Η υγρόψυκτη BMW GS του 2013

Από το

Μαύρο Σκύλο

13/1/2012

Πριν ακόμη χωνέψουμε την βασιλόπιτα για την υποδοχή του 2012, άρχισε η προετοιμασία για το 2013. H επόμενη γενιά της BMW GS φωτογραφήθηκε σε δοκιμές στον δρόμο. Είναι γνωστό, από την περασμένη άνοιξη, ότι ο boxer που θα την κινεί θα περάσει στην υγρόψυξη. Αυτό όμως δεν θα γίνει απλά με την προσθήκη υδροχιτωνίων για την κυκλοφορία του ψυκτικού, αφού ο κινητήρας της θα είναι εντελώς καινούργιος. Η διάταξη δεν αλλάζει, αλλά η υγρόψυξη συνδυάζεται με δομικές αλλαγές, όπως ο στρόφαλος που έχει τοποθετηθεί ψηλότερα, όπως φανερώνεται και από το ύψος που βρίσκονται οι κύλινδροι. Ο νέος κινητήρας θα διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη, τοποθετημένο ψηλά στα κάρτερ, μια επιλογή που μειώνει δραματικά το μήκος του κινητήρα. Σημαντική ακόμη αλλαγή αποτελεί η τοποθέτηση της εισαγωγής στο πάνω μέρος των κυλίνδρων, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια του αναβάτη. Αντίστοιχα, η εξαγωγή γίνεται από την απέναντι πλευρά και οι σωλήνες των εξατμίσεων ακολουθούν αρχικά μια πορεία με κατεύθυνση προς το έδαφος.
Η επόμενη γενιά της GS, χρειάζεται λεπτομερή εξέλιξη για να συνεχιστεί η απίστευτη πορεία που έχει καταγράψει στις πωλήσεις η προηγούμενη. Δομικά, και πέρα από τον κινητήρα που λέγεται ότι η απόδοσή του θα αγγίζει τους 130 ίππους από τα 1250 κυβικά του, η μοτοσυκλέτα θα διατηρήσει την ιδιαιτερότητά της όσον αφορά στις αναρτήσεις της, με το Telelever να αναρτά τον μπροστινό τροχό και το Paralever στον πίσω να αποσοβεί τις αντιδράσεις του άξονα της τελικής μετάδοσης. Αυτός όμως έχει αλλάξει πλευρό και θα υπάρχει στο δεξιό μέρος στέλνοντας την εξάτμιση αριστερά. Αυτή συνεχίζει να καταλήγει σε ένα τελικό που η θέση του θα ξεχωρίζει εύκολα το υγρόψυκτα από τα αερόψυκτα GS. Οι πρώτες φωτογραφίες από τις δοκιμές στον δρόμο της υγρόψυκτης GS κυκλοφόρησαν αρκετούς μήνες πριν και η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Λογικό είναι άλλωστε ότι χρειάζεται να προηγηθεί εξέλιξη σε βάθος, δίχως ανεξερεύνητες περιοχές, για να παρουσιαστεί έτοιμη και πλήρης η επόμενη – και αναμενόμενα καλύτερη - γενιά της μοτοσυκλέτας που οι περισσότεροι κατασκευαστές ζηλεύουν τις πωλήσεις της.

Honda CB1000F σε Bol d’Or 2 custom εκδοχή από την ιαπωνική Plot [VIDEO]

Με μεγάλο φαίρινγκ εποχής, συμβατικό πιρούνι, και το φτερό στο ρεζερβουάρ
Honda Bol D'Or 2
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2025

Με την παρουσίαση του νέου CB1000F, η Honda έδωσε την ευκαιρία σε βελτιωτές και οίκους αξεσουάρ της Ιαπωνίας να παρουσιάσουν τις απόψεις τους πάνω στο customizing της μοτοσυκλέτας, με στόχο το μεγαλύτερο εύρος αξεσουάρ για τους αγοραστές. Μια από τις πιο εντυπωσιακές εκδοχές ήταν εκείνη της εταιρείας αξεσουάρ Plot, που προσάρμοσε στη μοτοσυκλέτα ένα φαίρινγκ εποχής, αντικαθιστώντας παράλληλα το ανεστραμμένο πιρούνι με συμβατικό και ολοκληρώνοντας την πρότασή της με δεκάδες αξεσουάρ.

Στο site της Plot η εταιρεία διεξάγει ψηφοφορία για να δει ποιες από τις μετατροπές της είναι δημοφιλείς, ώστε να παρουσιάσει ένα έτοιμο κιτ για τους αγοραστές του CB1000F, αλλά και να βγάλει στην παραγωγή και μεμονωμένα τα εξαρτήματα της πρότασής της.

