Κατασκοπία: Τα νέα ιαπωνικά μοντέλα που περιμένουμε το 2021

Η δυναμική επιστροφή των Ιαπώνων
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

27/5/2020

Μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση που συρρίκνωσε τις πωλήσεις μοτοσυκλετών στις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, καθώς και η εφαρμογή των αυστηρότερων Euro 4 και πλέον Euro 5, είχε ως αποτέλεσμα να δούμε μια σημαντική μείωση του αριθμού των διαφορετικών μοντέλων στις γκάμες των ιαπωνικών εταιρειών. Την ίδια στιγμή, η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων στις ασιατικές αγορές, έσπρωξε την ιαπωνική βιομηχανία να δώσει περισσότερο βάρος προς εκείνες τις χώρες, παρουσιάζοντας μοντέλα που δεν ήρθαν και ούτε πρόκειται να έρθουν ποτέ στην Ευρώπη. Αντιθέτως, οι Ευρωπαϊκές εταιρείες λόγω μικρότερου μεγέθους, είχαν την ευελιξία να επικεντρωθούν στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες μοτοσυκλετών της Ευρωπαϊκής αγοράς (π.χ. mega on-off), κερδίζοντας έδαφος και… τις εντυπώσεις.

Τώρα όμως φαίνεται πως οι γίγαντες του Ανατέλλοντος Ηλίου έχουν ξυπνήσει για τα καλά και ετοιμάζονται για μια δυναμική επιστροφή, εμπλουτίζοντας τη γκάμα των μοντέλων τους με πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες, που θυμίζουν τις ένδοξες εποχές της παγκόσμιας παντοκρατορίας τους. Τουλάχιστον αυτή την εικόνα έχει το τελευταίο εξώφυλλο του ιαπωνικού περιοδικού Young Machine. Τη μερίδα του λέοντος έχει μια νέα έκδοση του RCV213S, της μοτοσυκλέτας των 200.000€ της Honda, μόνο που τώρα θα ονομάζεται RVF1000R και θα έχει λογικότερη τιμή... κοντά σε εκείνη του Panigale V4R.

Η RCV213S είχε παραχθεί σε ελάχιστα αντίτυπα σε μια ειδική γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων του HRC και η τεχνολογία που αναπτύχθηκε κατά την εξέλιξή της χρησιμοποιήθηκε στο νέο CBR 1000 RR-R Fireblade. Η επανεμφάνισή της στην παραγωγή ίσως ακούγεται παράξενη επιλογή, όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως οι ειδικές εκδόσεις της Panigale V4 (R, Superleggera, Fogarty κ.τ.λ.) που κοστίζουν απίστευτα χρήματα, είναι sold-out πριν καν μπουν στην παραγωγή. Οπότε η απόφαση της Honda να φτιάξει ξανά μια MotoGP-Replica δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα. Τα άλλα δύο μεγάλου κυβισμού μοντέλα της Honda που έχουν ενδιαφέρον και έχουμε ήδη μιλήσει για αυτά είναι το CB4-X με τον τετρακύλινδρο κινητήρα του CB650R και στιλ αντίστοιχο των Yamaha Tracer και Kawasaki Versys 650, αλλά και η αναγέννηση του Bol’dor 900, που παρουσιάστηκε ως concept πριν ένα μήνα. Όμως εξίσου σημαντικό μοντέλο για τη Honda είναι και το μονοκύλινδρο Dominator, πιθανόν με τον υγρόψυκτο κινητήρα του CB250R (μακάρι και του 300) και εμφάνιση όμοια με του καινούριου Africa Twin 1100. Στο εξώφυλλο υπάρχουν και οι αναγεννήσεις του Dax και του Gorilla, βασισμένες στα μηχανικά μέρη του νέου Monkey, για εκείνους που θα τους περισσέψουν λεφτά μετά την αγορά του νέου Bol’dor… Εντυπωσιακά νέα μοντέλα (επίσης με αναφορές στο παρελθόν…) υπόσχεται και το στρατόπεδο της Yamaha.

Πρώτα απ΄ όλα στη σειρά θα βάλουμε το Tracer 250/300 με τον δικύλινδρο κινητήρα των R25 και R3. Αυτή τη μοτοσυκλέτα θα έπρεπε ήδη να την είχε φτιάξει η Yamaha, ειδικά με τον 300άρι κινητήρα. Ο κινητήρας αυτός έχει κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης και ποιότητας λειτουργίας στην κατηγορία του και ταυτόχρονα είναι ήδη ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το περιμένουμε με ανοιχτές αγκάλες! Τα άλλα δύο μοντέλα της Yamaha βασίζονται στο MT-07 και στο ΜΤ-09. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για μία supersport έκδοση με ολόκληρο φαίρινγκ, ενώ στη δεύτερη πρόκειται για μία sport-streetfighter που θέλει να επαναφέρει το όνομα των FZ900-Fazer! Για την Kawasaki τα νέα είναι ήδη γνωστά, αφού σας έχουμε πει πως το Ζ900 θα ντυθεί “Καρχαρίας” και το GPz900R θα επιστρέψει στη ζωή μας για νέες Top Gun εμπειρίες.

