Σύμφωνα με το ινδικό site ndtv.com, έχουν κυκλοφορήσει κατοχυρωμένες πατέντες που δείχνουν ότι η Kawasaki έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στο project της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας του εργοστασίου. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η Kawasaki συνδέει το όνομά της με φήμες που αφορούν ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ενώ θα πρέπει να θυμίσουμε και το J-Concept που παρουσίασε το 2014 και αφορούσε ένα case study πάνω στο θέμα των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών.
Το J-Concept της Kawasaki
Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα που είχε να αντιμετωπίσει η Kawasaki, ήταν σχετικά με τα υπερβολικά ποσά θερμότητας που παρήγαγαν οι ηλεκτροκινητήρες. Πλέον, φαίνεται πως το εργοστάσιο βρήκε τη λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα της ψύξης, καθώς ισχυρίζονται ότι έχουν εξελίξει έναν κινητήρα τόσο δυνατό, που μπορεί να τοποθετηθεί μέχρι και σε μικρό ημιφορτηγό.
Η Kawasaki έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στο project της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας του εργοστασίου
Πάντως, η συγκεκριμένη πατέντα δείχνει ένα σχετικά μεγάλο, δύο επιπέδων, σύστημα ψύξης για ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ φαίνεται πως χρησιμοποιεί αερο-ελαιόψυξη (λάδι για να γίνει η απαγωγή της θερμότητας από τον κινητήρα και αέρα υπό πίεση για να απομακρυνθεί η θερμότητα από τις μπαταρίες).
Ξεχωρίζει η απόδοση των 180 ίππων από τον ξηροκάμπανο κινητήρα με Akrapovic τελικό και οι αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχουν γίνει στην πιο φορτωμένη από ηλεκτρονικά μοτοσυκλέτα της ευρύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει φυσικά να βάλουμε και τις Adventure εδώ γιατί οι υπόλοιπες εκδόσεις της Multistrada V4 2025, έχουν τον ίδιο αριθμό αισθητήρων, ένα εξαιρετικά υψηλό νούμερο: 70 αισθητήρες με μερικούς από αυτούς να είναι διπλοί για ακρίβεια μετρήσεων αλλά και ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης!
Από εκεί και πέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεπτομέρειες φροντίζουν ώστε η RS να δικαιολογεί την υψηλή τιμή της και το γεγονός πως όλες όσες παραχθούν θα είναι αριθμημένες. Μία από αυτές, είναι η αντικατάσταση του πίσω μέρους του φαίρινγκ με νέο που βασίζεται σε πιο ακριβό πολυμερές και βιδώνει στο υποπλαίσιο από τιτάνιο, εξασφαλίζοντας μείωση 2 κιλών συγκριτικά με την επίσης, φτιαγμένη για τον δρόμο, Multistrada Pikes Peak. Αυτή την στιγμή το υποπλαίσιο τιτανίου είναι μία μοναδική περίπτωση στην κατηγορία -ξανά με την ευρύτερη έννοια εδώ- που έχει επίσης μελετηθεί σε πλάτος για να μπορεί να μπει κεντρική βαλίτσα. Πιστεύουμε βέβαια πως αυτό είναι ένα έγκλημα για μία RS, να καταλήξει να κάνει διαδρομές ρουτίνας ή να ταξιδεύει με κεντρική βαλίτσα, αντί ενός σακιδίου με τα απολύτως απαραίτητα που δεν θα επηρεάζει τόσο πολύ το κέντρο βάρους και δεν θα δημιουργεί ζητήματα σταθεροποίησης στα πολλά χιλιόμετρα.
Μία σειρά από περιφερειακά έχουν δώσει την θέση τους σε κάρμπον εξαρτήματα, το φτερό εμπρός, οι χούφτες, οι ανακλαστήρες απαγωγής θερμότητας, καλύμματα στις δισκόπλακες είναι τα βασικότερα. Μάλιστα πίσω τοποθέτησαν μεγαλύτερη δίσκο στα 280mm για να ανταποκριθεί στον υψηλότερο ρυθμό που μπορεί να υποστηρίξει η RS. Έχουμε νέους σφυρίλατους 17άριδες τροχούς και μπαταρία λιθίου.
Φυσικά στο κομμάτι των αναρτήσεων έχουμε τις εξαιρετικές ημι-ενεργητικές Öhlins Smart EC 2.0, οι οποίες όμως τρέχουν σε τελείως νέες ρυθμίσεις. Αυτό είναι και ένα από τα ακριβότερα σημεία στο κόστος που είχε η Ducati στην εξέλιξη της RS. Πέρα από τις carbon λεπτομέρειες, η βελτίωση των αλγορίθμων των αναρτήσεων απαιτούσε τον πλέον λεπτομερή σχεδιασμό και χρόνο.
Διότι να θυμίσουμε πως οι Multistrada V4 έχουν πλέον το πακέτο DVO (Ducati Vehicle Observer) που ουσιαστικά προσπαθεί να φέρει την νοοτροπία της παρακολούθησης της τηλεμετρίας που χρησιμοποιούν στα MotoGP στην καθημερινότητα. Συλλέκτης τώρα των πληροφοριών της τηλεμετρίας δεν είναι μία ομάδα μηχανικών μπροστά σε laptop αλλά οι μονάδες της Bosch που θα πρέπει να αποφασίσουν για το πώς θα κατευθύνουν τις αναρτήσεις στο επόμενο κλάσμα του δευτερολέπτου και για αυτό κάθε αλλαγή στο πρόγραμμα των αναρτήσεων είναι μία πολύ ακριβή διαδικασία. Γιατί εξαπλώνεται και επηρεάζει το σύνολο του DVO.
Η RS, όπως και οι υπόλοιπες Multistrada, καλύπτεται από εγγύηση 4 ετών και οι παραδόσεις των πρώτων μοτοσυκλετών, όπως και της Diavel V4 RS θα γίνουν από τον ερχόμενο Δεκέμβριο για τους λίγους τυχερούς που μπορούν να την αποκτήσουν.