Suzuki GSX-R 850 - Ιαπωνικές εικασίες σε μελλοντικό MotoGP μοτίβο

Συνήθως το Young Machine έχει πληροφορίες εκ των έσω, όμως εδώ τραβάνε πολύ το σκοινί…
Suzuki GSX-R 850
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/3/2025

Αρκετές φορές το Young Machine έχει δικαιωθεί στις προβλέψεις του για νέες ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, έχοντας αποδείξει τις στενές σχέσεις που διατηρεί με ανθρώπους των εργοστασίων. Κάποιες άλλες, οι εικασίες του έχουν πέσει έξω και όσον αφορά στο GSX-R 850 τα πράγματα δείχνουν αρκετά μπερδεμένα.

Το μπέρδεμα αφορά στο ότι η θεωρία για το επερχόμενο GSX-R 850 δεν δείχνει να βασίζεται σε κάποια ουσιαστική πληροφορία, και προέρχεται από μια σειρά γεγονότων που θα μπορούσαν να μην έχουν σχέση το ένα με το άλλο. Ή πάλι το Young Machine θα μπορούσε να έχει ήδη την είδηση για την εξέλιξη της νέας μοτοσυκλέτας, και θέλοντας να προστατεύσει τις πηγές του να βγάζει συνδυαστικές θεωρίες που από τη μία να δείχνουν 100% εικασίες ενώ από την άλλη να μεταφέρον την πραγματικότητα -το τέλειο προπέτασμα καπνού, ή ίσως και να το υπέρ-αναλύουμε…

Τα στοιχεία βάσει των οποίων θα πρέπει να περιμένουμε ένα GSX-R 850 είναι τα εξής, σύμφωνα με τους Ιάπωνες: αρχικά, σε δηλώσεις του στην MCN στα τέλη του 2024, ο Πρόεδρος του Hamamatsu, Toshihiro Suzuki είχε αναφερθεί στον αντικαταστάτη του GSX-R 1000 που “’έφαγαν” οι Euro 5 προδιαγραφές στην Ευρώπη, δίνοντας ένα “τυράκι” για αναγέννηση της μοτοσυκλέτας: “Δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά πιστεύω πως είναι σημαντικό να παρουσιάσουμε μια σπορ μοτοσυκλέτα παραγωγής που να πληροί τις νέες προδιαγραφές”.

Στη συνέχεια, το Young Machine αναφέρει πως “το περιοδικό μας πιστεύει πως η παρουσίαση ενός νέου GSX-R σημαίνει την επιστροφή της Suzuki στους αγώνες -από τους οποίους αποσύρθηκε για να επικεντρωθεί στην ινδική αγορά, στα scooter και στη νέα κινητικότητα.

Το θέμα είναι πως το YM δεν αναφέρει κανέναν πειστικό λόγο για τον οποίο η Suzuki θα επέστρεφε στο MotoGP, την ώρα που το Hamamatsu επιδεικνύει εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα επειδή έκανε στροφή στα μικρά κυβικά και αποτίναξε τον οικονομικό ζυγό των αγώνων.

Στο ίδιο άρθρο οι Ιάπωνες δημοσιογράφοι αναφέρουν πως ο Takuya Tsuda που ήταν αναβάτης εξέλιξης του project MotoGP της Suzuki αποσύρθηκε από τους αγώνες πέρυσι. “Υποπτευόμαστε πως αυτό έχει να κάνει με την επιστροφή της Suzuki στο MotoGP.”

Όταν στο άρθρο υπάρχει η λέξη “υποπτευόμαστε”, πασπαλισμένη με εικασίες πως ο κυβισμός του νέου GSX-R θα είναι 850 επειδή αυτός θα είναι ο νέος κυβισμός στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP από το 2027 και μετά (λίγο άσχετο, αφού τα MotoGP δεν αφορούν μοτοσυκλέτες παραγωγής όπως τα WorldSBK...), τότε όπως προαναφέραμε είτε έχουμε χοντρή σπέκουλα για clickbait εντυπωσιασμό, είτε οι Ιάπωνες έχουν την πληροφορία εκ των έσω, και προσπαθούν να τη δικαιολογήσουν με αέρα κοπανιστό. Ο χρόνος θα δείξει.

