Νέο KTM Super Duke 1290R 2019/2020

Ετοιμάζεται για Euro5
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/3/2018

Κατασκοπευτικές φωτογραφίες ενός νέου Super Duke 1290R, που πραγματοποιεί δοκιμές στους Αυστριακούς δρόμους αυτές τις μέρες, δείχνουν πως μάλλον ετοιμάζεται για τους Euro5 κανονισμούς, από τώρα. Διάφορα site τις φιλοξενούν με το motorcycle.com  να είναι από τους πρώτους. Δεν είναι πρόωρη μία ετοιμασία για τους Euro5 από τώρα, αντιθέτως απόλυτα λογική, αν δεχτούμε πως η KTM θα θέλει να κρατήσει την εκρηκτική ιπποδύναμη αμετάβλητη, χωρίς να κόψει ούτε μισό άλογο.

Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν και οι αλλαγές που φαίνονται στις εξατμίσεις, με τους λαιμούς να ακολουθούν διαφορετική πορεία, αντί για απόλυτα ευθεία που ήταν οι προηγούμενοι, ώστε να δημιουργηθεί διαδρομή και να φιλοξενηθεί ο τεράστιος πλέον συλλέκτης και καταλύτης. Ταυτόχρονα και το ψυγείο είναι αρκετά μεγαλύτερο. Αυτό χρειαζόταν στο 1290 έτσι κι αλλιώς, ενώ τώρα μπορεί να ευνοεί με την σειρά του και τις εκπομπές ρύπων. Πάντος οι λεπτομέρειες δείχνουν ξεκάθαρα πως ο καταλύτης αυτή την στιγμή έχει το σχήμα και το μέγεθος που του επιτρέπει το στάδιο εξέλιξης που βρίσκεται τώρα, δηλαδή είναι εκεί μονάχα για δοκιμές και σίγουρα θα υπάρχουν αλλαγές πριν το στάδιο παραγωγής που απέχει ακόμη.

Η προσπάθεια που έχει κάνει η KTM, να κρύψει από τα μάτια του κόσμου τις λεπτομέρειες είναι πρωτοφανής, και δεν το συνηθίζει σε αυτό τον βαθμό. Ως πρόσφατο παράδειγμα είναι το 790 Duke, που οι πρώτες κατασκοπευτικές του φωτογραφίες, είχαν λιγότερα καλυμμένα τμήματα, απ’ ότι τώρα το 1290 Super Duke. Αυτό κάνει την φαντασία μας, που διακατέχεται κι από την επιθυμία για μία από τις αγαπημένες μας μοτοσυκλέτες, να φαντάζεται ένα σωρό λόγους, όπως ο μεταβλητός χρονισμός.

Το πλαίσιο είναι επίσης νέο, όπως και το υποπλαίσιο που μοιάζει αλλά δεν ακολουθεί την φιλοσοφία του 790, καθώς εκεί το υποπλαίσιο –όπως και κάθε τι άλλο στην νέα μοτοσυκλέτα- έχει πολλαπλάσιες λειτουργίες. Εδώ δεν μοιάζει να είναι μία τέτοια περίπτωση, με το 790 που πρόσφατα οδηγήσαμε αποκλειστικά στα Κανάρια Νησιά.

Το μονόμπρατσο με μοχλικό είναι επίσης ένα νέο στοιχείο, κι ακόμα κι αν υποθέσουμε πως ο κινητήρας παραμένει σε παρόμοια κατάσταση με τον τωρινό, με αναγκαστικές αλλαγές στην χαρτογράφηση (και στις βαλβίδες αν τελικά υπάρχει μεταβλητός χρονισμός) ακόμα κι έτσι λοιπόν, το Super Duke είναι ήδη αρκετά αλλαγμένο!

Τώρα το θέμα είναι πότε θα το δούμε στην παραγωγή. Υπάρχει μία αρκετά δυνατή πιθανότητα, το μοντέλο να παραμείνει χωρίς αλλαγές, μιας και άλλαξε πολύ πρόσφατα, για ακόμη ένα χρόνο. Μπορεί λοιπόν μέσα στο 2018 να το δούμε ακόμα περισσότερες φορές σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης, όχι όμως στο τελικό του στάδιο, μέχρι να έρθει το 2019, ως μοντέλο του 2020. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, πέρα από το γεγονός πως περιμένουμε την KTM να μην απαγοητεύσει με τα νούμερα, κρατώντας το «Θηρίο»… ανήμερο!

 

KTM: Εξελίσσει νέο δίχρονο Motocross 360 κ.εκ.

Ο κινητήρας θα μπορούσε να περάσει και στην Enduro γκάμα
ΚΤΜ
Από τον

Παύλο Καρατζά

27/1/2026

Σε αντίθεση με τις φήμες που κυκλοφορούσαν πριν χρόνια και προέβλεπαν ότι η KTM θα εγκαταλείψει τους δίχρονους κινητήρες, οι Αυστριακοί φαίνεται πως κάνουν το ακριβώς αντίθετο.

Οι πρώτες κατασκοπικές φωτογραφίες ενός νέου μεγάλου δίχρονου motocross δείχνουν πως η KTM δεν παρατάει το project “δίχρονος κινητήρας”, απεναντίας μάλιστα, ανεβάζει κυβισμό και απόδοση. Θυμίζουμε πως η Beta διαθέτει ήδη δίχρονη 350 μοτοσυκλέτα, την RX350, μοτοσυκλέτα την οποία θα ανταγωνιζόταν μια μελλοντική KTM 360SX. 

Στις φωτογραφίες του πρωτότυπου μοντέλου της ΚΤΜ διακρίνεται ο αισθητήρας που είναι τοποθετημένος στο σύστημα εξάτμισης, με στόχο την συλλογή δεδομένων σχετικά με τις θερμοκρασίες των καυσαερίων, την πίεση, την καύση αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Στο στάδιο αυτό, ένας τέτοιος αισθητήρας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την βελτίωση και ανάπτυξη του κινητήρα.

KTM

Από τις πρώτες φωτογραφίες προκύπτουν και διαφορές σε σχέση με τους κινητήρες που χρησιμοποιεί τώρα η KTM και αυτό δείχνει πως το μοντέλο δεν αποτελεί facelift, αλλά εξέλιξη και όπως καταλαβαίνει κανείς οι δύο αυτοί δρόμοι είναι εντελώς διαφορετικοί, με τις εργατοώρες για έρευνα και ανάπτυξη να ανεβαίνουν εκθετικά στη δεύτερη περίπτωση.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τώρα, φαίνεται πως οι Αυστριακοί δουλεύουν σε ένα SX αυξημένης χωρητικότητας 360 κυβικών που θα έχει περισσότερη ισχύ και ροπή. Τα καπάκια κινητήρα θυμίζουν έντονα τα τετράχρονα μοντέλα, ενώ μεγαλύτερη είναι και η εισαγωγή αέρα. Ανασχεδιασμένη είναι και η τοποθέτηση σέλας-ρεζερβουάρ, με τον αναβάτη να έχει περισσότερο χώρο στη διάθεσή του.

Η είδηση έρχεται σε συνδυασμό με πληροφορίες από τον χώρο του Enduro, που μας κάνουν να πιστεύουμε πως η νέα δίχρονη 360 θα βρει τον δρόμο της και για την γκάμα EXC.

Ετικέτες