Kawasaki Z900RS – GPz900R Version: Επιστροφή του Καρχαρία απαιτούν οι Ιάπωνες

Δημοσκόπηση για την επόμενη γενιά neo-retro μοντέλων της Kawasaki
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/2/2022

Η GPz900R Ninja έχει στιγματίσει τη σύγχρονη ιστορία της Kawasaki και είναι ένα μοντέλο-σύμβολο της διαφορετική κουλτούρας της εταιρείας από το Akashi σε σχέση με τους άλλους τρεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές. Με το παρατσούκλι “καρχαρίας” λόγω του σχήματος του φαίρινγκ του, το GPz900R Ninja δημιούργησε ένα τόσο φανατικό κοινό, που το κράτησε σχεδόν απαράλλαχτο στην παραγωγή ακόμα κι όταν η Kawasaki παρουσίασε τους "αντικαταστάτες" του (RX1000R-GPz1000R Tomcat, ZZR1100) κάνοντάς το μακροβιότερο μοντέλο της Kawasaki. Μάλιστα στην Ιαπωνική αγορά ήταν για αρκετά χρόνια best-seller στην κατηγορία άνω των 750 κυβικών, έχοντας για αντιπάλους πολύ πιο καινούρια μοντέλα.

Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την παρουσίαση του Z900RS, το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine αναφέρεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε “εσωτερικές πληροφορίες” που έχει από την Kawasaki για την δημιουργία μιας νέας GPz900R Ninja βασισμένη στα μηχανικά μέρη του Z900RS.

Προφανώς  δεν θα εκπλήξει κανέναν μια τέτοια απόφαση, αφού κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η Suzuki με την αναγέννηση του Katana που βασίζεται στα μηχανικά μέρη του σύγχρονου GSX-S1000.

Αυτή τη φορά, οι Ιάπωνες δημοσιογράφοι οργάνωσαν μια ανοιχτή στο αναγνωστικό κοινό τους δημοσκόπηση, βάζοντας το ερώτημα πιο μοντέλο του παρελθόντος θα ήθελαν να ξαναδημιουργήσει η Kawasaki με βάση το Z900RS.

Το αποτέλεσμα δεν ξάφνιασε κανέναν, αφού το GPz900R Ninja βγήκε με διαφορά πρώτο, ενώ δεύτερο ήταν το Z1000MK II του 1979 και τρίτο (αν έχεις το Θεό σου!!!!!) το Z 1000 LTD…  

Πηγή: Young Machine

CFMOTO 500SR VOOM – Με απίθανη ρετρό εμφάνιση ιαπωνικού Superbike των 90s [VIDEO]

Διαφορετικό από το πρωτότυπο που είχαμε δει στην επίσκεψή μας στη Κίνα
motomagCFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/5/2024

Ένα teaser βίντεο επέλεξε η CFMOTO για να μας παρουσιάσει το πρώτο τετρακύλινδρο supersport μοντέλο της, με έκπληξη την ρετρό εμφάνιση που υπογραμμίζουν οι δύο στρογγυλοί προβολείς και το γεμάτο καμπύλες φαίρινγκ, που μας φέρνει στο μυαλό ιαπωνικές sport μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 1990!