Οι Ιάπωνες συνάδερφοι θέλουν να επιστρέφει και το Eliminator με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Η2. Ως Kawasaki θα πρέπει να λογαριάσουμε και μια Bimota Tesi με τον τετρακύλινδρο κινητήρα του ZX-25RR, η οποία προβλέπεται να είναι το ακριβότερο 250 παραγωγής που έχουμε δει ποτέ. Οι φήμες για το νέο Hayabusa είχαν αναζωπυρωθεί το τελευταίο διάστημα, αλλά στο εξώφυλλο του young Machine δεν βλέπουμε κάτι… Ευτυχώς υπάρχει στο κυρίως άρθρο μια μικρή αναφορά για το πιο διάσημο Γεράκι της μοτοσυκλέτας και ελπίζουμε να το δούμε στους δρόμους σύντομα.    

 

ΠΗΓΗ: Young Machine

ZXMOTO 820R: Παρουσιάζεται στην Κίνα - Μόνο εξωτερικώς διαφέρει από τη supersport 820RR των 134 hp και 270 km/h!

Στις 26 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η γυμνή τρικύλινδρη 820R στην πατρίδα της
zxmoto 820r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Η ΖΧΜΟΤΟ έχει καταφέρει ένα μοναδικό επίτευγμα: όλος ο κόσμος συζητά γι’ αυτήν παρότι ουδείς έχει καβαλήσει μοτοσυκλέτα της, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η εταιρεία του Zhang Xue, πρώην διευθυντή της Kove, δεν έχει καν συμπληρώσει δύο χρόνια ζωής, έχει όμως καταθέσει τα διαπιστευτήριά της με τον καλύτερο τρόπο, νικώντας μέσα στις πίστες. Και όχι όποιες κι όποιες πίστες.

Η τρικύλινδρη supersport 820RR είναι εδώ και καιρό το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, καθώς ο Valentin Debise έχει ήδη καταφέρει να πάρει έξι νίκες σε σύνολο 14 αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, με τον Γάλλο αναβάτη να είναι δεύτερος τη βαθμολογία και πλέον διεκδικητής του τίτλου, ενώ η ΖΧΜΟΤΟ είναι τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών, μπροστά από Triumph, Kawasaki, Honda και MV Agusta! Μιλάμε για το πρωτάθλημα που προαλειφόταν ως μια μονομαχία μεταξύ Yamaha R9 και Ducati Panigale V2 πριν εμφανιστεί ο μπαλαντέρ-έκπληξη.

ZXMOTO 820R

Μοιραία λοιπόν, ενόσω περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα – όπου δίνεται μια μάχη αυτή τη στιγμή με αρκετούς ενδιαφερόμενους και δύο φαβορί – το ενδιαφέρον του κοινού έχει πέσει πάνω στην 820RR, μοτοσυκλέτα που ωστόσο ακόμη δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη, ενώ άρχισε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο.

Στο μεταξύ η ΖΧΜΟΤΟ είχε δείξει στο Μιλάνο και την EICMA και τη γυμνή παραλλαγή, 820R, η οποία είναι η επόμενη που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της Chongqing, ως προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Η εταιρεία του Xue θα παρουσιάσει τη μοτοσυκλέτα σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 26 Ιουνίου στην Κίνα, όπου εκεί θα επιβεβαιωθούν τα τελικά της χαρακτηριστικά, θα ανακαλύψουμε την κινέζικη τιμή της και ό,τι άλλο ενδιαφέρον τυχόν αποκαλυφθεί, όπως λ.χ. το χρονοδιάγραμμα εξαγωγών.

ZXMOTO 820R

Επί του παρόντος η μοτοσυκλέτα εμφανίζεται να είναι απλά η γυμνή παραλλαγή της 820RR με την ιταλική λογική, όπως δηλαδή νοούν τα streetfighters εταιρείες όπως οι Aprilia (Tuono) και Ducati (Streetfighter): όλη η δύναμη, όλος ο εξοπλισμός, μείον τα φέρινγκ.

Έτσι η 820R αναμένεται με το φουλ πακέτο 134 ίππων και 8,2 χιλιογραμμόμετρων, με αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου έξι αξόνων (IMU), ηλεκτρονική γκαζιέρα με διάφορες ride modes, Cornering ABS Bosch, ρυθμιζόμενο Cornering traction control, keyless κεντρικό διακόπτη και τελική ταχύτητα 270 km/h!

Για τα υπόλοιπα ας κάνουμε λίγη υπομονή ως την Παρασκευή 26/6.

 

Ετικέτες