Το custom CB1000F της Plot αναβιώνει το Bol D’Or της δεκαετίας του 1980, με το μεγάλο μισό φαίρινγκ, την κόκκινη-λευκή βαφή, και το χρυσό φτερό της Honda στο ρεζερβουάρ, κάνοντας και μια σημαντική αλλαγή στα δομικά χαρακτηριστικά της νέας μοτοσυκλέτας με την αντικατάσταση του ανεστραμμένου πιρουνιού με ένα συμβατικό της Ohlins.

Honda Bol D'Or 2

Για να δημιουργήσει η Plot το νέο φαίρινγκ χρησιμοποίησε ζελατίνα από… Integra την οποία κατόπιν τροποποίησε, ενώ εντύπωση προκαλούν και οι καθρέπτες εποχής, ίδιοι με του παλαιότερου Bol D’Or.

Honda Bol D'Or 2

Στο νέο Bol D’Or ο Ιάπωνας βελτιωτής προσπαθεί να κρατήσει ισορροπίες μεταξύ παράδοσης και σύγχρονης τεχνολογίας, μην φτάνοντας στα άκρα, αφού διατηρούνται πλαίσιο, υποπλαίσιο και τροχοί (που όμως πλέον είναι χρυσοί), ενώ βελτιώνονται και τα φρένα. Εν μέρει τα καταφέρνει, από την άλλη πιστεύουμε πως θα μπορούσαν να είχαν βάλει βαθύτερα το νυστέρι.

Honda Bol D'Or 2

Νέα είναι η εξάτμιση της Akrapovic, με carbon οβάλ τελικό που βρίσκεται πιο ψηλά από ότι θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας, ενώ διατηρούνται τα σύγχρονα LED φλας -θα θέλαμε να βλέπαμε αντικατάστασή τους με μεγάλα παραδοσιακά πορτοκαλί φλας εποχής.

Honda Bol D'Or 2

Διατηρείται όμως και ο σύγχρονος προβολέας, αντί για να αντικατασταθεί με κάποιον παραδοσιακότερο στρογγυλό ή τετράγωνο, διατηρείται και η ορθογώνια TFT οθόνη οργάνων που δεν ταιριάζει με το κλασικό ύφος. Χάθηκαν δυο στρογγυλά αναλογικά όργανα ή ζητάμε πολλά;

Honda Bol D'Or 2

Νέα είναι τα μαρσπιέ της Baby Face x Proto, νέο και το σύστημα της Brembo στα φρένα (δαγκάνες, σωληνάκια, τρόμπες κλπ.), νέο και το φτερό που πιάνει στο συμβατικό πιρούνι. 

Η λευκή και κόκκινη βαφή στο φαίρινγκ, το ρεζερβουάρ, το φτερό, τα πλαϊνά καλύμματα και την ουρά αποτελεί δημιουργία της Tonnappu Paintworks, η οποία δεν παρέλειψε να προσθέσει και το χρυσό φτερό της Honda στο ρεζερβουάρ.

Honda Bol D'Or 2

Νέο είναι το τιμόνι Effex Easy Fit Bar Plus με έμφαση στην άνεση της βόλτας.

Honda Bol D'Or 2

Νέες είναι οι μανέτες, ενώ πάνω από την οθόνη οργάνων βρίσκονται δυο μικρές στρογγυλές οθόνες που προβάλλουν οδηγίες πλοήγησης μέσω του συστήματος Beeline Moto 2.

Honda Bol D'Or 2

Η σέλα έχει λεπτύνει στα πλάγια για να διευκολύνει την πρόσβαση στα χαμηλά αναστήματα (Ασιάτες γαρ), ενώ το μοτίβο του καπιτονέ καλύμματος είναι πιστό στο παλαιό Bol D’Or.

Honda Bol D'Or 2

Στη μοτοσυκλέτα έχουν προσαρμοστεί μανιτάρια και προστατευτικά της Babyface, ενώ υπάρχει και παραδοσιακή κλειδαριά κράνους στο υποπλαίσιο από την ίδια εταιρεία!

Τέλος από την AFAM είναι η αλυσίδα κίνησης και τα γρανάζια.

Honda Bol D'Or 2

Μένει να δούμε τώρα κατά πόσο θα κυκλοφορήσει η Plot ένα έτοιμο κιτ μετατροπής για όσους θέλουν να προχωρήσουν σε customizing στο CB1000F τους, χωρίς να πειραματιστούν και να ξοδέψουν πολύ χρόνο -παρά μόνο χρήμα.

Ετικέτες