Suzuki GSX-R 1000 και 250 (Turbo;)… Έρχονται δυνατά!

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/8/2015

Φέτος έκλεισαν 30 χρόνια από το πρώτο GSX-R 750 του 1985 και η Suzuki το μόνο που έκανε για να το γιορτάσει ήταν να βάψει ένα GSX-R 1000 σε επετειακά χρώματα. Σίγουρα η παγκόσμια αγορά για τα superbike έχει μικρύνει πολύ και αυτή η κατηγορία μοτοσυκλετών απαιτεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας από τους κατασκευαστές για να βρίσκονται η μοτοσυκλέτες τους μέσα στο παιχνίδι. Παρά το γεγονός ότι η Suzuki ήταν η πρώτη που έβαλε επιλογές χαρτών απόδοσης για τον κινητήρα και ημί-ride by wire ψεκασμούς, εν τούτοις τα τελευταία χρόνια δεν ακολούθησε την έκρηξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά που έφεραν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές. Μαζί με την Honda είναι οι μόνες ιαπωνικές εταιρείες που τα superbike τους δεν έχουν traction control και οι εκδόσεις με ABS δεν απενεργοποιούνται. Όμως οι φήμες που κυκλοφορούν για νέα γενιά GSX-R, η επιστροφή στους αγώνες MotoGP και κυρίως αυτό το εξώφυλλο του ιαπωνικού περιοδικού Youg-Machine, ξαναβάζουν φωτιά στην συζήτηση. Οι φωτογραφίες που βλέπεται δεν είναι βέβαιο αν είναι από πραγματικές μοτοσυκλέτες ή αν είναι προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας, όμως ταιριάζουν απόλυτα στις πληροφορίες που κυκλοφορούν. Έτσι, το GSX-R 250 είναι απόλυτα επιβεβαιωμένο ότι θα μπει σε παραγωγή με κινητήρα Turbo και πιθανή ιπποδύναμη γύρο στους 70 με 80 ίππους. Πολύ πιθανό αυτός ο κινητήρας να παραχθεί σε διάφορες εκδόσεις, αφού όπως έχουμε δει και από τον κόσμο του αυτοκινήτου, η ρύθμιση της πίεσης του turbo και οι δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης των κινητήρων, επιτρέπουν στους σχεδιαστές να φτιάχνουν μικρού κυβισμού κινητήρες turbo που είτε είναι προσανατολισμένοι προς την οικονομία καυσίμου με έμφαση στην ροπή, είτε προς την μέγιστη ιπποδύναμη.

Όσο για το GSX-R 1000, οι πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινούνται στο απόλυτο σκοτάδι, όμως με δεδομένο τον ανταγωνισμό που θα έχει να αντιμετωπίσει, είναι βέβαιο ότι ο κινητήρας θα πρέπει να αγγίζει τους 200 ίππους και η μοτοσυκλέτα να είναι φορτωμένη με ηλεκτρονικά. Το φθινόπωρο πλησιάζει και οι διεθνείς  εκθέσεις απέχουν μόλις δύο μήνες…

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες