Suzuki GSX-R 850 - Ιαπωνικές εικασίες σε μελλοντικό MotoGP μοτίβο

Συνήθως το Young Machine έχει πληροφορίες εκ των έσω, όμως εδώ τραβάνε πολύ το σκοινί…
Suzuki GSX-R 850
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/3/2025

Αρκετές φορές το Young Machine έχει δικαιωθεί στις προβλέψεις του για νέες ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, έχοντας αποδείξει τις στενές σχέσεις που διατηρεί με ανθρώπους των εργοστασίων. Κάποιες άλλες, οι εικασίες του έχουν πέσει έξω και όσον αφορά στο GSX-R 850 τα πράγματα δείχνουν αρκετά μπερδεμένα.

Το μπέρδεμα αφορά στο ότι η θεωρία για το επερχόμενο GSX-R 850 δεν δείχνει να βασίζεται σε κάποια ουσιαστική πληροφορία, και προέρχεται από μια σειρά γεγονότων που θα μπορούσαν να μην έχουν σχέση το ένα με το άλλο. Ή πάλι το Young Machine θα μπορούσε να έχει ήδη την είδηση για την εξέλιξη της νέας μοτοσυκλέτας, και θέλοντας να προστατεύσει τις πηγές του να βγάζει συνδυαστικές θεωρίες που από τη μία να δείχνουν 100% εικασίες ενώ από την άλλη να μεταφέρον την πραγματικότητα -το τέλειο προπέτασμα καπνού, ή ίσως και να το υπέρ-αναλύουμε…

Τα στοιχεία βάσει των οποίων θα πρέπει να περιμένουμε ένα GSX-R 850 είναι τα εξής, σύμφωνα με τους Ιάπωνες: αρχικά, σε δηλώσεις του στην MCN στα τέλη του 2024, ο Πρόεδρος του Hamamatsu, Toshihiro Suzuki είχε αναφερθεί στον αντικαταστάτη του GSX-R 1000 που “’έφαγαν” οι Euro 5 προδιαγραφές στην Ευρώπη, δίνοντας ένα “τυράκι” για αναγέννηση της μοτοσυκλέτας: “Δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά πιστεύω πως είναι σημαντικό να παρουσιάσουμε μια σπορ μοτοσυκλέτα παραγωγής που να πληροί τις νέες προδιαγραφές”.

Στη συνέχεια, το Young Machine αναφέρει πως “το περιοδικό μας πιστεύει πως η παρουσίαση ενός νέου GSX-R σημαίνει την επιστροφή της Suzuki στους αγώνες -από τους οποίους αποσύρθηκε για να επικεντρωθεί στην ινδική αγορά, στα scooter και στη νέα κινητικότητα.

Το θέμα είναι πως το YM δεν αναφέρει κανέναν πειστικό λόγο για τον οποίο η Suzuki θα επέστρεφε στο MotoGP, την ώρα που το Hamamatsu επιδεικνύει εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα επειδή έκανε στροφή στα μικρά κυβικά και αποτίναξε τον οικονομικό ζυγό των αγώνων.

Στο ίδιο άρθρο οι Ιάπωνες δημοσιογράφοι αναφέρουν πως ο Takuya Tsuda που ήταν αναβάτης εξέλιξης του project MotoGP της Suzuki αποσύρθηκε από τους αγώνες πέρυσι. “Υποπτευόμαστε πως αυτό έχει να κάνει με την επιστροφή της Suzuki στο MotoGP.”

Όταν στο άρθρο υπάρχει η λέξη “υποπτευόμαστε”, πασπαλισμένη με εικασίες πως ο κυβισμός του νέου GSX-R θα είναι 850 επειδή αυτός θα είναι ο νέος κυβισμός στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP από το 2027 και μετά (λίγο άσχετο, αφού τα MotoGP δεν αφορούν μοτοσυκλέτες παραγωγής όπως τα WorldSBK...), τότε όπως προαναφέραμε είτε έχουμε χοντρή σπέκουλα για clickbait εντυπωσιασμό, είτε οι Ιάπωνες έχουν την πληροφορία εκ των έσω, και προσπαθούν να τη δικαιολογήσουν με αέρα κοπανιστό. Ο χρόνος θα δείξει.

Ετικέτες

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.