Νέο Honda Transalp: Αποκλειστική επιβεβαίωση στο MOTO πως το ετοιμάζουν!

Το μεσαίο που λείπει από την Honda!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/12/2019

Η Honda ετοιμάζεται να επαναφέρει το Transalp το μεγάλο όνομα των μεσαίων on-off, την στιγμή που το καλοκαίρι Ιάπωνες δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για σχέδια μιας μικρότερης Africa Twin.

Είμαστε τώρα σε θέση για μία παγκόσμια πρώτη αποκάλυψη, καθώς Ιάπωνας σχεδιαστής του εργοστασίου αποκάλυψε απευθείας στο ΜΟΤΟ, πως εργάζονται πάνω στο επόμενο Transalp!

Τίτλοι με ερωτηματικά, τύπου «Έρχεται νέο Transalp;» υπάρχουν εδώ και τρία με τέσσερα χρόνια, δηλαδή αμέσως μετά την διακοπή παραγωγής του προηγούμενου μοντέλου! Όμως το ΜΟΤΟ δεν δημοσιεύει ποτέ τέτοιους τίτλους και δεν μιλά με ερωτήσεις. Αυτή είναι η πρώτη επιβεβαίωση που υπάρχει, χωρίς ερωτηματικά, χωρίς υποθέσεις, πως έρχεται νέο Transalp.

Στόχος της Honda είναι να αποτελεί αυτή η μοτοσυκλέτα τον σωστό συνεχιστή του ονόματος της μεσαίας on-off που επάξια έπαιξε τον ρόλο καθημερινής μοτοσυκλέτας και πιστής συντρόφου για μεγάλη μερίδα του κοινού, δεκαετίες ολόκληρες.

Το τελευταίο της σειράς, το XL700V Transalp που παρουσιάστηκε το 2007 με κινητήρα 680 κυβικών που μοιραζόταν με το Deauville, πάτησε πάνω στην εμπορική επιτυχία του προκατόχου του, παρόλο που ήταν ακόμη περισσότερο προσανατολισμένο για χρήση στον δρόμο και είχε ένα ABS που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει το σημείο αναφοράς για το χειρότερο της δεκαετίας.

Βέβαια το συνδυαζόμενο ABS ήταν αρχικά προαιρετικός εξοπλισμός και όταν το είχαμε οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στις Άλπεις το 2007, δεν ήταν το πρωταρχικό πράγμα που έπρεπε να απασχολήσει τον οποιονδήποτε. Τότε η τεχνολογία του ABS ήταν στα σπάργανα και τα προβλήματα ήταν δεδομένα. Αργότερα που το ABS έγινε καθολικό, τότε άρχισαν να υπάρχουν και οι κραυγές για καλύτερα αποτελέσματα. Στα τέλη όμως του 2007, η Transalp ζούσε την αναβίωση ενός ιστορικού Rally: το 1987 η πρώτη έκδοση των 600 κυβικών πραγματοποιούσε διάσχιση των Άλπεων με αναβάτες από όλη την Ευρώπη, και το 2007 την επαναλάμβανε στα πλαίσια μίας εξαιρετικά πρωτοποριακής δημοσιογραφικής παρουσίασης, που αντίστοιχες δεν έχουν υπάρξει από τότε… Ένα χρόνο αργότερα η παγκόσμια οικονομική ύφεση θα επηρέαζε τις πωλήσεις των μοτοσυκλετών, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου και θα κορυφωνόταν.

Ένα ραφινάρισμα που δέχτηκε αμέσως μετά, κάνοντάς το περαιτέρω ασφάλτινο δεν βελτίωσε την εμπορική πορεία, ενώ παράλληλα ο ανταγωνισμός αυξανόταν κατακόρυφα. Τώρα οι μεσαίες on-off έχουν αρχίσει και πάλι να έρχονται στο προσκήνιο με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και είναι η κατάλληλη στιγμή για ένα τέτοιο βήμα από την Honda. Από το 2021 και μετά, η Transalp θα κυκλοφορεί ξανά στους δρόμους, αυτό πρέπει να θεωρείται απολύτως δεδομένο.

Την προγραμματισμένη κουβέντα μας με τον Ιάπωνα μηχανικό που πραγματοποιήθηκε σε ραντεβού στην Eicma, διέκοψε απότομα ο επικεφαλής marketing αμέσως μόλις ειπώθηκε το όνομα Transalp. Κι αυτό γιατί δεν θα έπρεπε να βγουν παρά έξω οι λεπτομέρειες, αλλά ούτε και το όνομα που εκ παραδρομής ειπώθηκε και για αυτό και κρατήσαμε την είδηση του ονόματος για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Αντίθετα λοιπόν με το γεγονός πως η μοτοσυκλέτα αυτή έρχεται, κάτι βέβαιο και σίγουρο, δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες για τον κινητήρα της παρά μόνο δύο πιθανές κατευθύνσεις. Η μία είναι ο κινητήρας του NC στα 750 κυβικά, κάτι που συνάδει με το γεγονός πως η σειρά NC θα αλλάξει κι αυτή ως ονοματολογία, που είναι η δεύτερη μεγάλη αποκάλυψη. Το Integra θα υιοθετήσει όνομα σειράς σκούτερ, για να μπορέσει καλύτερα να αναμειχθεί μαζί τους. Παρόλο που είναι μία κανονική μοτοσυκλέτα με κουστούμι, η Honda θέλει το Integra να περνά για σκούτερ το X-ADV για μοτοσυκλέτα με εμφάνιση σκούτερ...

Μία πιο ογκώδης έκδοση του NC750 θα μπορούσε να είναι το επόμενο Transalp, ωστόσο η δεύτερη εκδοχή είναι εξίσου πιθανή: Την δημιουργία ενός νέου κινητήρα, μίας υποκυβισμένης έκδοσης του CRF1000 που φτάνοντας τα 850 κυβικά θα απέχει εξίσου από τα 500 και τα 1100, τώρα που το Africa μεγάλωσε και ξέφυγε από 998 που ήταν.

Από 750 έως 850 κυβικά, το γεγονός είναι πως το νέο Transalp ετοιμάζεται!

Ετικέτες

STRiX: Από τον στρατό στο Dakar με 90 ίππους και ροπή φορτηγού!

Ηλεκτρική enduro μοτοσυκλέτα που αποδίδει 90 ίππους και 99 kg.m ροπής
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/3/2026

Η STRiX είναι μία νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε μόλις το 2023 και έχει ένα αρκετά αισιόδοξο πλάνο που περιλαμβάνει μία πολύ δυνατή ηλεκτρική enduro που αποδίδει 90 ίππους και θέλει να την τρέξει στο Dakar, αφού πρώτα μαζέψει το απαιτούμενο κεφάλαιο από δημόσια χρηματοδότηση.

Οι μεγάλες εταιρίες του χώρου έχτισαν ολόκληρη τη φήμη τους πάνω σε χωμάτινες μοτοσυκλέτες που μπορούσαν να αντέχουν τη σκληρή χρήση. Η απαραίτητη στους αγώνες αυτονομία και ανθεκτικότητα οδήγησε την εξέλιξη των μοτοσυκλετών καταλήγοντας και στους καθημερινούς μοτοσυκλετιστές.

STRiX

Πλέον και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες επιθυμούν κομμάτι της πίτας αυτής, με κυριότερο παράδειγμα αυτό της Stark Varg. Μία τέτοια περίπτωση είναι και η STRiX, μια νέα εταιρεία από τη Σλοβενία που εμφανίστηκε μόλις το 2023 και η πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα enduro αναζητεί δημόσια χρηματοδότηση - η οποία βέβαια δεν φαίνεται να πηγαίνει αρκετά καλά, αφού έχουν συγκεντρωθεί μόλις 6.300 ευρώ από τα συνολικά 120.000 που είναι ο στόχος.

STRiX

Η ηλεκτρική enduro της STRiX αποδίδει περίπου 90 ίππους και απίστευτη ροπή που φτάνει τα 99 kg.m. Το βάρος της είναι 138 κιλά, η τελική της ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και η αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 40 και 80 χιλιομέτρων, αναλόγως πόσο βαρύ δεξί χέρι έχει ο αναβάτης. Βέβαια, η αυτονομία μπορεί και να διπλασιαστεί, καθώς διαθέτει και δεύτερη μπαταρία 6,2 kilowatt, οπότε αντί ο αναβάτης να περιμένει να φορτίσει η μπαταρία, βάζει τη δεύτερη και συνεχίζει.

STRiX

Ο στόχος της εταιρείας είναι η συμμετοχή στην κατηγορία Mission 1000 του Rally Dakar έως το 2027, κάτι που σίγουρα φαντάζει αρκετά αισιόδοξο, ενώ στα σχέδια της STRiX είναι και έκδοση για τον στρατό, ως απεικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία. Μένει να δούμε ποια από τα παραπάνω θα γίνουν πραγματικότητα.