Omoway OMO X: Το σκούτερ που ξεπαρκάρει, στέκεται και κινείται μόνο του - Στην παραγωγή το 2026

Η άγνωστη Omoway θέλει να κάνει την έκπληξη - Ηλεκτρικό, με AI, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και αισθητική με επιρροές από τα 80s!
Omoway Omo X
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Το Omoway Omo X παρουσιάστηκε... μόνο του τον προηγούμενο μήνα στην Jakarta της Ινδονησίας και κινήθηκε στη σκηνή χωρίς αναβάτη αφήνοντας πολλές υποσχέσεις, ενώ κατάφερε να "μπερδέψει" με τις τεχνολογίες του πολλά μέσα ενημέρωσης, εγχώρια και ξένα που βιάστηκαν να το βαφτίσουν αυτόνομο.

Το Omo X της άγνωστης Omoway που ιδρύθηκε πριν από λίγο καιρό από πρώην στελέχη της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng είναι ένα σκούτερ, επίσης ηλεκτρικό που θέλει να δώσει υπόσταση στο χιλιοειπωμένο κλισέ περί αλλαγής δεδομένων στην κατηγορία, με την εταιρία να θέλει να φέρει πρώτη στην παραγωγή τεχνολογίες που κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha έχουν δείξει προς το παρόν μόνο ως μορφή concept. 

Το hi tech Omo X έχει ρετρο επιρροές στη σχεδίασή του και οι παλιότεροι είναι αδύνατο να μην προσέξουν ότι θυμίζει αισθητικά το Honda CN250 από τα μέσα της 10ετίας του '80, αν και το φωτιστικό σώμα, δίνει μια σαφώς πιο φουτουριστική εικόνα .

H έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025, με το λανσάρισμα να σχεδιάζεται για τις αρχές του 2026 στην Ινδονησία, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλου παγκοσμίως και εκεί θα βρίσκεται και η γραμμή παραγωγής.

Με μοντέρνο και πρωτοποριακό τεχνολογικό πακέτο, το Omo X διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ υπόσχεται και άλλες τεχνολογίες που στους δύο τροχούς δεν έχουν δει ακόμη το φως της παραγωγής. Το σύστημα Halo Pilot που επιτρέπει αυτοματοποιημένη οδήγηση στηρίζεται σε αλγορίθμους ΑΙ ενώ παρακολουθεί τι συμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση 360ο γύρω από το scooter μέσω μιας σειράς καμερών, ενώ μπορεί να επικοινωνήσει μέσω τεχνολογίας V2V με άλλα οχήματα. To Halo Pilot προσφέρει λειτουργία adaptive cruise control, προειδοποιεί για σύγκρουση με άλλα οχήματα, ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, με το σκούτερ να οδηγείται μόνο του μόνο του στη θέση που το ορίζει ο αναβάτης του μέσω smartphone ενώ προσφέρει επαγωγική φόρτιση για την μπαταρία του κάνοντας τα καλώδια περιττά.

Omoway Omo X

Το scooter διατηρεί στατικά και σε μικρές ταχύτητες την ισορροπία του χωρίς προσπάθεια από τον αναβάτη, ενώ διορθώνει την πορεία του όταν εκτραπεί λόγο ανωμαλίας του οδοστρώματος από αυτή. Η Omoway δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς το πετυχαίνει αυτό ωστόσο γνωρίζουμε ότι είναι δυνατό να γίνει με γυροσκόπιο (πολύ βαρύ και ενεργοβόρο ειδικά για ηλεκτρικό) αλλά και με την τεχνολογία που έχει παρουσιάσει η Honda με ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και μονάδα που μονάδα που μετρά την κλίση του δικύκλου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Omo X, το σύστημα υποβοηθά τον αναβάτη να αποφύγει μια πτώση και εν κινήσει, στην περίπτωση για παράδειγμα που πατήσει μια μεγάλη πέτρα και γλιστρήσει ο εμπρός τροχό με διορθώσεις στο τιμόνι, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής από άλλον κατασκευαστή.

Το Omo X μπορεί επίσης να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται μπροστά του χωρίς ο αναβάτης να ελέγχει την πορεία του ή να κρατά το τιμόνι, κάτι που γίνεται ήδη στον κόσμο του αυτοκινήτου με μοντέλα που εκμεταλλεύονται αυτές τις τεχνολογίες και μπορούν να κινηθούν χωρίς επίβλεψη με χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον. Σε δίκυκλο ακούγεται πολύ επικίνδυνο αφού αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα -δεν ξέρουμε αν μπορεί να το κάνει αυτό το Omo X- ο αναβάτης θα καταλήξει στο έδαφος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα του σκούτερ της Omoway που μπορεί να "αλλάξει" από scooter σε μοτοσυκλέτα με προαφαιρούμενο κουτί ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, δυο πλαϊνές βαλίτσες αλλά και ένα top box που κινείται ηλεκτρικά σε ράγες και μπορεί να έρθει μπροστά για να προσφέρει υποστήριξη στην πλάτη του οδηγού!

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη εταιρεία το Omo X, διαθέτει επίσης σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με υποβοήθηση αποφυγής (!) και ανίχνευση-προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται αρχικά στην Ασία και το Omo X φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις αγορές, οπότε μοιάζει απίθανο να το δούμε σύντομα στην Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε πόσα από αυτά που ισχυρίζεται η Omoway θα εφαρμοστούν τελικά στο σκούτερ που θα βγει στην παραγωγή, αν και πότε θα ενσωματωθούν όλα τα συστήματα -και σε ποια έκδοσή του- και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό αφού οι πληροφορίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι προς το παρόν λιγοστές και επιφανειακές.

Ακούγεται μάλιστα ότι θα κοστίζει μόλις 3.500 ευρώ κάτι που μοιάζει εξαιρετικά απίθανο με δεδομένο ότι είναι ηλεκτρικό και θα φέρει και έναν σκασμό προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, εκτός αν πρόκειται για τη βασική έκδοση που δεν θα έχει κανένα από αυτά. Σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι και αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.

 

Νέο Beta XTrainer 200 2Τ και αναβαθμισμένος εξοπλισμός στο 300 2Τ

Μεγαλώνει η οικογένεια δίχρονων enduro
beta xtrainer 200 2t
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Η σειρά των XTrainer μοντέλων δημιουργήθηκε με το μοντέλο 300 κυβικών για να φέρει μια επιπλέον επιλογή που απευθύνεται στον ερασιτέχνη, στον χομπίστα που δεν έχει απαραιτήτως ανάγκη τα πιο εστιασμένα σε αγωνιστική χρήση RR, RR Race και RR X-Pro.

Στη γκάμα του 2027 η ιταλική εταιρεία προσθέτει ένα νέο μοντέλο, το XTrainer 200 2T που έχει εξελιχθεί πάνω στον κινητήρα των ανάλογων RR.

Beta XTrainer 200 2T

Η Beta ενσωμάτωσε στη σειρά XTrainer μερικές αλλαγές για τον επόμενο χρόνο που είναι κοινές στα μοντέλα 200 και 300 κυβικών. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Νέος προβολέας και μάσκα,
  • Επανασχεδιασμένος οδηγός αλυσίδας,
  • Επανασχεδιασμένο προστατευτικό γραναζιού τελικής μετάδοσης,
  • Νέα γραφικά και χρώματα,
  • Μαύρο πλαίσιο, για πρώτη φορά στα μοντέλα XTrainer,
  • Νέα πίσω δισκόπλακα 240 mm με κυματιστό προφίλ.
Beta XTrainer 200 2T

Το νέο XTrainer 200 2Τ εισάγεται στη γκάμα προκειμένου να εξυπηρετήσει αναβάτες που βρίσκουν το 300 πολύ ψηλό και δυνατό, φέρνοντας χαμηλότερο ύψος σέλας, κατά 20 mm συγκριτικά με τα RR, καθώς και ηλεκτρική μίζα.

Beta XTrainer 200 2T

Ο κινητήρας του XTrainer 200 έχει υποστεί αρκετές αλλαγές από την RR αφετηρία του προκειμένου να προσαρμόσει την απόδοσή του ως ένα φιλικό μοντέλο για εισαγωγή στο enduro:

  • Νέα εξάτμιση, σχεδιασμένη για περισσότερη ροπή χαμηλά,
  • Νέα κεφαλή με διαφορετικό σχήμα για τον θάλαμο καύσης, επίσης για να τονωθεί η απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές,
  • Νέο πιστόνι με μακρύτερες φούστες,
  • Μαλακότερα ελατήρια συμπλέκτη για ελαφρύτερη αίσθηση στο χέρι,
  • Αναθεωρημένη θυρίδα εξαγωγής για ενίσχυση της ροπής και ομαλότερες εκκινήσεις,
  • Νέα χαρτογράφηση ανάφλεξης για να συμβαδίσει με τις υπόλοιπες αλλαγές στον κινητήρα,
  • Επανασχεδιασμένη εξάτμιση προερχόμενη από το 300άρι XTrainer,
  • Επανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα στο φιλτροκούτι, επίσης για να ταιριάξει με τις αλλαγές στον κινητήρα.
  • Ηλεκτρικό βεντιλατέρ για το ψυγείο, όπως και στο 300.
Beta XTrainer 200 2T

Το πλαίσιο του XTrainer 200 2Τ βασίζεται σε αυτό το 300, τροποποιημένο καταλλήλως για την απόδοση και την κατανομή βάρους του νέου μοντέλου.

Τα νέα Beta XTrainer 200 και 300 2Τ του 2027 είναι διαθέσιμα στο δίκτυο της εταιρείας από τα μέσα του Ιούνη 2026.

Ετικέτες