Samurai concept bike

Όταν το Zen συναντά το origami και την Μοτοσυκλέτα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/1/2017

Συχνά οι Ιάπωνες σχεδιαστές χαρακτηρίζονται από την μινιμαλιστική τάση των σχεδιασμών τους, τις απλές γραμμές τους και το οικονομικό στιλ. Με αφορμή αυτή την παραδοχή, οι σχεδιαστές Artem Smirnov από την λευκορωσία και Vladimir Panchenko από την Ουκρανία, αποφάσισαν να συνεργαστούν για ένα αποτέλεσμα-φόρ τιμής στις παραδοσιακές, ιαπωνικές νόρμες.

Πρόκειται για μια σχεδιαστική άσκηση με ευθείες γραμμές και απλά σχήματα

Όπως δήλωσαν οι ίδιοι, "Η προσέγγιση των Ιαπώνων στον σχεδιασμό ήταν πάντοτε μέσω της αυθεντικότητας, ένα βασικό στοιχείο της κουλτούρας που εκφράζεται με την τέχνη του origami και το πνεύμα των samurai. Η απλότητα και η αίσθηση του χώρου, είναι σήμερα εμφανή στοιχεία του βιομηχανικού σχεδιασμού των ιαπωνικών εργοστασίων. Αλλά για κάποιο λόγο, αυτή η προσέγγιση χρησιμοποιείται πλέον πολύ σπάνια στον σχεδιασμό των ιαπωνικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών."

Επιστρατεύοντας τις αισθητικές αρχές του Ζεν, οι δύο σχεδιαστές κατέληξαν σε ένα concept που ονομάζουν Samurai. Πρόκειται για μια σχεδιαστική άσκηση με ευθείες γραμμές και απλά σχήματα, σε αντίθεση με τις συνήθεις καμπύλες και στρογγυλοποιημένες φόρμες των παραδοσιακών ευρωπαϊκών σχεδιασμών, ή τις αιχμηρές γωνίες των σύγχρονων μοτοσυκλετών.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ξεχωριστό πάντρεμα εξαρτημάτων σε πλήρη αρμονία (κάτι σαν το Bauhaus να συναντά τον Βουδισμό...), το οποίο παράγει μια συνολική αισθητική μοναδικότητας, χάρη στην ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων και μιας πνευματικής μηχανολογίας!

Μπορεί το συγκεκριμένο concept να μην μπει ποτέ στην παραγωγή ή μπορεί να αποτελέσει την έμπνευση για τα ηλεκτρικά naked του μέλλοντος, αλλά όπως και να έχει, τέτοιες ιδέες μόνο καλό κάνουν στην εξέλιξη του μοτοσυκλετιστικού σχεδιασμού.

Kάτι σαν το Bauhaus να συναντά τον Βουδισμό...

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Αλλαγές ουσίας ώστε να διατηρηθεί το Maxsym 400 GT φρέσκο σε μία κατηγορία με αυξημένο ανταγωνισμό
motomag SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/5/2024

Η SYM παρουσίασε το αναβαθμισμένο Maxsym 400 GT το οποίο πλέον εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5+.

Οι σχεδιαστές της SYM θέλησαν στο Maxsym 400 GT να βελτιώσουν και άλλο την άνεση του αναβάτη κατά την οδήγηση. Νέα είναι η εργονομία της θέσης οδήγησης, όπως επανασχεδιασμένη είναι η σέλα δύο επιπέδων η οποία δίνει μια περαιτέρω αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα προσφέρει πολύ καλή προστασία από τον αέρα ενώ οι νέες μεγαλύτερες χειρολαβές του συνεπιβάτη και τα πτυσσόμενα αλουμινένια μαρσπιέ προσφέρουν κορυφαία άνεση.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας 399 κυβικών Euro 5+ αποδίδει 34 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 4 κιλά ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι σωληνωτού τύπου, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων εμπρός συναντάμε τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.

Αλλαγή έχουμε στον τομέα των φρένων. Το Maxsym 400 GT πλέον έχει ένα δίσκο 288 χλστ. εμπρός με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων -στο προηγούμενο μοντέλο υπήρχαν δύο δίσκοι εμπρός- και πίσω έναν δίσκο 275 χλστ. ενώ την πέδηση ολοκληρώνει το δικάναλο ABS. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το Traction Control το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

Αναπόσπαστο κομμάτι του Maxsym 400 GT είναι η πρακτικότητα κατά την καθημερινή μετακίνηση. Κάτω από την σέλα υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη full face καθώς και κάποια μικροαντικείμενα. Εμπρός στην ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια με θύρα USB ταχείας φόρτισης ενώ η σχάρα στο πίσω μέρος του scooter έχει έτοιμες βάσεις για Top Case.

Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Maxsym 400 GT περιλαμβάνονται επίσης το σύστημα keyless, η έγχρωμη οθόνη LCD οργάνων, και οι διπλοί προβολείς Full-Led με φακούς περιμετρικής διάθλασης.

Το νέο SYM Maxsym 400 GT είναι διαθέσιμο εμπορικά με το μονοκύλινδρο scooter των 399 κυβικών να κοστίζει 5.995 ευρώ.

SYM Maxsym 400 GT – Πλέον με Euro 5+ κινητήρα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MAXSYM 400 GT

 

ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4Τ, 4V, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ

83.0mm Χ 73.8mm

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

10.5:1

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

34 PS / 6750 rpm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ

38.1 Nm / 5250 rpm

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ

KEIHIN E.F.I.

ΚΙΒΩΤΙΟ

V-belt CVT

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΙΜΑΝΤΑΣ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

ΜΙΖΑ

ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

13.0 lt

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

3.7 lit/100km (EURO 5+)

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΔΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ

1555 mm

ΠΛΑΤΟΣ

820 mm

ΜΗΚΟΣ

2232 mm

ΥΨΟΣ

1417 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

788 mm

ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ)

215 kg

ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ

27.5 ∘

ΙΧΝΟΣ

103 mm

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

120 / 70 - 15

ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

160 / 60 - 14

ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm – 120mm

ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΔΙΠΛΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 288 mm +ABS (4ΠΙΣΤΟΝΗ ΔΑΓΚΑΝΑ)

ΟΠΙΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 275 mm +ABS (1ΠΙΣΤΟΝΗ ΔΑΓΚΑΝΑ)