Yamaha Tokyo Concepts

Από το Τόκιο με πολύ Kando
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/10/2017

Τρία διαφορετικά concept θα έχει η Yamaha σε αυτή την έκθεση του Τόκιο, ανάμεσα στα υπόλοιπα εκθέματά της και τα έδωσε ήδη στη δημοσιότητα. Παρά το γεγονός ότι με την πρώτη ματιά δείχνουν να μην έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, εν τούτοις όλα τους προσπαθούν να εκφράσουν την βαθύτερη έννοια της ιαπωνικής λέξης "Kando". Η ελεύθερη μετάφραση της λέξης Kando είναι Βαθειά Ευχαρίστηση και στην περίπτωση των μοτοσυκλετών, αναφέρεται στην ευχαρίστηση που νοιώθεις, όχι μόνο όταν την οδηγάς αλλά συνολικά στη σχέση σου μαζί της.

MOTOROiD

Το Motoroid είναι μια μοτοσυκλέτα… pet! Όχι μόνο είναι ηλεκτρική και έχει τη δυνατότητα να σε πάει όπου της πεις χωρίς να χρειάζεται να οδηγάς (έχει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης…) αλλά αντιδρά και συμπεριφέρεται σαν πιστό σκυλάκι! Μπορεί να σε ακολουθεί, να σου μιλάει, να κρατάει σημειώσεις, να την στέλνεις για ψώνια ή να πάει να πάρει ένα φιλικό σου πρόσωπο από το σταθμό του τρένου και να το φέρει σπίτι, να μάθει τις συνήθειές σου και να προσαρμοστεί σε αυτές.

Ο σχεδιασμός του MOTOROiD έχει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το μονόμπρατσο εμπρός σύστημα διεύθυνσης με το επίπεδο “καλάμι”, τις προεκτάσεις στήριξης του αναβάτη στη σέλα για να μην πέσει όταν δεν οδηγεί ο ίδιος και τα χειριστήρια του τιμονιού που θυμίζουν σκανδάλες κονσόλας video game.

Το ζήτημα με το MOTOROiD, είναι πως πρακτικά είχε προαναγγελθεί και ταυτόχρονα η Yamaha μας είχε πει πως δεν εργάζεται σε μία τέτοια κατεύθυνση… Ήταν τότε που γράφαμε για το MOTOBOT... δείτε παρακάτω

 

MWC-4

Το τετράροδο MWC-4 είναι άλλη μια παραλλαγή του μηχανισμού άρθρωσης της εμπρός ανάρτησης του Tricity 125/155. Γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και από τους ανθρώπους που σχεδιάζουν τα μελλοντικά μοντέλα scooter, ότι η Yamaha θα εμπλουτίσει τη γκάμα στην οικογένεια των Tricity με τουλάχιστον άλλα δύο μοντέλα.

Το ένα θα έχει κινητήρα από MT (αρχικά τον τρικύλινδρο του ΜΤ-09) και το άλλο θα είναι ηλεκτρικό στην premium κατηγορία. Προφανώς η Yamaha έχει στο μυαλό της να επεκταθεί στους τέσσερεις τροχούς με εξειδικευμένα οχήματα, όπως το σπορ αυτοκίνητο που σχεδίασε πέρσι ο Gordon Murray.

Θυμίζουμε ότι η Toyota κατέχει έναν μεγάλο ποσοστό των μετοχών της Yamaha, οπότε δεν θα μας προκαλούσε εντύπωση αν χρησιμοποιούσε το σήμα των τριών διαπασών για να ανιχνεύσει νέες τάσεις και κατηγορίες στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Επίσης να θυμίσουμε πως ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Yamaha έχει αντίστοιχη προϋπηρεσία και πάθος για αυτά τα οχήματα…

 

Motobot Version II

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι βγαλμένος από το Hollywood και να λέγεται Η Εξέγερση των Μηχανών, αλλά στην πραγματικότητα το Motobot είναι μια τεχνολογική αναζήτηση της Yamaha, που προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει την συμπεριφορά των μοτοσυκλετών, σε συνδυασμό με τις κινήσεις του αναβάτη. Μόνο που εδώ πρωταγωνιστής στην έρευνα είναι ο ίδιος ο αναβάτης και όχι η μοτοσυκλέτα. Το R1M που οδηγάει ο κύριος Motobot δεν διαφέρει σε τίποτα από την μοτοσυκλέτα που πουλιέται στα καταστήματα.

Όλη η έρευνα και η τεχνολογία του Motobot είναι επικεντρωμένη στον αναβάτη και οι άνθρωποι της Yamaha ελπίζουν να καταφέρουν να αποτυπώσουν σε ψηφιακή μορφή τις κινήσεις που κάνουμε όταν οδηγάμε. Σε αυτή τη δεύτερη Version, θα μας αποκαλύψουν την πρόοδο που είχαν τον τελευταίο χρόνο.

Το στοίχημα είναι πως όταν φτάσουν στο τρίτο και τελικό στάδιο να μπορεί πλέον το MOTOBOT να κερδίσει τον χρόνο του Valentino Rossi και θεωρητικά έχουν φτάσει πέρα από την «μέση» αυτής της πορείας. Στο MOTO είχαμε παρουσιάσει αναλυτικά τα πάντα για το MOTOBOT, (από την γνωριμία μας μαζί του) τον τρόπο που μπήκαν στην διαδικασία να το φτιάξουν, το κόστος κατασκευής και έρευνας και τους λόγους της ύπαρξής του, θυμίζουμε κάποια από αυτά εδώ κι εδώ.

 

     

 

Ετικέτες

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες