Yamaha R1-Ευρώπη: Θα βγάλει ξανά πινακίδα λόγω Κινέζων! - Το πλάνο της Yamaha για V4 superbike

Τι λέει ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

10/12/2025

Οι Κινέζοι έχουν αναζοπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού και για τις σπορ μοτοσυκλέτες και αυτό ωθεί τη Yamaha να εξετάσει εκ νέου τη στρατηγική της αναφορικά με το R1 που έρχεται στην Ευρώπη χωρίς να μπορεί να βγάλει πινακίδα. Προς το παρόν.

Παρουσιάζοντας τη μία καινούργια μοτοσυκλέτα μετά την άλλη η επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι Κινέζοι σε όλα σχεδόν τα μέτωπα απαιτεί πλέον απαντήσεις και από τους "παραδοσιακούς" κατασκευαστές που ανακαλύπτουν εκ νέου ότι στην αγορά υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για μοτοσυκλέτες ακόμη και σε κατηγορίες που πίστευαν ότι έχουν πεθάνει.

Για τις μεσαίου κυβισμού on-off/adventure κάτω από 600 κ.εκ. δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα -η αναγέννηση της κατηγορίας μιλά από μόνη της και η αλήθεια είναι ότι οι Ιάπωνες αγνόησαν τα προηγούμενα χρόνια το κενό που είχε δημιουργηθεί στην Ευρώπη και πόνταραν σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.  

Οι Κινέζοι ήταν αυτοί που έδειξαν σε όλους ότι η εν λόγω κατηγορία έχει πολύ μεγάλο κοινό που μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερο, ενώ κάνουν το ίδιο και στις σπορ μοτοσυκλέτες μικρού-μεσαίου κυβισμού με την δική τους εγχώρια αγορά να είναι και η πρώτη που δικαιολογεί τα δεκάδες μοντέλα που έχουν παρουσιάσει σε μόλις 1-2 χρόνια. Και έπεται και συνέχεια.

Ο Ιάπωνες δεν θα μείνουν φυσικά με τα χέρια σταυρωμένα βλέποντας του γείτονές τους να στοχεύουν και σε μεγαλύτερες κατηγορίες κυβισμού στην σπορ κατηγορία με τη Yamaha να επανεξετάζει τη στρατηγική της για τις Ευρωπαϊκές αγορές αναφορικά με το R1, το οποίο είναι διαθέσιμο αυτήν την στιγμή μόνο σε έκδοση που δεν βγάζει πινακίδα.

Η Ευρώπη στο σύνολό της είναι μια μικρή αγορά για τη Yamaha αφού μόλις 300.000 από τα περίπου 5.000.000 εκατ. μοτοσυκλέτες που παράγει ετησίως καταλήγουν εδώ και είναι ακόμη μικρότερη στα SS και τα superbike. Για αυτό και τα R6 και R1 δεν εναρμονίστηκαν με τις Euro 5+ προδιαγραφές. Δεν γίνεται όμως να είσαι η Yamaha, να αγωνίζεσαι (και) στα δύο κορυφαία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας και να μην απαντάς στην πρόκληση των νέων αντιπάλων σου που θα τους βρεις σύντομα μπροστά σου και στα superbike, ακόμη και πρόκειται καθαρά για κίνηση κύρους.

Yamaha R1 βγάζει πινακίδα 2025

Η εταιρεία των τριών διαπασών εξετάζει λοιπόν εκ νέου την στρατηγική της και για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ γνωρίζουμε ήδη για τα 10 νέα μοντέλα που θέλει να παρουσιάσει τα επόμενα τρία χρόνια. Ένα R1 που θα πληροί τις αυστηρότερες μπορεί να μην συγκαταλέγεται σε αυτά, όμως έχει μπει ξανά στο τραπέζι αφού όταν οι Ιάπωνες αποφάσισαν στις αρχές του 2024 να το στερήσουν από την Ευρώπη, τα δεδομένα στην αγορά ήταν διαφορετικά.

Σε πρώτη φάση η Yamaha αναμένεται να προχωρήσει στην εναρμόνιση του υπάρχοντος R1 με τις Euro 5+ προδιαγραφές ώστε να μπορεί να βγάλει ξανά πινακίδα και να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο. Με την ευκαιρία θα κάνει και αναβαθμίσεις στην superbike με τον εν σειρά 4κύλινδρο CP4 ώστε να ανεβάσει συνολικά την απόδοσή τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.

Αναφορικά με τα σχέδια της Yamaha για την επόμενη γενιά του R1 με V4 κινητήρα, ο Olivier Prevost, διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης, με τον οποίο μιλήσαμε στην EICMA ήταν σαφής. 

