Kawasaki ZX-10R 2016: Πρωτάθλημα ξανά με 207 ίππους!

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/10/2015

Έγινε σήμερα η στατική παρουσίαση της νέας Kawasaki ZX-10R στην Βαρκελώνη και μαζί με τις φωτογραφίες, έχουμε και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Η Kawasaki λέει ότι η νέα ZX-10R είναι ό,τι ποιο κοντινό έχει φτιάξει ποτέ σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα των SBK. Μάλιστα συμπληρώνει, ότι η συμμετοχή του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή Tom Sykes στην διαδικασία επανασχεδιασμού αυτής της μοτοσυκλέτας ήταν καθοριστική. Την πιστεύουμε, αφού η Kawasaki είναι η μόνη από τις ιαπωνικές εταιρείες που έχει τόσο σοβαρή παρουσία στα SBK τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε οι αλλαγές που έχει το νέο μοντέλο, προσανατολίζονται καθαρά προς τους νέους αυστηρούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από του χρόνου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK και περιορίζουν τις μετατροπές. Έτσι η νέα ZX-10R αποκτά καθαρόαιμη αγωνιστική τεχνολογία. Μέσα στα επανασχεδιασμένα φαίρινγκ ο κινητήρας έχει καινούρια μεγαλύτερης διαμέτρου βαλβίδες τιτανίου, που οδηγούνται από εξίσου νέους ελαφρύτερους εκκεντροφόρους, με χρονισμό που δίνει έμφαση στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Ο νέος στρόφαλος έχει 20% μικρότερη μάζα για ταχύτερη άνοδο των στροφών αλλά και μείωση του γυροσκοπικού φαινομένου στις απότομες αλλαγές κλίσεις στις στροφές. Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής έχουν γίνει πιο ευθύγραμμοι και με μεγαλύτερη διατομή, ενώ ταυτόχρονα έχουν γυαλιστεί, με στόχο την ταχύτερη εισαγωγή και εξαγωγή των αερίων. Επίσης το κύκλωμα ψύξης των κυλίνδρων και της κεφαλής είναι επανασχεδιασμένο, όπως και τα έμβολα. Η Kawasaki ανακοινώνει 207 ίππους στις 13.000 στροφές με την βοήθεια του Ram-Air, το οποίο μαζί με το φιλτροκούτι και την εισαγωγή αέρα του νέου φαίρινγκ έχει μεγαλώσει σε όγκο, με το φίλτρο αέρα να έχει μεγαλύτερη επιφάνεια.

Τα καυσαέρια βγαίνουν από την νέα εξάτμιση τιτανίου με τρεις καταλύτες, που καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4. Μάλιστα η Kawasaki λέει ότι οι τέσσερεις λαιμοί μέχρι τον καταλύτη είναι ακριβώς οι ίδιοι με της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας και αρκεί η αφαίρεση του καταλύτη και η αντικατάσταση του τελικού για να έχεις μια factory εξάτμιση. Στο πλαίσιο οι διαφορές είναι σαφώς μικρότερες και περιορίζονται στην μετατόπιση του λαιμού 7,5mm πιο κοντά στον αναβάτη για μεταφορά περισσότερου βάρους στον εμπρός τροχό και στο μακρύτερο κατά 15,8mm ψαλίδι (μάλλον αύξησαν το μήκος των ρεγουλατώρων όπως στην νέα Aprilia RSV4 για ευκολότερη αλλαγή μεγέθους πίσω γραναζιού σε κάθε πίστα, αλλά και ρύθμιση του μεταξονίου και της κατανομής βάρους). Αντίθετα μεγάλες διαφορές συναντάμε στις αναρτήσεις και τα φρένα, όπου έχουμε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής την νέα τεχνολογία Balance Free της Showa. Στα φρένα οι δίσκοι των 330mm έχουν τις κορυφαίες δαγκάνες M50 της Brembo και τα ηλεκτρονικά βασίζονται στην υπερσύγχρονη μονάδα IMU της Bosch.

Leoncino Bobber 400 – Η πρώτη V2 μοτοσυκλέτα της Benelli έφτασε Ελλάδα [Τιμή]

Νέα cruiser μοτοσυκλέτα με 33,5 ίππους στα 165 κιλά χωρίς υγρά
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

10/12/2025

Η Leoncino Bobber 400 είναι μία cruiser μοτοσυκλέτα μικρομεσαίων κυβικών με V2 κινητήρα, που μάλιστα είναι ο πρώτος στην ιστορία της Benelli.

Να αναφέρουμε εδώ πως την μοτοσυκλέτα την είχαμε δει από κοντά στην έκθεση EICMA του 2024. Ο V2 κινητήρας 60 μοιρών 385 κυβικών είναι υγρόψυκτος και 8-βάλβιδος και αποδίδει 33,5 ίππους στις 8.000 στροφές και 3,57 kg.m ροπής στις 5.000 στροφές, ενώ το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό.

Την ανάρτηση αναλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 125 mm και δύο αμορτισέρ με διαδρομή 100 mm. Στο σύστημα πέδησης συναντάμε μονό δίσκο 300 mm με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα μπροστά και μονό δίσκο 240 mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω.

Leoncino

Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανακοινώνεται στα 165 κιλά χωρίς υγρά, με την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι στα 15 λίτρα. Το ύψος της σέλας είναι στα 730mm και το μεταξόνιο στα 1.520 mm, ενώ εντύπωση προκαλεί η διάσταση του μπροστινού ελαστικού που είναι 130/90 με τους τροχούς να είναι 16 ιντσών τόσο μπροστά, όσο και πίσω.

Ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης, καθρέπτες bar-end και ABS της Bosch.

Η μοτοσυκλέτα είναι διαθέσιμη σε χρώματα Desert Tan και Midnight Black και η τιμή της έχει οριστεί στα 5.690 ευρώ.