Suzuki Hayabusa 2021: Σε 5 μήνες μετά από 5 χρόνια – Οθόνη και νέα ηλεκτρονικά

Ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/10/2020

Πόσα χρόνια ακούτε για νέο Hayabusa εκεί έξω; Δύο ή τρεις φορές το χρόνο εδώ και πέντε χρόνια; Στο ΜΟΤΟ πάντως έχουμε γράψει πολλές φορές να μην το περιμένετε μέχρι να σας πούμε εμείς πως έρχεται, και η ώρα αυτή έχει έρθει: Ιαπωνικό περιοδικό δημοσιεύει σχέδια του νέου Hayabusa τα οποία έρχονται πολύ κοντά σε όλα όσα γνωρίζουμε και πρέπει να θεωρούμε πως η εικόνα αυτή πλησιάζει την πραγματικότητα.

Είναι η ίδια μοτοσυκλέτα με αυτή που ξέρουμε με τον κινητήρα να έχει δεχθεί αλλαγές στην εισαγωγή, την χαρτογράφηση και την εξαγωγή, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro5. Οι πληροφορίες από την Ιαπωνία θέλουν να μην υπάρχει αύξηση κυβικών ή άλλες μεγαλύτερες διαφορές στον ήδη εξαιρετικό σε αξιοπιστία και δυνατό κινητήρα.

ΕΙΧΑΜΕ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2019: Βάζουμε τέλος στις φήμες για το Hayabusa - Οκτώβριο 2020 έναρξη παραγωγής - Ιανουάριος 2021 έναρξη εμπορικής πορείας

Δεν υπάρχουν μεγαλύτες διαφορές γιατί οι προδιαγραφές ρύπων πληρούνται χωρίς μεγάλες παρεμβάσεις και η Suzuki είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ κατασκευαστής με σπαρτιάτικη συμπεριφορά σε πράξεις όχι μόνο στα λόγια. Αν δεν χρειάζεται δεν θα το κάνει, αν πουλάει έτσι θα το αφήσει έτσι για πάντα, μέχρι να μην πουλάει άλλο, τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους: Οι ανανεώσεις των μοντέλων γίνονται στον απολύτως αναγκαίο βαθμό. Είναι επίσης ο πρώτος κατασκευαστής που έχει παραδεχτεί πως δίνει μεγαλύτερη βάση στην αγορά της Ασίας και στα τεράστια νούμερα που κάνει εκεί, αντί να μπλέκει με τους Ευρωπαίους. Σε αυτό το τελευταίο δεν τους αδικούμε κιόλας, δεν μας αρέσει, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε πως είμαστε μία μικρή τοξική αγορά γεμάτη «ξερόλες με πληκτρολόγια», οι Ασιάτες έχουν τώρα εκείνο το πάθος για μοτοσυκλέτες που είχαμε εμείς την δεκαετία του ’80 και το κάνουν με εκατομμύρια σε πωλήσεις…

Όπως έχουμε γράψει, και σε αντίθεση με τον υπόλοιπο τύπο, η Hayabusa δεν σταμάτησε ποτέ να παράγεται, αντιθέτως η πορεία της είναι και αυξημένη, απλά δεν ερχόταν στην Ευρώπη. Στην Ινδία όμως για παράδειγμα, που μία μικρή άνοδο του 1% μεταφράζεται σε πωλήσεις ολόκληρης της Ευρώπης (!) η Hayabusa είχε και έχει εξαιρετική πορεία.

Μία εκτεταμένη αλλαγή θα επηρέαζε και εκείνο το εργοστάσιο που συναρμολογεί στην Ινδία τις μοτοσυκλέτες για την τοπική αγορά ώστε να ξεπεράσει τον σκόπελο της βαριάς φορολογίας και δεν υπήρχε λόγος για την Suzuki να το κάνει. Όχι πως δεν το σκέφτεται… ή δεν είχε και έτοιμα τα σχέδια για έναν μεγαλύτερο κινητήρα. Από την στιγμή που βρέθηκε λύση όμως για τους Euro5 δεν χρειάζεται τελικά να επέμβει. Κι έτσι τα σχέδια που είδαμε πέρσι για 1.440 κυβικά από τα 1.340 φαίνεται πως δεν έρχονται.

Τι θα έχει τελικά το νέο Hayabusa σύμφωνα με τους Ιάπωνες; Ίδια ιπποδύναμη παρά τους αυστηρότερος κανονισμούς ρύπων, νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα που θα βασίζονται σε IMU που θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά σε Hayabusa και θα δίνει και cornering ABS όπως και προσαρμόσιμο στην κλίση traction control. Την εμφάνιση δεν την πειράζουν πολύ, πρώτα γιατί έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του κοινού και κάθε αλλαγή θα έφερνε επανάσταση κι έπειτα γιατί ήταν ένα αεροδυναμικό σχέδιο πολύ μπροστά από την εποχή του και τότε, οπότε τώρα που όλοι στοχεύουν στα αεροδυναμικά βοηθήματα, πρέπει να τους θυμίζουν ποιοι και πώς ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν περισσότερο.

Αυτό μας οδηγεί σε ένα συμπέρασμα που το έχουμε αρκετά σίγουρο παρόλο που δεν υπάρχει κάποια επιβεβαίωση, πιστέψτε μας όπως πως δεν πέφτουμε έξω: Χρειάζεται και μία οθόνη για όλα αυτά, οπότε τα μεγάλα αναλογικά όργανα της Hayabusa πρέπει να δώσουν την θέση τους στην τεχνολογία της εποχής μας.

Η τελική του μορφή, που επαναλαμβάνουμε πως είναι σχέδιο Ιαπωνικού περιοδικού, είναι μία μίξη του παλιού μοντέλου και του Concept GSX που είδαμε από κοντά στο Τόκιο το 2015. Οι Ιάπωνες όμως σχεδιάζουν βάση πληροφοριών εκ των έσω προετοιμάζοντας το έδαφος, και όχι αυθαίρετα, για αυτό και το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να είναι κοντά στην πραγματικότητα, όπως και όλες οι παραπάνω πληροφορίες. Ένα δηλαδή ίδιο κατά βάση Hayabusa, ανανεωμένο σε ηλεκτρονικά και λειτουργία κινητήρα…

Η ZXMOTO ανακοίνωσε βασικά τεχνικά στοιχεία του adventure σκούτερ της και τιμή στην Κίνα

Η εταιρεία του Zhang Xue σχεδιάζει μια πολυτελή και αρκετά ακριβή είσοδο στην αγορά των σκούτερ
zxmoto adv scooter
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/3/2026

Η παρουσίαση της ΖΧΜΟΤΟ, εταιρείας του Zhang Xue, στην πρόσφατη EICMA ήταν μια πολυσχιδής και βαρυσήμαντη δήλωση από τον πρώην διευθυντή της Kove. Ανακοινώνοντας την άφιξή του στα ευρωπαϊκά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα, ο Xue μας παρουσίασε τις μοτοσυκλέτες της νεοσύστατης εταιρείας του που ήδη γνωρίζαμε, όπως τις τετρακύλινδρες 500άρες και τη supersport 820, αλλά δίπλα είχε και νέα πράγματα να δείξει, όπως την τρικύλινδρη adventure 820Χ και ακόμη εντούρο και ράλι.

Αυτό που πέρασε εν πολλοίς στα ψιλά ήταν το πλάνο για επέκταση στα σκούτερ και ο λόγος ήταν πως στην έκθεση του Μιλάνου δεν υπήρχε πρωτότυπο για να φωτογραφηθεί και να πάρει τη δημοσιότητα που απόλαυσαν τα άλλα μοντέλα στο περίπτερο της ΖΧΜΟΤΟ.

Το σκούτερ αυτό ανακοινώθηκε τώρα στην Κίνα, συνοδευόμενο μόνο από ψηφιακά σχέδια και όχι από φυσικό πρωτότυπο, ενώ δείχνει να έχει αποκλίνει από αυτά που ακούγονταν ως τώρα για δύο μοντέλα με κινητήρες 250 και 350 cc.

