Monkey Racer Replica - Με βάση ένα Honda Monkey και έμπνευση από Moto-Guzzi V8

Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/7/2022
Η φίρμα custom μοτοσυκλετών Ganesha Custom του ιαπωνικού μαγαζιού μοτοσυκλέτας DOPE της Yokohama, παρουσίασε μια υπέροχη ιδιοκατασκευή με βάση ένα Honda Monkey 125 και έμπνευση από το Moto-Guzzi V8 της δεκαετίας του 1950 αλλά και από την παρόμοια μοτοσυκλέτα της Anime σειράς Dragonball που οδηγούσε η Bulma.
 
H Ganesha Custom έχει κυκλοφορήσει και ένα κιτ με το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μετατρέψουν ένα Honda Grom σε Adventure μοντέλο, όμως όσον αφορά στο Monkey V8 η εταιρεία δεν παρέχει, τουλάχιστον όχι ακόμα, κιτ, αλλά ολοκληρωμένη τη μοτοσυκλέτα με αρκετά αλμυρή τιμή στα 11.615 ευρώ.
Το Moto-Guzzi V8, γνωστό και ως “Otto”, ήτοι οκτώ, σχεδιάστηκε από τον Cesare Carcano για την εργοστασιακή ομάδα της φίρμας στα GP, για τις σεζόν 1955-1957. Με έμπνευση από το δίχρονο γυμνό V8 με κομπρέσορα του 1938 από την επίσης ιταλική φίρμα Galbusera, το Otto αντιπροσωπεύει μια ιστορική μοτοσυκλέτα, ιδιαίτερα χάρη στο ολόσωμο dustbin φαίρινγκ, που της χάριζε εξωπραγματικές επιδόσεις για την εποχή και όχι μόνο.
 
Ο κινητήρας του V8 ήταν τετράχρονος, υγρόψυκτος V-8 500 κ.εκ., με δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 8 καρμπιρατέρ, ένα για κάθε κύλινδρο. Ο κινητήρας ζύγιζε 45 κιλά, και ολόκληρη η μοτοσυκλέτα… 148 μόλις κιλά!
Η απόδοση έφτανε τους 78 hp / 12.000 rpm, με την αεροδυναμική του φαίρινγκ να είναι υπεύθυνη για την επίτευξη τελικής ταχύτητας 280 χλμ/ώρα. Σημειώστε πως χρειάστηκαν 20 ακόμα χρόνια για να επιτευχθεί ξανά τέτοια ταχύτητα στους αγώνες GP.
 
Όμως η τεχνολογία ελαστικών, φρένων και αναρτήσεων βρισκόταν τότε πολύ πίσω για τέτοιες ταχύτητες, οδηγώντας σε επικίνδυνες καταστάσεις και σε αρκετά ατυχήματα. Χαρακτηριστικά, ο αγωνιζόμενος Fergus Anderson έπεσε με τη μοτοσυκλέτα στην παρθενική της βόλτα στη Modena, ενώ ατυχήματα με το V8 είχαν πολλοί ακόμα αγωνιζόμενοι.

Επιπλέον ο κινητήρας ήταν πολύπλοκος και ακριβός, και καθώς οι αναβάτες ο ένας μετά τον άλλο αρνούνταν να οδηγήσουν το V8 στους αγώνες, η Moto-Guzzi αποσύρθηκε από τους αγώνες στη σεζόν του 1957.
 
Δυο αυθεντικά παραδείγματα της μοτοσυκλέτας παραμένουν στην κατοχή της Moto-Guzzi, με τους φαν να μπορούν να τα δουν στο μουσείο της φίρμας στο Mandllo.
Επιστρέφοντας στο μοτοσυκλετάκι της Ganesha Customs, η δουλειά που έχει γίνει είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, με τη μοτοσυκλέτα να διατηρεί τα μηχανικά μέρη του Monkey 125, με χειροποίητο φαίρινγκ που διαθέτει ακόμα και τα… πολυβόλα της μοτοσυκλέτας του DragonBall, πολυβόλα που εδώ είναι προβολάκια!
Μοναδική είναι και η δερμάτινη καπιτονέ σέλα, και τα πλαϊνά πανέμορφα καπάκια, ενώ custom είναι και οι καθρέπτες στα κλιπ-ον.
 
Για περισσότερες πληροφορίες και για να παραγγείλετε μια Monkey Racer Replica, δείτε ΕΔΩ.

KTM 690 Rally – Πλησιάζει η αναβίωση του 640 Adventure

Χρόνια το περιμένουμε και επιτέλους έρχεται το νέο LC4 Adventure
ktm 690 rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/3/2026

Μέχρι το 2007 η ΚΤΜ είχε στη γκάμα της το 640 Adventure, ένα μοντέλο στημένο πάνω στο δημοφιλέστατο on-off μοντέλο με τον μονοκύλινδρο LC4 κινητήρα την εποχή που μεσουρανούσε στην ελληνική αγορά προ κρίσης με 625 cc.

Όταν αυτός έδωσε τη θέση του στη νέα γενιά LC4 με 690 cc και ονομαστική απόδοση άνω των 70 ίππων ωστόσο, μονοκύλινδρο Adventure μοντέλο δεν ξαναείδαμε από την ΚΤΜ, η οποία στη συνέχεια επένδυσε στους δικύλινδρους εν σειρά (LC8c) για να αναπτύξει την adventure γκάμα της.

Στα χρόνια που πέρασαν επικράτησε αρκετή ησυχία επί του θέματος, ώσπου η προοπτική εξέλιξης ενός νέου μοντέλου με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 690 κυβικών επανήθλε στην επικαιρότητα. Και ιδού τώρα η μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στο αυστριακό οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον Τύπο της Αυστρίας η ΚΤΜ ονομάζει το νέο της μοντέλο 690 Rally και είναι εν πολλοίς βασισμένο στα δομικά στοιχεία του 690 Enduro R. Αυτό σημαίνει την τελευταία γενιά του μονοκύλινδρου κινητήρα LC4 με 693 cc και 79 hp, καθώς και αναρτήσεις WP με πιρούνι 48 mm Xplor.

Σχεδιαστικώς τα αγωνιστικά ράλι της ΚΤΜ είναι η αναπόφευκτη αφετηρία, ενώ διακρίνεται ένα ρεζερβουάρ σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του 690 Enduro R και πιθανότατα χωρισμένο στα δύο, με δύο τάπες για την πλήρωσή του. Αυτό πιθανότατα θα μεταφράζεται και σε λίγα παραπάνω κιλά από τα 162 υγρά του Enduro μοντέλου.

Όσο για την εξάτμιση της Akrapovic που διακρίνεται στις εικόνες που μας έρχονται από την Αυστρία, μοιάζει πάρα πολύ με το slip-on τελικό που διατίθεται μέσω του καταλόγου Power Parts της ΚΤΜ για το 690 Enduro R.

Ο χρόνος άφιξης του νέου 690 Rally στην αγορά δεν είναι σαφής, αν και η εμφάνισή του δείχνει πως δεν απέχει πολύ από την τελική του μορφή παραγωγής, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει παρουσίαση μέσα στη φετινή χρονιά με στόχο να είναι στη γκάμα του 2027.

Φωτογραφία: Bernhard M. Hoehne
All photos and text © Bernhard M. HoehneAll photos and text © Bernhard M. Hoehne

Ετικέτες