Την προηγούμενη χρονιά, είχαμε ταξιδέψει μέχρι την Κίνα για να επισκεφτούμε τις τεράστιας έκτασης εγκαταστάσεις της CFMOTO. Εκεί, στα πλαίσια της CFMOTO DAY,  είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά δύο μοτοσυκλέτες σε πρωτότυπη μορφή, οι οποίες μας αποκάλυψαν ταυτόχρονα το μελλοντικό πλάνο της εταιρείας για στροφή στις σπορ μοτοσυκλέτες. Το ένα εξ αυτών, προστατευμένο κάτω από ένα γαλάζιο κάλυμμα, ήταν το μελλοντικό τότε 500SR, το οποίο εξοπλιζόταν με τον πρώτο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα που κατασκεύασε η ίδια η CFMOTO.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Αν και ντυμένο με καμουφλάζ, μπορούσαμε να διακρίνουμε ότι μιλάμε για μία σύγχρονη σχεδιαστικά μοτοσυκλέτα, με έντονες γραμμές και μπόλικες γωνίες στα φαίρινγκ. Αυτό περιμέναμε να δούμε, όταν με το καλό θα έβγαινε στην παραγωγή. Η CFMOTO, όμως, είχε άλλα σχέδια, δείχνοντάς μας με ένα teaser βίντεο το 500SR VOOM. Ο screamer τετρακύλινδρος κινητήρας καλύπτεται από φαίρινγκ γεμάτα καμπύλες, με στρογγυλά φωτιστικά σώματα που φέρνουν στο μυαλό μας supersport μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών (ενώ ανάβουν με... κυκλικό animation όπως βλέπουμε στο βίντεο!), με το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό να είναι το CBR900RR του 1992, ή κάποια από τα πρώτα GSX-R. Μονάχα τα αεροδυναμικά βοηθήματα στα πλαϊνά του φαίρινγκ φέρνουν σύγχρονο αέρα, έχοντας ωστόσο μικρό μέγεθος, ώστε να μην αφαιρούν πολλούς πόντους από την ρετρό εμφάνιση.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Οι απίθανοι προβολείς, όμως, κρύβουν και μία ακόμα λειτουργία. Παρατηρώντας πιο προσεκτικά, βλέπουμε ότι τα LED φωτιστικά σώματα ανάβουν μόνο περιμετρικά, ενώ το κέντρο τους παραμένει σκοτεινό, καθώς εκεί βρίσκονται οι αεραγωγοί του Ram-Air (!), με το οποίο η CFMOTO εξοπλίζει το νέο της supersport. Μία όμορφη και έξυπνη σχεδιαστική πινελιά, που χαρίζει ξεχωριστεί ταυτότητα στο 500SR VOOM. Ένα ακόμη όμορφο στοιχείο είναι τα δύο κοντά τελικά, τα οποία θυμίζουν aftermarket (βλ. Ducati), ενώ βγαίνουν ψηλά δεξιά και αριστερά. Κοιτάζοντάς τα από πίσω μοιάζει να είναι στην ίδια ευθεία με τα φλας, με το στρογγυλό φωτιστικό σώμα πίσω να φέρνει κάτι από το NSR250R της Honda, χαρίζοντας ταυτόχρονα ένα φουτουριστικό 3D αποτέλεσμα, όταν δεν πατάς φρένο.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Κοιτάζοντας το 500SR VOOM από το πλάι, όπου είναι εκτεθειμένο και ένα τμήμα του πλαισίου, βλέπουμε ότι ολόκληρο το σύνολο δένει αρμονικά, με τις καμπύλες να διατρέχουν ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα. Κρίνοντας από την θέση του ρεζερβουάρ και των μαρσπιέ, υποπτευόμαστε ότι η εργονομία της θέσης οδήγησης δεν θα ακολουθεί την επιθετική στάση των supersport. Μάλλον περισσότερο θα θυμίζει αυτή του XSR 900GP της Yamaha, ρίχνοντας λιγότερο βάρος στους καρπούς και τους πήχεις του αναβάτη, σε σύγκριση με αυτό που έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία. Οι δύο ξεχωριστές σέλες έχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, όμως είναι θετικό δείγμα ότι η CFMOTO δεν έχει ακολουθήσει την φιλοσοφία που έχουμε δει στα 450NK / SR και 800NK, δίνοντας μεγαλύτερη φροντίδα στη θέση του συνεπιβάτη. Πιθανότατα, στον κατάλογο των αξεσουάρ να υπάρχει και κάλυμμα – ή "κοκοβιός" για τους νοσταλγούς των δεκαετιών του ’80 και του ’90 -δίνοντας μία πιο επιθετική εμφάνιση στο 500SR VOOM.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Στον βασικό εξοπλισμό βλέπουμε ότι τα όργανα είναι σύγχρονα, με την έγχρωμη TFT οθόνη να προσφέρει πλήθος πληροφοριών, με μερικές από αυτές να κάνουν εντύπωση, όπως ένα διάγραμμα ιπποδύναμης και ροπής (!) και ένα διάγραμμα της μοτοσυκλέτας που μπορεί να χρησιμεύει είτε για σύστημα TPMS, είτε ως κλισιόμετρο. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που κάνει εντύπωση είναι το σταμπιλιζατέρ τιμονιού, που υπάρχει στο πάνω μέρος της άνω τιμονόπλακας. Χρειάζεται όντως για κάποιες καταστάσεις ή έχει τοποθετηθεί εκεί για εντυπωσιασμό; Θα δείξει στο μέλλον. Οι καθρέπτες στα άκρα των κλιπ-ον μπορεί να χαρίζουν πόντους στην ρετρό εμφάνιση, όμως όπως έχουμε πει, αυτή η τοποθέτηση επηρεάζει τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας, ιδιαίτερα όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Η CFMOTO έχει επιλέξει να μην προχωρήσει για την ώρα σε κάποια ανακοίνωση σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Τα μόνα που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, είναι ότι το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται σίγουρα με μία τετρακύλινδρη εν σειρά μονάδα, με την CFMOTO να έχει ήδη ανακοινώσει την τελική ταχύτητα, που φτάνει τα 230 χ.α.ω. Σε κάθε περίπτωση, τα άμεσα σχέδια της εταιρείας για το συγκεκριμένο μοντέλο δυστυχώς δεν περιλαμβάνουν την Ευρώπη. Οπότε μην περιμένετε να δείτε τον screamer των 500 κυβικών προς τα μέρη μας -τουλάχιστον με γνώμωνα την τρέχουσα στρατηγική της εταιρείας. Αποτελεί, ωστόσο, ένα βήμα μπροστά και τον προπομπό ενός επερχόμενου superbike, που πιθανότατα θα δούμε και στην Ευρώπη.

CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση CFMOTO 500SR VOOM – Το supersport που περιμέναμε, με ρετρό εμφάνιση

Τα πρώτα πλάνα από το νέο μοντέλο της CFMOTO

Ετικέτες