MotoGP - Ανανέωση συνεργασίας με την πίστα της Καταλονίας

Θα παραμείνει στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έως και το 2031
Πίστα Βαρκελώνης 2025 MotoGP
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

14/2/2025

Η πίστα της Καταλονίας θα παραμείνει στο αγωνιστικό πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας για έξι ακόμη χρόνια έπειτα και από την ανανέωση της συνεργασίας των δύο πλευρών.

Ως μια από τις καλύτερες πίστες του πρωταθλήματος το Circuit de Barcelona-Catalunya προσφέρει δυνατές συγκινήσεις στο κοινό που γεμίζει με χαρά τις κερκίδες χωρητικότητας 140.000 και πλέον ατόμων κάθε φορά που γίνεται εκεί αγώνας.

Η πίστα της Καταλονίας, που φιλοξενεί και αγώνες Formula 1, δεν έχει λείψει ποτέ από το καλεντάρι του MotoGP από τότε που κατασκευάστηκε στις αρχές της 10ετίας του '90 έχοντας φιλοξενήσεις 34 αγώνες μέχρι σήμερα. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε αφού εκτός από εξαιρετικός αγώνας που συγκεντρώνει το ενδιαφερόν εκατοντάδων χιλιάδων φίλων, η περιοχή τροφοδοτεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με... δεκάδες εκατ. ευρώ σε χορηγίες αλλά και αναβάτες και παγκόσμιους πρωταθλητές όπως είναι οι αδερφοί Marquez, οι αδερφοί Espargaro, ο Joan Mir, ο Maverick Vinales και ο Dani Pedrosa!

O τρίτος αγώνας σε σερί παρουσίες στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος του έως και το 2031, έπειτα και από τη νέα συμφωνία μεταξύ της Dorna και τις πίστας.

"Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη νέα συμφωνία με την πίστα της Καταλονίας. Πάντα καταφέρνουν να μας δώσουν ένα παγκοσμίου κλάσης Σαββατοκύριακο, έχουμε πάντα εντυπωσιακή παρουσία κοινού στην πίστα (σ.σ. σε νούμερο) και η πίστα είναι συνδεδεμένη εξαιρετικά με τη Βαρκελώνη...Αυτός είναι ένας νικηφόρος συνδυασμός για εμάς και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίζουμε να κάνουμε αγώνες εκεί", δήλωσε σχετικά ο Carmelo Ezpeleta, διευθύνων σύμβουλος της Dorna για το MotoGP.

Από την πλευρά της αυτόνομης κοινότητας της Καταλονίας ο Miquel Samper, ο υπουργός Επιχειρείν και Εργασίας αλλά και πρόεδρος της πίστας -ναι τόσο σοβαρά παίρνουν εκεί οι πολιτικοί τους αγώνες- είπε: "Γιορτάζουμε αυτή τη συμφωνία, η οποία ενδυναμώνει την συνδέσει της Καταλονίας με τους μηχανοκίνητους αγώνες, συγκεκριμένα με τα Grand Prix, τα οποία πραγματοποιούνται στο Circuit de Barcelona-Catalunya περισσότερα από 30 χρόνια, από το 1992. Η εξασφάλιση τον γύρου του MotoGP έως και το 2031 είναι εξαιρετικά νέα για τη φήμη της Καταλονίας ως οικοδέσποινας κορυφαίων διεθνών αγωνιστικών γεγονότων."

Casey Stoner-MotoGP: Αντίθετος με τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα

Επέμβαση για λόγους ασφάλειας και όχι απόδοσης θέλει ο Stoner - Περισσότερη έμφαση στο ταλέντο του αναβάτη
Stoner on electronics
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/9/2025

Ο δις πρωταθλητής του MotoGP καλεί σε περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, προτείνοντας ένα σύστημα που θα αφήνει τον έλεγχο στον αναβάτη – μέχρι να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος

Ο Stoner, που αποσύρθηκε στο τέλος του 2012, παραμένει σφοδρός επικριτής της υπερβολικής τεχνολογικής παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων στις σύγχρονες αγωνιστικές πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.

"Πρέπει να σταματήσουμε να προσθέτουμε όλα αυτά τα βοηθήματα που κάνουν εύκολη την έξοδο από τις στροφές. Το anti-wheelie δεν είναι ζήτημα ασφάλειας, είναι ζήτημα ευκολίας", τόνισε ο Αυστραλός από το Red Bull Ring.

"Η ολίσθηση στο πίσω μέρος, ναι, είναι ζήτημα ασφάλειας μέχρι ένα σημείο, κάτι που κάποτε ρυθμίζαμε στο 20% ολίσθηση. Μέχρι εκεί να μην υπάρχει καμία ηλεκτρονική παρέμβαση και μετά να μπαίνει το σύστημα για λόγους ασφαλείας."

Η Michelin έχει εκτιμήσει ότι το βέλτιστο ποσοστό σπινιαρίσματος για μέγιστη πρόσφυση είναι γύρω στο 15%. Ο Stoner, βάζοντας το όριο στο 20%, ζητάει τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν μόνο όταν ο αναβάτης ξεπερνά τη "ζώνη απόδοσης".

Κριτική στο νέο σύστημα Stability Control

Με την εισαγωγή του νέου Stability (ή Slide) Control στην ενιαία ECU, ο Stoner φοβάται ότι ανοίγει ο δρόμος για επιπλέον απώλεια ελέγχου από τον αναβάτη.

"Έχουμε σχεδόν 300 ίππους, αλλά μπορείς να ανοίγεις το γκάζι και να μη συμβαίνει τίποτα. Οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου οδηγούν τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Δεν υπάρχει πλέον έλεγχος στο πόσο θα γλιστρήσεις", είπε χαρακτηριστικά.

"Θέλω να βλέπω αυτές τις απίστευτες λήψεις σε αργή κίνηση, να φαίνεται ο έλεγχος, το slide, το λάστιχο να παραμορφώνεται, ο αναβάτης να κρατάει τον μπροστά τροχό στην άσφαλτο. Όχι να πατάει κουμπιά."

Stoner on electronics

Ο Marc Márquez συμφωνεί

Ο Marc Márquez, με τον οποίο ο Stoner συζήτησε για το νέο σύστημα στην Αυστρία, συμμερίζεται τις ανησυχίες του. "Όσο περισσότερα συστήματα βάζουμε, τόσο λιγότερη διαφορά μπορεί να κάνει ο αναβάτης. Το δοκίμασα και είναι απλά πιο εύκολο να οδηγήσεις", δήλωσε ο Ισπανός.

Το μέλλον και οι κανονισμοί του 2027

Παρά τις αλλαγές που έρχονται το 2027 – κατάργηση ride height devices, μείωση κυβισμού στα 850cc και περιορισμός αεροδυναμικών βοηθημάτων, ο Stoner παραμένει σκεπτικός: "Αν συνεχίσουμε έτσι, θα καταλήξουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκανε η Formula 1", προειδοποίησε και επισήμανε πως η δεξιοτεχνία του αναβάτη πρέπει να παραμείνει το κυρίαρχο στοιχείο του MotoGP: "Αυτοί οι αναβάτες είναι απίστευτα ταλαντούχοι και πρέπει να τους επιτρέψουμε να το δείχνουν."