Husaberg enduro 2013: Pure Enduro

Από το

Μαύρο Σκύλο

30/8/2012

Η Husaberg παρουσίασε την σειρά των enduro μοτοσυκλετών της για το 2013 που περιλαμβάνει τρεις με δίχρονους κινητήρες και τέσσερις με τετράχρονους. Από το 2013 η πρώην σουηδική εταιρεία που πλέον ανήκει στην KTM, θα έχει καινούργιο σλόγκαν το “Pure enduro”. Οι αλλαγές που έχει η γκάμα είναι πολλές και πλέον θα υπάρχει επιλογή μοτοσυκλέτας για κάθε κατηγορία του πρωταθλήματος, είτε με τετράχρονο είτε με δίχρονο κινητήρα. Το πλαίσιο είναι βελτιωμένο και κοινό σε όλα τα μοντέλα, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του το αφαιρούμενο υποπλαίσιο δεύτερης γενιάς. Είναι φτιαγμένο από πολυαμίδιο ενισχυμένο με fiberglass, αποτελείται από τρία κομμάτια που βιδώνονται μεταξύ τους και παίζει πολλαπλούς ρόλους, αφού εκτός από τον βασικό του ρόλο εξυπηρετεί και στην τοποθέτηση εξαρτημάτων του ηλεκτρικού κυκλώματος, αλλά και σαν προστατευτικό του πλαισίου. Οι αναρτήσεις είναι παραδοσιακά της WP με καινούργιο πιρούνι 4CS με καλάμια 48 χιλιοστών και νέα τεχνολογία με τέσσερις κλειστούς θαλάμους. Η απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης μάλιστα ρυθμίζεται εύκολα από κουμπί στο πάνω μέρος των καλαμιών. Πίσω, το PDS αμορτισέρ είναι επτά χιλιοστά μακρύτερο και εδράζεται πέντε χιλιοστά πιο κοντά στο κέντρο του ψαλιδιού. Και αυτό είναι καινούργιο, από χυτό αλουμίνιο, 300 γραμμάρια ελαφρύτερο και με μεγαλύτερου ύψους πλαϊνά τοιχώματα.
Όσον αφορά στους κινητήρες οι μεγάλοι δίχρονοι των TE250/300 απέκτησαν τις καινούργιες βαλβίδες reed V-Force 4 για ομαλότερη απόδοση. Διατηρούν τη μίζα και τη μανιβέλα, ενώ το TE 125 αρκείται μόνο στην μανιβέλα. Στις τετράχρονες enduro οι αλλαγές είναι σαρωτικές με πρώτη από αυτή την εγκατάλειψη του κινητήρα με τον κεκλιμένο κατά 70ο κύλινδρο. Με τους κινητήρες της KTM πλέον η γκάμα των τετράχρονων αρχίζει από τα 250 κυβικά, για πρώτη φορά στη ιστορία της Husaberg. O κινητήρας είναι αυτός με τους δυο εκκεντροφόρους και χρησιμοποιείται και στην FE 350. Ο άλλος μονοκύλινδρος με τον έναν εκκεντροφόρο κινεί τις μεγαλύτερες FE 450 και FE 501, άλλος ένα ιστορικός κυβισμός για την εταιρεία που επανήρθε. O κινητήρας αυτός είναι δυο κιλά ελαφρύτερος, έχει λιγότερους κραδασμούς ενώ το κέντρο βάρους του, αλλά και της μοτοσυκλέτας, βρίσκεται πλέον χαμηλότερα. Όλοι οι κινητήρες των enduro Husaberg του 2013, εκτός του δίχρονου TE 125 έχουν νέα ελαφρύτερη καμπάνα συμπλέκτη και ακόμη πιο εύκολη λειτουργία στη μανέτα. Όλες οι τετράχρονες enduro της Husaberg έχουν βεντιλατέρ, αλλά μόνο μίζα για την εκκίνηση. Μανιβέλα μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων, με τη χρήση του αντίστοιχου κιτ που προσφέρεται στην σειρά του προαιρετικού εξοπλισμού Pure Tech. O ψεκασμός σε όλες τις τετράχρονες χρησιμοποιεί το ίδιο σώμα της Keihin με τον αυλό των 42 χιλιοστών, αλλά με διαφορετική χαρτογράφηση για κάθε κυβισμό.
Το ημιδιάφανο ρεζερβουάρ των τετράχρονων έχει αυξημένη χωρητικότητα στα 9,5 λίτρα. Οι τροχοί σε όλα τα μοντέλα είναι διακόσια γραμμάρια ελαφρύτεροι χάρη στα αλουμινένια καψούλια που έχουν οι ακτίνες, ενώ η πλαστική ποδιά και οι χούφτες είναι στάνταρ.

EICMA: Honda V3R 900 E-Compressor 2026- Όπως το είχαμε προβλέψει!

