Κινέζικη Multistrada

Αυτή τη φορά τα πράγματα είναι σοβαρά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/2/2017

Έχουμε δει δεκάδες κινέζικες μοτοσυκλέτες που προσπαθούν να μιμηθούν αισθητικά κάποια από τα πιο εμπορικά μοντέλα, αλλά λόγω της κακογουστιάς των Κινέζων και λόγω των παρωχημένων τεχνολογικά, αερόψυκτων, μονοκύλινδρων κινητήρων που χρησιμοποιούσαν, περισσότερο γελάγαμε μαζί τους.

Τώρα όμως φαίνεται ότι το πράγμα ξεφεύγει και η ιστορία αρχίζει να θυμίζει πολύ τα '50s και τα '60s που οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι κατασκευαστές γελούσαν με τις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες και μόλις δέκα χρόνια αργότερα όλοι τους ήταν έτοιμοι να κλείσουν.

Αυτή εδώ η κινέζικη απομίμηση της Ducati Multistrada από την Motrac, διαφέρει πάρα πολύ από οποιαδήποτε άλλη κινέζικη μοτοσυκλέτα έχουμε δει μέχρι σήμερα. Χρησιμοποιεί έναν υγρόψυκτο κινητήρα της Loncin 500 κυβικών, που εξωτερικά τουλάχιστον μοιάζει ίδιος με των Honda CB500 και αποδείδει 47 ίππους στις 8.500 και 4,5kgm ροπής στις 7.500 στροφές.

 

Κι αν αμφιβάλετε κατά πόσο οι Κινέζοι μπορούν κα φτιάξουν premium προϊόντα, σας θυμίζουμε ότι τα αρκιβότερα Smartphone αυτή τη στιγμή γράφουν made in China

 

 

Το γεγονός ότι η Loncin πουλάει σε οποιονδήποτε κατασκευαστή αυτόν τον κινητήρα σε 400 ή 500 κυβικά, σημαίνει ότι πλέον οι Κινέζοι έχουν ήδη στα χέρια τους έναν κινητήρα που περνάει τις αυστηρές προδιαγραφές της Ε.Ε. και των ΗΠΑ. Το άλλο ξεχωριστό σημείο αυτής της μοτοσυκλέτας είναι η αισθητική και ο εξοπλισμός της. Μπορεί το φινίρισμα και η ποιότητα των πλαστικών να είναι φτηνιάρικη, όπως βλέπουμε όμως, οι Κινέζοι έκατσαν και σχεδίασαν ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα, ασύμμετρο ψαλίδι, έγχρωμα ψηφιακά όργανα, led φώτα κ.τ.λ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έχει γίνει δηλαδή σοβαρή δουλειά στο θέμα της εμφάνισης και του εξοπλισμού, κάτι που μέχρι τώρα δεν το είχαμε δει από τους Κινέζους. Θυμίζουμε ότι ακριβώς το ίδιο είχαν κάνει και οι Ιάπωνες με τα αυτοκίνητα στα '50s, '60s, '70s όπου αισθητικά αντέγραφαν τα αμερικάνικα sedan σε μικρότερη κλίμακα. Τώρα, ποιος είναι Νο1 σε πωλήσεις στον κόσμο και ποιος θεωρείται ότι φτιάχνει τα πιο αξιόπιστα οχήματα;
Πέρα από την “Multi-China 500” η Motrac φτιάχνει και ένα μεσαίο naked με τον ίδιο κινητήρα που θυμίζει απόλυτα το προηγούμενο Kawasaki Z1000 και μια σπορ με φαίρινγκ που είναι φτυστή η Honda CBR500F.

Γελάστε με την καρδιά σας όσο προλαβαίνετε, διότι σε λίγα χρόνια τα club ιδιοκτητών τύπου Multi-China μπορεί να έχουν περισσότερα μέλη από εκείνα των Ducatisti, όπως συμβαίνει σήμερα, όπου το Goldwing Club έχει πολλά περισσότερα μέλη από τα Norton ή τα Laverda Club….  

Κι αν αμφιβάλετε κατά πόσο οι Κινέζοι μπορούν κα φτιάξουν premium προϊόντα, σας θυμίζουμε ότι τα αρκιβότερα Smartphone αυτή τη στιγμή γράφουν made in China και οι ιδιοκτήτες τους καμαρώνουν και τα επιδεικνύουν!

Omoway OMO X: Το σκούτερ που ξεπαρκάρει, στέκεται και κινείται μόνο του - Στην παραγωγή το 2026

Η άγνωστη Omoway θέλει να κάνει την έκπληξη - Ηλεκτρικό, με AI, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και αισθητική με επιρροές από τα 80s!
Omoway Omo X
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Το Omoway Omo X παρουσιάστηκε... μόνο του τον προηγούμενο μήνα στην Jakarta της Ινδονησίας και κινήθηκε στη σκηνή χωρίς αναβάτη αφήνοντας πολλές υποσχέσεις, ενώ κατάφερε να "μπερδέψει" με τις τεχνολογίες του πολλά μέσα ενημέρωσης, εγχώρια και ξένα που βιάστηκαν να το βαφτίσουν αυτόνομο.

Το Omo X της άγνωστης Omoway που ιδρύθηκε πριν από λίγο καιρό από πρώην στελέχη της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng είναι ένα σκούτερ, επίσης ηλεκτρικό που θέλει να δώσει υπόσταση στο χιλιοειπωμένο κλισέ περί αλλαγής δεδομένων στην κατηγορία, με την εταιρία να θέλει να φέρει πρώτη στην παραγωγή τεχνολογίες που κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha έχουν δείξει προς το παρόν μόνο ως μορφή concept. 

Το hi tech Omo X έχει ρετρο επιρροές στη σχεδίασή του και οι παλιότεροι είναι αδύνατο να μην προσέξουν ότι θυμίζει αισθητικά το Honda CN250 από τα μέσα της 10ετίας του '80, αν και το φωτιστικό σώμα, δίνει μια σαφώς πιο φουτουριστική εικόνα .

H έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025, με το λανσάρισμα να σχεδιάζεται για τις αρχές του 2026 στην Ινδονησία, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλου παγκοσμίως και εκεί θα βρίσκεται και η γραμμή παραγωγής.

Με μοντέρνο και πρωτοποριακό τεχνολογικό πακέτο, το Omo X διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ υπόσχεται και άλλες τεχνολογίες που στους δύο τροχούς δεν έχουν δει ακόμη το φως της παραγωγής. Το σύστημα Halo Pilot που επιτρέπει αυτοματοποιημένη οδήγηση στηρίζεται σε αλγορίθμους ΑΙ ενώ παρακολουθεί τι συμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση 360ο γύρω από το scooter μέσω μιας σειράς καμερών, ενώ μπορεί να επικοινωνήσει μέσω τεχνολογίας V2V με άλλα οχήματα. To Halo Pilot προσφέρει λειτουργία adaptive cruise control, προειδοποιεί για σύγκρουση με άλλα οχήματα, ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, με το σκούτερ να οδηγείται μόνο του μόνο του στη θέση που το ορίζει ο αναβάτης του μέσω smartphone ενώ προσφέρει επαγωγική φόρτιση για την μπαταρία του κάνοντας τα καλώδια περιττά.

Omoway Omo X

Το scooter διατηρεί στατικά και σε μικρές ταχύτητες την ισορροπία του χωρίς προσπάθεια από τον αναβάτη, ενώ διορθώνει την πορεία του όταν εκτραπεί λόγο ανωμαλίας του οδοστρώματος από αυτή. Η Omoway δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς το πετυχαίνει αυτό ωστόσο γνωρίζουμε ότι είναι δυνατό να γίνει με γυροσκόπιο (πολύ βαρύ και ενεργοβόρο ειδικά για ηλεκτρικό) αλλά και με την τεχνολογία που έχει παρουσιάσει η Honda με ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και μονάδα που μονάδα που μετρά την κλίση του δικύκλου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Omo X, το σύστημα υποβοηθά τον αναβάτη να αποφύγει μια πτώση και εν κινήσει, στην περίπτωση για παράδειγμα που πατήσει μια μεγάλη πέτρα και γλιστρήσει ο εμπρός τροχό με διορθώσεις στο τιμόνι, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής από άλλον κατασκευαστή.

Το Omo X μπορεί επίσης να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται μπροστά του χωρίς ο αναβάτης να ελέγχει την πορεία του ή να κρατά το τιμόνι, κάτι που γίνεται ήδη στον κόσμο του αυτοκινήτου με μοντέλα που εκμεταλλεύονται αυτές τις τεχνολογίες και μπορούν να κινηθούν χωρίς επίβλεψη με χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον. Σε δίκυκλο ακούγεται πολύ επικίνδυνο αφού αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα -δεν ξέρουμε αν μπορεί να το κάνει αυτό το Omo X- ο αναβάτης θα καταλήξει στο έδαφος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα του σκούτερ της Omoway που μπορεί να "αλλάξει" από scooter σε μοτοσυκλέτα με προαφαιρούμενο κουτί ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, δυο πλαϊνές βαλίτσες αλλά και ένα top box που κινείται ηλεκτρικά σε ράγες και μπορεί να έρθει μπροστά για να προσφέρει υποστήριξη στην πλάτη του οδηγού!

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη εταιρεία το Omo X, διαθέτει επίσης σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με υποβοήθηση αποφυγής (!) και ανίχνευση-προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται αρχικά στην Ασία και το Omo X φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις αγορές, οπότε μοιάζει απίθανο να το δούμε σύντομα στην Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε πόσα από αυτά που ισχυρίζεται η Omoway θα εφαρμοστούν τελικά στο σκούτερ που θα βγει στην παραγωγή, αν και πότε θα ενσωματωθούν όλα τα συστήματα -και σε ποια έκδοσή του- και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό αφού οι πληροφορίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι προς το παρόν λιγοστές και επιφανειακές.

Ακούγεται μάλιστα ότι θα κοστίζει μόλις 3.500 ευρώ κάτι που μοιάζει εξαιρετικά απίθανο με δεδομένο ότι είναι ηλεκτρικό και θα φέρει και έναν σκασμό προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, εκτός αν πρόκειται για τη βασική έκδοση που δεν θα έχει κανένα από αυτά. Σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι και αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.