξεχωρίζει από το πλήθος. Ο προβολέας είναι νέος και υιοθετεί χαρακτηριστικά φώτα πορείας με 5 παράλληλες στενές λωρίδες φωτισμού. Εναρμονίζεται με ένα πίσω φανάρι σχήματος ‘Χ’ που χρησιμοποιεί τεχνολογία πολλαπλής οπτικής για να πετυχαίνει μία έντονη τρισδιάστατη εντύπωση.

Όλες οι γραμμές και οι γωνίες έχουν αναθεωρηθεί διακριτικά πετυχαίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το εμπρός φέρινγκ διευρύνεται στο πάνω τμήμα αλλά στενεύει στη μέση. Σε συνδυασμό με μία ελαφρώς μεγαλύτερη μαύρη ζελατίνα παρέχει βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, χωρίς υπερβολικό όγκο.

Η σέλα είναι σχεδιασμένη με κριτήριο την άνεση του αναβάτη/συνεπιβάτη με μικρή απόσταση από το έδαφος. Επίσης υπάρχει αύξηση στον χώρο ποδιών κατά 30mm. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 764mm, αλλά είναι εύκολα διαχειρίσιμο αφού η απόσταση από το ‘πάτωμα’ βρίσκεται στα 540mm.

 Οι δυναμικές γραμμές κρύβουν επίσης περισσότερη αποθηκευτική ικανότητα κάτω από τη σέλα. Επιπλέον 2,4 λίτρα αυξάνουν τη συνολική χωρητικότητα στα 30,4 λίτρα – ιδανική για ένα κράνος full-face, και όχι μόνο. Μία θύρα φόρτισης USB Type-C στο ντουλαπάκι αντικαθιστά τον προηγούμενο φορτιστή ACC και υπάρχει τώρα δυνατότητα απευθείας σύνδεσης ενός smartphone. Ακόμα και το κάλυμμα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι νέας σχεδίασης, με χώρο για τοποθέτηση της τάπας κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.

 

 

Το Smart Key είναι φρέσκια προσθήκη στη φαρέτρα του PCX125. Εκτός από τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη και της κλειδαριάς της σέλας, είναι συμβατό και με το (προαιρετικό) αφαιρούμενο Smart top box 35L. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, η βαλίτσα ξεκλειδώνει (με το πάτημα ενός κουμπιού) και κλειδώνει αυτόματα όταν ο αναβάτης απομακρύνεται. Ασφαλώς κλειδώνει και με το κλειδί.

Μία νέα, κεντρική κονσόλα οργάνων ευρείας οθόνης προβάλλει όλες τις πληροφορίες καλύτερα οργανωμένες και σε ευανάγνωστη μορφή. Μία οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης προβάλλει την ταχύτητα, ενώ μεταξύ των άλλων ενδείξεων που εμφανίζονται είναι ολικός και μερικός χιλιομετρητής, στάθμη καυσίμου, μέση κατανάλωση και δείκτης Idling Stop.

Το φαρδύ, χρωμιωμένο τιμόνι είναι σήμα κατατεθέν του PCX. Τοποθετημένο παραδοσιακά σε ελαστικές βάσεις (με βελτιστοποιημένη σκληρότητα) προσφέρει άριστη ευελιξία χειρισμών στην πόλη και αποτελεί μία γνήσια ρετρό πινελιά.

Η πίσω χειρολαβή  έχει επανασχεδιαστεί. Είναι λεπτότερη και κατά 310g ελαφρύτερη συγκριτικά με την προηγούμενη σχεδίαση, και προσφέρει στο συνεπιβάτη άνεση και υποστήριξη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

 3.2 Κινητήρας

•             Νέος, ισχυρότερος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας (SOHC) με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο (SOHC) και τεχνολογία eSP+

•             Honda Selectable Torque Control (HSTC) για το 2021

•             Ο κινητήρας διαθέτει Idling Stop και συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές EURO5

Ο νέος τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας (SOHC) με έναν επικεφαλή εκκεντροφόρο και τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power Plus) του PCX125 αποδίδει 9,2kW (12,5PS) στις 8.750 σαλ., με μέγιστη ροπή 11,8Nm στις 6.500 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 53,5 x 55,5mm αντίστοιχα και η σχέση συμπίεσης 11.5:1 (αντίστοιχες διαστάσεις 52,4 x 57,9mm και λόγος συμπίεσης 11:1 στο προηγούμενο μοντέλο). Η μικρότερη διαδρομή όχι μόνον αφήνει χώρο για δύο επιπλέον βαλβίδες αλλά μειώνει και τις τριβές.

Η επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει έχει βελτιωθεί, και το PCX ταξιδεύει άνετα με 90km/h περίπου. Η μέγιστη ταχύτητα (V-max) είναι 98km/h. Με την οικονομική κατανάλωση του κινητήρα του, περίπου 47,6km/l (WMTC mode), και το ρεζερβουάρ των 8,1 λίτρων, επιτυγχάνεται αυτονομία περίπου 385km.

 

 

Μία ακόμα νέα τεχνολογία για το PCX, που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη στο βρεγμένο δρόμο ονομάζεται Honda Selectable Torque Control (HSTC) και δρα στο παρασκήνιο με επιδέξια διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Η ένδειξη ‘T’ αναβοσβήνει στον πίνακα όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP+ της Honda εφαρμόζονται σε όλο τον κινητήρα. Η έξυπνη τοποθέτηση εξαρτημάτων όπως η αντλία λαδιού (που είναι ενσωματωμένη στο στροφαλοθάλαμο) συνεισφέρει στην οικονομική κατανάλωση. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και τροφοδοσία καυσίμου PGM-FI – με πεταλούδα διαμέτρου 28mm, 2mm μεγαλύτερη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο – βελτιώνει την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης.

Η έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου περιορίζει τις τριβές που αναπτύσσονται ανάμεσα στο έμβολο και στο χιτώνιο του κυλίνδρου μεταδίδοντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στον στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου από χυτοσίδηρο με την ‘σαγρέ’ επιφάνεια ελαχιστοποιεί πιθανές παραμορφώσεις στο εσωτερικό του. Αυτή η λύση περιορίζει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου μειώνοντας τις τριβές. Ένας νέος υδραυλικός τεντωτήρας καδένας εκκεντροφόρου βελτιώνει περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα μειώνοντας τις εσωτερικές τριβές και την κατανάλωση καυσίμου.

Μπεκ ψεκασμού λαδιού στο έμβολο – όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στην αγωνιστική MX μοτοσυκλέτα CRF450R – διατηρεί την ψύξη σταθερή. Αυτό βελτιώνει το χρονισμό της ανάφλεξης και εμποδίζει την αυτανάφλεξη, γνωστή και ως κρουστική καύση ή ‘πειράκια’. Ο υδραυλικός τεντωτήρας καδένας εκκεντροφόρου μειώνει το θόρυβο και τις τριβές

Ένα πολύ αποδοτικό ψυγείο – ενσωματωμένο στη εξωτερική δεξιά πλευρά του στροφαλοθαλάμου – χρησιμοποιεί ένα μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και περιορίζει την αντίσταση. Η αντίσταση κύλισης μέσα στο κιβώτιο μειώνεται με τη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν χαμηλών τριβών, τα οποία λειτουργούν εξατομικευμένα, ανάλογα με τα φορτία που δέχονται. Ένας βελτιστοποιημένος συμπλέκτης – και τροχαλίες – συνεισφέρουν στις αυξημένες επιδόσεις.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, χωρίς ψήκτρες, γεννήτρια-εκκινητής (μίζα) ACG είναι ενσωματωμένη απευθείας στην άκρη του στροφαλοφόρου, λειτουργώντας ως μίζα και εναλλάκτης. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους σύμπλεξης των γραναζιών.

 

 

 

Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί όταν το σκούτερ είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα και τον επανεκκινεί άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού. Αυτό γίνεται αθόρυβα, χάρη στη μίζα ACG σε συνδυασμό με το σύστημα που επαναφέρει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο της εισαγωγής και σε ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση στο στρόφαλο. Το σύστημα διαθέτει λειτουργία που ‘διαβάζει’ τη φόρτιση της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για να μην αποφορτίζεται υπερβολικά. 

Για το 2021 το κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι έχουν επανασχεδιαστεί συμπληρώνοντας τις αισθητικές παρεμβάσεις. Η εσωτερική δομή του τελικού εξάτμισης (σιλανσιέ) έχει αναθεωρηθεί και η τοποθέτηση του καταλύτη σε νέα θέση βελτιώνει τον καθαρισμό των καυσαερίων και βοηθά στην τήρηση των προτύπων EURO5.

 

 3.3 Πλαίσιο

 

•             Νέο ατσάλινο πλαίσιο προσφέρει αντοχή και ευελιξία

•             Δύο πίσω αμορτισέρ με μεγαλύτερη διάμετρο ελατηρίων και διαδρομή βελτιώνουν την άνεση

•             Κομψές νέες ζάντες ολοκληρώνουν την αισθητική αναβάθμιση, μεγαλύτερα ελαστικά βελτιώνουν το κράτημα

 Το νέο PCX125 διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο διπλό ατσάλινο πλαίσιο κλειστού τύπου που προσφέρει την απαιτούμενη αντοχή για χρήση στην πόλη, χωρίς θυσίες στη διάσημη ευελιξία του PCX. Παράλληλα, παραμένει φιλικό προς τον αναβάτη με μία ξεκούραστη θέση οδήγησης.

Το μεταξόνιο είναι 1.315mm, η γωνία κάστερ 26° 30’ και το ίχνος 80mm. Το συνολικό βάρος (πλήρες υγρών) είναι 130kg. Και οι δύο τροχοί υιοθετούν κομψή νέα σχεδίαση εναρμονισμένη με τη συνολική αισθητική αναβάθμιση, ενώ ο πίσω έχει τώρα διάμετρο 13 ιντσών, 1 ίντσα μικρότερος. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι επίσης μεγαλύτερες, 110/70-14 μπροστά και 130/70-13 πίσω (στο προηγούμενο μοντέλο, αντίστοιχα 100/80-14 και 120/70-14).

Το πιρούνι παραμένει ίδιο, με καλάμια διαμέτρου 31mm και διαδρομή 89mm, αλλά τα πίσω αμορτισέρ έχουν μεγαλύτερη διαδρομή κατά 10mm, στα 95mm, και χρησιμοποιούν σκληρότερα ελατήρια για καλύτερη απόσβεση σε οδοστρώματα με ανωμαλίες

Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει μία διπίστονη εμπρός δαγκάνα και δισκόφρενο 220mm, σε συνδυασμό με ένα πίσω ταμπούρο 130mm. Το μονοκάναλο ABS επενεργεί στο εμπρός φρένο.

 

 

 

 

4. Αξεσουάρ

Μία γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το PCX 125, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεμοθώρακα και ενός Smart Top Box 35-λίτρων

 

5. Τεχνικές προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, eSP+ SOHC, 4-χρονος

4-βάλβιδος

Κυβισμός

125cc

Διάμετρος & Διαδρομή

53.5 x 55.5mm

Σχέση συμπίεσης

11.5:1

Μέγιστη ισχύς

9,2kW (12,5PS) @ 8.750rpm

Μέγιστη ροπή

11,8Nm @ 6.500rpm

Χωρητικότητα σε λιπαντικό

0,9 L

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ

 

Ψεκασμός

Ηλεκτρονικός PGM-FI

Χωρητικότητα ντεπόζιτου

8,1 L

Κατανάλωση καυσίμου

47,6km/litre (χωρίς Idling Stop) (WMTC mode)

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μίζα

Ηλεκτρική

Χωρητικότητα μπαταρίας

12V/7AH (10H)

Ισχύς ACG

255W

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Τύπος συμπλέκτη

Αυτόματος, φυγοκεντρικός, ξηρός

Τύπος κιβωτίου

V-Matic

Final Drive

10.65

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Διπλό, σωληνωτό ατσάλινο

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Διαστάσεις (Μ´Π´Υ)

1.935 x 740 x 1.105mm

Μεταξόνιο

1.315mm

Γωνία Κάστερ

26° 30’

Ίχνος Τροχού

80mm

Ύψος Σέλας

764mm

Απόσταση από το έδαφος

135mm

Βάρος (γεμάτο)

130kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Τύπος Εμπρός

Τηλεσκοπικό πιρούνι 31mm, διαδρομή 89mm

Τύπος Πίσω

Δύο αμορτισέρ, αλουμινένιο ψαλίδι, διαδρομή 95mm 

ΤΡΟΧΟΙ

 

Τύπος Εμπρός

5-ακτίνων σχήματος Y, από χυτό αλουμίνιο

Τύπος Πίσω

5-ακτίνων σχήματος Y, από χυτό αλουμίνιο

Διάσταση Ζάντας Εμπρός

14M/C x MT2.75

Διάσταση Ζάντας Πίσω

13M/C x MT3.50

Ελαστικό Εμπρός

110/70-14M/C

Ελαστικό Πίσω

130/70-13M/C

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Δισκόφρενο 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS

Πίσω

Ταμπούρο 130mm

ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

 

Προβολέας

LED

Πίσω φως

LED

 

 

 

 

 

 Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση

# Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.


 

Yamaha Tenere: Έρχονται νέες adventure κάτω και πάνω από το Tenere 700

10 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια - Τι μας είπε ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha Tenere μικρή και μεγάλη 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2025

Η Yamaha ακούει και προσαρμόζεται στην αγορά, όπως περιμένει κανείς από τον Ιάπωνα κατασκευαστή και η διεύρυνση της γκάμας των adventure μοτοσυκλετών της βρίσκεται στο πρόγραμμα καλύπτοντας την απαίτηση του κοινού για μία μικρότερου αλλά και μεγαλύτερου κυβισμού adventure από την υπάρχουσα Tenere 700.

Το τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα ξεχειλίζει από EICMA έχοντας τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στη σημαντικότερη έκθεση μοτοσυκλέτας στον κόσμο. 

Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για μία ακόμη φορά με τον Olivier Prevost, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Yamaha Ευρώπης, ο οποίος μας είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στον σύντομο χρόνο που είχαμε μαζί του, μιλώντας για τους Κινέζους κατασκευαστές και το Χείμαρρο νέων μοντέλων που παρουσιάζουν, αλλά και τα πλάνα της ιαπωνικής εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
 
Σε ευθεία ερώτηση που του απευθύναμε για το αν περιμένουμε από τη Yamaha μικρό και μεγάλο Tenere ο Γάλλος δεν προχώρησε φυσικά σε λεπτομέρειες, όμως δεν απέφυγε να απαντήσει και στην ερώτηση λέγοντας πως η Ιαπωνική εταιρεία δουλεύει "πάνω σε όλα αυτά" και έχει διάθεση να μπει και σε κατηγορίες με μικρό περιθώριο κέρδους, όπως είναι οι μικρότερου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Σε μια μικρομεσαίου κυβισμού adventure η Yamaha θα προσπαθήσει να μπει στην κατηγορία με αξιώσεις όχι μόνο γιατί είναι η Yamaha αλλά γιατί οι προτάσεις στην κατηγορία είναι πλέον πολλές και αξιόλογες από κάθε κατασκευαστική γωνιά. 

Η Yamaha έχει στις τάξεις της τον πολύ καλό και ευχάριστο σε απόδοση εν σειρά δικύλινδρο που βλέπουμε στο MT-03 και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτόν ως βάση για το μικρό Tenere χωρίς μάλιστα να προχωρήσει σε αύξηση του κυβισμού του που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 321 κ.εκ. για 41,43 ονομαστικούς ίππους που μεταφράζονται σε σχεδόν 36 ίππους στον πίσω τροχό για την Euro 5+ έκδοσή του. Αν κρατήσει και το βάρος χαμηλά, τα 36 άλογα αρκούν για μια δικύλινδρη adventure μικρομεσαίου κυβισμού, ωστόσο δεν αποκλείεται ο κυβισμός του κινητήρα να υπερβαίνει τα 400 με την ισχύ του να φτάνει στο όριο της Α2 κατηγορίας διπλώματος.

Αναφορικά με την μεγαλύτερη Tenere αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημείο αναφοράς με την ιαπωνική εταιρεία να μην έχει δικύλινδρο κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Έχει όμως τον "πασπαρτού" τρικύλινδρο, ο οποίος με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε έναν νέο adventure ρόλο και έτσι να δούμε το πρώτο τρικύλινδρο Tenere στην ιστορία, η οποία όμως θα ακολουθεί τη λογική της 700 με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και ακτινωτούς τροχούς 21/18.

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει 10 καινούργια μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, όχι εκδόσεις μοτοσυκλετών που υπάρχουν τώρα στην παραγωγή, αλλά νέες μοτοσυκλέτες με "νέα πλαίσια", όπως είπε χαρακτηριστικά ο Prevost προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά θα χρησιμοποιούν και νέους κινητήρες!

Βρείτε την πλήρη συνέντευξη στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί στα περίπτερα και δείτε εδώ όλα τα καλά που θα διαβάσετε, μεταξύ των οποίων, την πρώτη μας επαφή με το Honda CB1000GT και τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στο Μιλάνο.