Το πρωτότυπο είναι πλέον εδώ σε streetfighter πλατφόρμα - Δύναμη 1.200 κυβικών από 900! Στην παραγωγή το 2027
Honda V3R
Από το

motomag

4/11/2025

Η Honda έφερε τη CBR900 που θα είχαμε δει στις αρχές της χιλιετίας, όταν για πρώτη φορά έφτασε τόσο κοντά στην παραγωγή μίας μοτοσυκλέτας με V κινητήρα χωρίς όμως τα δύο μπλοκ κυλίνδρων να έχουν τον ίδιο αριθμό εμβόλων.

Τώρα, σχεδόν 25 χρόνια μετά, η Honda απαντά στην πεποίθηση πώς δεν φτιάχνουν νέους κινητήρες και δείχνει πως επενδύει δυναμικά σε μία νέα πλατφόρμα.

Για τον νέο κινητήρα που είχαμε δει πέρσι από κοντά, έγραφαν ένα σωρό ανακρίβειες, τον φανταζόντουσαν μέχρι και σε Adv, παρότι δεν αποκλείεται πολύ μακριά στο μέλλον, εμείς ήμασταν ξεκάθαροι από την πρώτη στιγμή: Θα δούμε πρώτα την μηχανολογική αυτή λύση σε μία supersport μοτοσυκλέτα με επιδόσεις που θα ξεπερνούν τον κυβισμό της.

Honda V3R 900

Στην επικοινωνία της με τον τύπο η Honda παραθέτει ένα λιτό δελτίο τύπου που αναφέρει τα εξής: "Το πρωτότυπο V3R 900 E-Compressor αναπτύσσεται ως ένα μοντέλο που προτείνει νέες αξίες μέσω της μοναδικής, πρωτοποριακής τεχνολογίας της Honda, η οποία πηγάζει από τον στόχο της ομάδας ανάπτυξης να προσφέρει συναρπαστικά προϊόντα που υπερβαίνουν τις προσδοκίες των πελατών, με στόχο την υλοποίηση της «Χαράς της ελεύθερης και διασκεδαστικής κινητικότητας» που περιγράφεται στο Όραμα 2030 της Honda. Αναπτύχθηκε σύμφωνα με την ιδέα «Non-Rail Roller Coaster» (τρενάκι του λούνα-παρκ χωρίς ράγες) και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία με τη μακρόχρονη τεχνογνωσία της Honda στην ανάπτυξη μοτοσυκλετών, με στόχο να προσφέρει δύο χαρακτηριστικά: «υπόσχεση συγκινήσεων» και «απόλυτη σιγουριά». Η διάταξη του κινητήρα διατηρεί τον υγρόψυκτο κινητήρα V3 75 μοιρών που παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA του περασμένου έτους, αλλά φέτος έχει επιβεβαιωμένη χωρητικότητα 900 κ.εκ., ενώ παράλληλα διαθέτει λεπτή και συμπαγή μορφή. Ως παγκόσμια πρωτιά (σύμφωνα με την έρευνα της Honda) για μοτοσυκλέτα, υιοθετεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπιεστή / κομπρέσορα, που επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της δύναμης, παρέχοντας σημαντική ροπή από χαμηλές στροφές. Αυτό προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με έναν κινητήρα 1.200cc, παρά τον κυβισμό 900cc, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει προδιαγραφές με μειωμένους ρύπους. Το design διαθέτει ασύμμετρα πλαϊνά φτερά, ενώ στο έμβλημα του ρεζερβουάρ βρίσκουμε για πρώτη φορά το νέο σχέδιο «Honda Flagship WING», το οποίο θα εισαχθεί σταδιακά στα κορυφαία μοντέλα από το επόμενο έτος.Το πρωτότυπο V3R 900 E-Compressor στοχεύει να αποτελέσει ένα νέο ορόσημο για τις συνεχείς προκλήσεις της Honda, προσφέροντας άνευ προηγουμένου οδηγική απόλαυση, ενθουσιασμό και χαρά ιδιοκτησίας."

Honda V3R 900

Συνοψίζοντας, με τον ηλεκτρονικό κομπρέσορα το Streetfighter μοντέλο των 900 κυβικών θα αποδίδει σαν 1.200, με αυξημένη ροπή χαμηλά, και με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπιεστή να παρέχει γραμμική απόδοση χωρίς τρύπες και υστερήσεις. Παράλληλα επιτυγχάνονται χαμηλοί ρύποι, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Το διαφορετικό πάχος του ρεζερβουάρ από τη μεριά του συμπιεστή δεν ενοχλεί από το πλάι, όμως η ιστορία αλλάζει όταν βλέπεις τη μοτοσυκλέτα από μπροστά ή όταν καθίσεις στη σέλα της.

Ετικέτες