Ετικέτες

Casey Stoner-MotoGP: Αντίθετος με τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα

Επέμβαση για λόγους ασφάλειας και όχι απόδοσης θέλει ο Stoner - Περισσότερη έμφαση στο ταλέντο του αναβάτη
Stoner on electronics
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/9/2025

Ο δις πρωταθλητής του MotoGP καλεί σε περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, προτείνοντας ένα σύστημα που θα αφήνει τον έλεγχο στον αναβάτη – μέχρι να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος

Ο Stoner, που αποσύρθηκε στο τέλος του 2012, παραμένει σφοδρός επικριτής της υπερβολικής τεχνολογικής παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων στις σύγχρονες αγωνιστικές πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.

"Πρέπει να σταματήσουμε να προσθέτουμε όλα αυτά τα βοηθήματα που κάνουν εύκολη την έξοδο από τις στροφές. Το anti-wheelie δεν είναι ζήτημα ασφάλειας, είναι ζήτημα ευκολίας", τόνισε ο Αυστραλός από το Red Bull Ring.

"Η ολίσθηση στο πίσω μέρος, ναι, είναι ζήτημα ασφάλειας μέχρι ένα σημείο, κάτι που κάποτε ρυθμίζαμε στο 20% ολίσθηση. Μέχρι εκεί να μην υπάρχει καμία ηλεκτρονική παρέμβαση και μετά να μπαίνει το σύστημα για λόγους ασφαλείας."

Η Michelin έχει εκτιμήσει ότι το βέλτιστο ποσοστό σπινιαρίσματος για μέγιστη πρόσφυση είναι γύρω στο 15%. Ο Stoner, βάζοντας το όριο στο 20%, ζητάει τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν μόνο όταν ο αναβάτης ξεπερνά τη "ζώνη απόδοσης".

Κριτική στο νέο σύστημα Stability Control

Με την εισαγωγή του νέου Stability (ή Slide) Control στην ενιαία ECU, ο Stoner φοβάται ότι ανοίγει ο δρόμος για επιπλέον απώλεια ελέγχου από τον αναβάτη.

"Έχουμε σχεδόν 300 ίππους, αλλά μπορείς να ανοίγεις το γκάζι και να μη συμβαίνει τίποτα. Οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου οδηγούν τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Δεν υπάρχει πλέον έλεγχος στο πόσο θα γλιστρήσεις", είπε χαρακτηριστικά.

"Θέλω να βλέπω αυτές τις απίστευτες λήψεις σε αργή κίνηση, να φαίνεται ο έλεγχος, το slide, το λάστιχο να παραμορφώνεται, ο αναβάτης να κρατάει τον μπροστά τροχό στην άσφαλτο. Όχι να πατάει κουμπιά."

Stoner on electronics

Ο Marc Márquez συμφωνεί

Ο Marc Márquez, με τον οποίο ο Stoner συζήτησε για το νέο σύστημα στην Αυστρία, συμμερίζεται τις ανησυχίες του. "Όσο περισσότερα συστήματα βάζουμε, τόσο λιγότερη διαφορά μπορεί να κάνει ο αναβάτης. Το δοκίμασα και είναι απλά πιο εύκολο να οδηγήσεις", δήλωσε ο Ισπανός.

Το μέλλον και οι κανονισμοί του 2027

Παρά τις αλλαγές που έρχονται το 2027 – κατάργηση ride height devices, μείωση κυβισμού στα 850cc και περιορισμός αεροδυναμικών βοηθημάτων, ο Stoner παραμένει σκεπτικός: "Αν συνεχίσουμε έτσι, θα καταλήξουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκανε η Formula 1", προειδοποίησε και επισήμανε πως η δεξιοτεχνία του αναβάτη πρέπει να παραμείνει το κυρίαρχο στοιχείο του MotoGP: "Αυτοί οι αναβάτες είναι απίστευτα ταλαντούχοι και πρέπει να τους επιτρέψουμε να το δείχνουν."