Η Yamaha έκανε την αλλαγή στο MotoGP περνώντας σε μια νέα εποχή που θα ξεκινήσει από την ερχόμενη κιόλας σεζόν με την αγωνιστική πρωτότυπη V4. Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα και το μέλλον για το Yamaha R1. Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Ευρώπης μας είπε ότι η πιθανότητα δημιουργίας ενός V4 R1 θα εξεταστεί σοβαρά ΜΟΝΟ αν αρχίσει να κερδίζει στους αγώνες η YZR-M1 και το κάνει αυτό με συνέπεια. Οπότε υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να δούμε ένα ολοκαίνουργιο R1 στους δρόμους με V4 κινητήρα και το υπάρχον superbike είναι αυτό που θα βγάλει ξανά πινακίδα.

Βρείτε τη συνέντευξη του Prevost στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα μαζί με το μεγάλο αφιέρωμα που ετοιμάσαμε για τη φετινή έκθεση στο Μιλάνο και φυσικά την υπόλοιπη, πλούσια θεματολογία του ΜΟΤΟ.

Νέο Beta XTrainer 200 2Τ και αναβαθμισμένος εξοπλισμός στο 300 2Τ

Μεγαλώνει η οικογένεια δίχρονων enduro
beta xtrainer 200 2t
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Η σειρά των XTrainer μοντέλων δημιουργήθηκε με το μοντέλο 300 κυβικών για να φέρει μια επιπλέον επιλογή που απευθύνεται στον ερασιτέχνη, στον χομπίστα που δεν έχει απαραιτήτως ανάγκη τα πιο εστιασμένα σε αγωνιστική χρήση RR, RR Race και RR X-Pro.

Στη γκάμα του 2027 η ιταλική εταιρεία προσθέτει ένα νέο μοντέλο, το XTrainer 200 2T που έχει εξελιχθεί πάνω στον κινητήρα των ανάλογων RR.

Beta XTrainer 200 2T

Η Beta ενσωμάτωσε στη σειρά XTrainer μερικές αλλαγές για τον επόμενο χρόνο που είναι κοινές στα μοντέλα 200 και 300 κυβικών. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Νέος προβολέας και μάσκα,
  • Επανασχεδιασμένος οδηγός αλυσίδας,
  • Επανασχεδιασμένο προστατευτικό γραναζιού τελικής μετάδοσης,
  • Νέα γραφικά και χρώματα,
  • Μαύρο πλαίσιο, για πρώτη φορά στα μοντέλα XTrainer,
  • Νέα πίσω δισκόπλακα 240 mm με κυματιστό προφίλ.
Beta XTrainer 200 2T

Το νέο XTrainer 200 2Τ εισάγεται στη γκάμα προκειμένου να εξυπηρετήσει αναβάτες που βρίσκουν το 300 πολύ ψηλό και δυνατό, φέρνοντας χαμηλότερο ύψος σέλας, κατά 20 mm συγκριτικά με τα RR, καθώς και ηλεκτρική μίζα.

Beta XTrainer 200 2T

Ο κινητήρας του XTrainer 200 έχει υποστεί αρκετές αλλαγές από την RR αφετηρία του προκειμένου να προσαρμόσει την απόδοσή του ως ένα φιλικό μοντέλο για εισαγωγή στο enduro:

  • Νέα εξάτμιση, σχεδιασμένη για περισσότερη ροπή χαμηλά,
  • Νέα κεφαλή με διαφορετικό σχήμα για τον θάλαμο καύσης, επίσης για να τονωθεί η απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές,
  • Νέο πιστόνι με μακρύτερες φούστες,
  • Μαλακότερα ελατήρια συμπλέκτη για ελαφρύτερη αίσθηση στο χέρι,
  • Αναθεωρημένη θυρίδα εξαγωγής για ενίσχυση της ροπής και ομαλότερες εκκινήσεις,
  • Νέα χαρτογράφηση ανάφλεξης για να συμβαδίσει με τις υπόλοιπες αλλαγές στον κινητήρα,
  • Επανασχεδιασμένη εξάτμιση προερχόμενη από το 300άρι XTrainer,
  • Επανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα στο φιλτροκούτι, επίσης για να ταιριάξει με τις αλλαγές στον κινητήρα.
  • Ηλεκτρικό βεντιλατέρ για το ψυγείο, όπως και στο 300.
Beta XTrainer 200 2T

Το πλαίσιο του XTrainer 200 2Τ βασίζεται σε αυτό το 300, τροποποιημένο καταλλήλως για την απόδοση και την κατανομή βάρους του νέου μοντέλου.

Τα νέα Beta XTrainer 200 και 300 2Τ του 2027 είναι διαθέσιμα στο δίκτυο της εταιρείας από τα μέσα του Ιούνη 2026.

Ετικέτες