Αυτό που προλογίζεται τώρα παραμένει αβάπτιστο, έχει όμως μερικά βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά, υποστηρίζεται δε από ένα ψηφιακό σχέδιο και, παραδόξως, τιμή για την εγχώρια αγορά της ΖΧΜΟΤΟ.

zxmoto adv scooter

Σε αντίθεση με όσα ακούγονταν για τον κυβισμό του, η αρχή γίνεται με ένα μοντέλο 150 κυβικών εκατοστών, με μοτέρ μονοκύλινδρο υγρόψυκτο τετραβάλβιδο και ονομαστικές τιμές απόδοσης αρκετά αναμενόμενες: μέγιστη ισχύς 16,5 hp και ροπή 1.5 kgm.

Θα κυλά σε τροχούς 14 ιντσών μπροστά και πίσω με ακτινωτές ζάντες που δέχονται λάστιχα χωρίς αεροθάλαμο (tubeless) και θα είναι εξοπλισμένο με δικάναλο ABS και traction control στο βασικό πακέτο.

Τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά στην Κίνα περιλαμβάνουν keyless κεντρικό διακόπτη και κατανάλωση της τάξης των 3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα για αυτονομία που μπορεί να φτάσει στα 400 χιλιόμετρα ανά γέμισμα. Αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ του θα έχει χωρητικότητα περίπου 12 λίτρων.

Στην Κίνα η ΖΧΜΟΤΟ θα διαθέσει το σκούτερ της σε δύο εκδοχές με διαφορετικό εξοπλισμό, με τη φθηνότερη να φορά LCD οθόνη στα όργανα και την πιο πολυτελή να απολαμβάνει έγχρωμη TFT με δυνατότητα mirroring του κινητού τηλεφώνου, καθώς και ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, αισθητήρες πίεσης ελαστικών και παροχή ταχείας φόρτισης (fast charging) συσκευών.

zxmoto adv scooter

Το περίεργο είναι πως η εταιρεία κοινοποίησε τον στόχο τιμής που έχει για το σκούτερ της και η οποία δείχνει πολύ ακριβή για τα δεδομένα της χώρας. Ξεκινώντας από τα 25.800 γιουάν, δηλαδή περίπου €3.200 (ισοτιμία 5/3/2026), για τη βασική έκδοση και ζητώντας άλλα 500 ευρώ για την πλουσιότερη, το σκούτερ της ΖΧΜΟΤΟ δείχνει πολύ ακριβότερο από τον ανταγωνισμό του με τιμές που θα φάνταζαν αλμυρές ακόμη και στις ευρωπαϊκές αγορές ως έχουν. Φανταστείτε να προστεθούν σε αυτές προστεθούν οι αναπόφευκτοι φόροι και μεταφορικά κόστη...

Αυτό ενδεχομένως σημαίνει πως το σκούτερ του Zhang Xue θα έχει κάποια σημεία αιχμής που να του επιτρέπουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να δικαιολογούν την τσιμπημένη τιμή, στοιχεία που δεν έχουν γίνει γνωστά ακόμη.

Ακόμη πιο περίεργο ωστόσο είναι το γεγονός πως αυτό το μοντέλο δεν περιλαμβανόταν στο τριετές πλάνο που ο ίδιος ο Xue είχε παρουσιάσει σε συνέδριο εμπόρων στην Κίνα μόλις πριν έναν μήνα, εκεί που υπήρχαν αναφορές στα μεγαλύτερα σκούτερ που αναφέραμε παραπάνω, ούτε κουβέντα όμως για ανάλογο μοντέλο 150 cc.

Είναι δεδομένο πως, από τη στιγμή που η ΖΧΜΟΤΟ έρχεται Ευρώπη, ένα σκούτερ προδιαγραφών Α1 θα είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμο και λογικά κάτι τέτοιο θα πατά στη βάση του 150 που έδειξε τώρα στην Κίνα. Κρίνοντας βάσει όσων έχει δηλώσει ως τώρα ο Xue, ίσως να μιλάμε για ένα μοντέλο σκούτερ που θα έρθει μετά το 2027-28 στις αγορές, εκτός αν έχει προκύψει αναπροσαρμογή στις προτεραιότητες της εταιρείας του.