Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Honda WN7 2026 - Η πρώτη ηλεκτρική της Honda, στην παραγωγή τέλη 2025

Με 24 ίππους και 10,2 kg.m ροπής - 217 κιλά και 130+ χλμ. αυτονομία
Honda WN7 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

Η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη του ονόματος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας WN7, την οποία και έδειξε χωρίς καμουφλάζ για πρώτη φορά και αυτό το συμπλήρωσε με αρκετά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, όχι όμως και όλα.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο παρουσιάζει την πρώτη του -κανονικού μεγέθους- αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για τις αγορές όλου του κόσμου με τη Honda WN7 να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Ιάπωνες.

Η έμπνευση για το όνομα "WN7" προέρχεται από την εξέλιξη του concept "Be the Wind" που οδήγησε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τη λέξη "Naked", επειδή είναι γυμνή και τον αριθμό "7" που υποδεικνύει κλάση ισχύος.

Τελικά το λάθος που έκαναν οι Ιάπωνες δείχνοντας την TFT οθόνη της μοτοσυκλέτας σε βίντεο πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε αυτά που σας γράφαμε για την αυτονομία που θα προσφέρει η WN7 με την μπαταρία της πλήρως φορτισμένη και τη Honda να κάνει επίσημα λόγο για 130+ χιλιόμετρα. Η οθόνη είναι η πέντε ιντσών που βλέπουμε και στις συμβατικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση μέσω της εφαρμογής RoadSync, ενώ τα φώτα δεν θα μπορούσαν να μην είναι full LED.

Honda WN7 2026

Η CCS2 φόρτιση δίνει τη δυνατότητα να "γεμίσει" η συστοιχία μπαταριών της WN7 από το 20% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά σε 22άρη φορτιστή, ενώ σε λιγότερες από τρεις ώρες μπορεί να γίνει η φόρτιση σε τυπικό Wall Box, στο σπίτι των 7,2 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωσαν ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα της φόρτισης, αυτή δεν θα ξεπερνά τις ωφέλιμες 20 kWh.

Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της μοτοσυκλέτας που έχει βάρος 217 κιλών αποδίδει 24 ίππους (18 kW), που δεν λένε όλη την αλήθεια για την απόδοσή της στον δρόμο αφού πιο σημαντικό νούμερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ροπή που ξεπερνά τα 10 χιλιογραμμόμετρα. Η Honda αναφέρει ότι η απόδοση του κινητήρα είναι συγκρίσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ., χωρίς να προσδιορίζει κυλίνδρους, ακόμη και με 1000άρη! Θα κρατήσουμε μικρό καλάθι, από τη στιγμή που γνωρίσουμε ότι αυτό ακόμη και αν ισχύει θα είναι για συγκεκριμένες μετρήσεις και μέχρι συγκεκριμένα χλμ./ώρα. 

Honda WN7 2026

Η Honda δεν ανακοίνωσε επιδόσεις ωστόσο η τελική της μοτοσυκλέτας θα είναι περιορισμένη, όπως συμβαίνει με όλα τα δίτροχα ηλεκτρικά μοντέλα, σε κάθε περίπτωση όχι αυτή που περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα με 10 και πλέον kg.m ροπής.

Με την κάσα της μπαταρίας να παίζει και δομικό ρόλο, η WN7 φέρει ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι, όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, κάτι που συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ησυχία κατά τις μετακινήσεις. Σε γενικές γραμμές η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δείχνει λεπτή και κομψή με σχεδίαση που δεν την κάνει να ξεχωρίζει πολύ από τις συμβατικές Honda και αυτό μάλλον λειτουργεί υπέρ της.

Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει και όσοι παραγγείλουν την WN7 έως και τις 4 Νοεμβρίου θα λάβουν δώρο και μια τσάντα για τη σέλα.

Υπομονή μέχρι την EICMA όταν και θα αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες.