Αποσύρεται το "69" από τα MotoGP

Φόρος τιμής στο "Kentucky Kid"
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/1/2019

Οι πληγές απ’ τον θάνατο του Nicky Hayden, το “Kentucky Kid” όπως ήταν το παρατσούκλι του, παραμένουν ακόμη ανοιχτές για την οικογένειά του και κανένας φόρος τιμής δεν θα είναι ποτέ αρκετός ώστε να καλύψει το κενό που άφησε πίσω του. Παρ’ όλα αυτά οι τιμές που έχουν δοθεί απ’ τις αγωνιστικές αρχές μετά το θάνατό του (πιο πρόσφατη αυτή της εισαγωγής του ονόματός του στο AMA Hall Of Fame) είναι λόγω του ήθους που χαρακτήριζε τον Hayden και είναι κάτι που θέλουν να παραμείνει ανεξίτηλο στο πέρασμα του χρόνου ώστε όλοι να θυμούνται πως παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που υπάρχει, η ευγενής άμιλλα πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Nicky, ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα από πολύ μικρή ηλικία συμμετέχοντας σε dirt track αγώνες μέχρι που το 1998 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην πίστα. Το 2002 έλαβε μέρος ως wild cart στον αγώνα των WorldSBK, ενώ το 2003 πέρασε στα MotoGP με την Honda. Στο ντεμπούτο του κατάφερε να ανέβει αρκετές φορές στο βάθρο, ενώ δύο χρόνια αργότερα -το 2005- πήρε την πρώτη του νίκη στα MotoGP, προετοιμάζοντας κατάλληλα τη σκήνη για αυτό που θα ακολουθούσε αργότερα. Το 2006 βγήκε νικητής από ένα πρωτάθλημα που κρινόταν μέχρι τον τελευταίο αγώνα αφήνοντας πίσω του τον Rossi, ενώ το ήθος του ήταν ξεκάθαρο καθώς μετά τον τερματισμό, όπως είχε δηλώσει και ο Ιταλός αναβάτης, έσφιξαν τα χέρια και αγκαλιάστηκαν. Το 2015 όπου αποχώρησε απ’ τα MotoGP για να συνεχίσει την καριέρα του στα WorldSBK η οργάνωση τον τίμησε χρίζοντάς τον MotoGP Legend.

Τώρα η Dorna αποφάσισε να αποσύρει τον αριθμό που χρησιμοποιούσε το “Kentucky Kid” σε μια εκδήλωση που θα γίνει κατά τη διάρκεια του αμερικάνικου γύρου του πρωταθλήματος στις 14 Απριλίου στο Austin, καθώς ήταν η αγαπημένη του πίστα. Σε δηλώσεις του ο Carmelo Ezpeleta ανέφερε: “Είμαι περήφανος για την απόφαση που πήραμε να αποσύρουμε τον αριθμό "69" απ’ τους αγώνες. Ο Nicky ήταν μια σημαντική προσωπικότητα για τους αγώνες και ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα ως αναβάτης, τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας. Είναι μεγάλη μου ευχαρίστηση που θα τιμήσω την ιστορία του γι’ άλλη μια φορά, διασφαλίζοντας πως το "69" θα παραμείνει συνώνυμο με το πρόσωπό του και τον θρύλο του.”

Ο πατέρας του δέχτηκε τον φόρο τιμής απ’ την Dorna δηλώνοντας: “Είναι μεγάλη τιμή για τον Nicky που ο αριθμός του θα αποσυρθεί στο Austin. Ταιριάζει πάρα πολύ το ότι θα γίνει στον αμερικάνικο γύρο, καθώς αυτό ο αγώνας είχε μεγάλη σημασία για τον Nicky και πάντοτε ανυπομονούσε να έρθει η ώρα να αγωνιστεί σε αυτόν κάθε χρόνο. Για μένα, είναι μια ξεχωριστή εκδήλωση αφού χρησιμοποιούσα τον ίδιο αριθμό όταν αγωνιζόμουν και είμαι πολύ περήφανος που είδα τον Nicky να τον χρησιμοποιεί σ’ όλη του την καριέρα. Εκ μέρους μου και της οικογένειάς μου θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Dorna που θα τιμήσει τον Nicky με αυτόν τον ξεχωριστό τρόπο, καθώς και με τις άλλες ευγενικές κινήσεις που έχει κάνει για να μας υποστηρίξει τις δύσκολες στιγμές.”

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - “Η Ducati θα επιστρέψει στο φυσιολογικό”

Ο Ισπανός πιστεύει πως η Ducati θα επανέλθει στη μάχη των νικών στο Ισπανικό Grand Prix
Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia Racing εκτιμά πως η ευρωπαϊκή επιστροφή του MotoGP θα φέρει και την επαναφορά της κανονικότητας, με τη Ducati να ανεβάζει ξανά ρυθμό.

Η αρχή της σεζόν 2026 στο MotoGP μόνο εύκολη δεν ήταν για τη Ducati, η οποία δείχνει να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από την εξαιρετικά δυνατή Aprilia στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Παρά τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας και παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες μικρότερης διάρκειας, η εταιρεία της Μπολόνια έχει μόλις ένα βάθρο σε κανονικό αγώνα μετά από τρεις γύρους. Αυτό ήρθε από τον Fabio Di Giannantonio με τη δορυφορική ομάδα VR46 στη Βραζιλία, ενώ ο εν ενεργεία πρωταθλητής Marc Marquez δεν έχει ακόμη καταφέρει να ανέβει σε βάθρο Κυριακής.

Η εικόνα αυτή απέχει πολύ από την περσινή κυριαρχία της Ducati, όταν είχε σαρώσει νίκες τόσο σε Sprint όσο και σε κανονικούς αγώνες στους πρώτους γύρους της σεζόν.

Αντίθετα, η Aprilia, αν και όχι εξίσου αποτελεσματική στα Sprint, έχει κυριαρχήσει στους αγώνες της Κυριακής με τον Marco Bezzecchi να πετυχαίνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ταϊλάνδη, Βραζιλία και ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Jorge Martin εμφανίζεται βέβαιος πως η κατάσταση θα αλλάξει στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο ισπανικό  Grand Prix στο Jerez.

“Στη Jerez, όλα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό,” δήλωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει με νόημα: “Η Ducati θα επιστρέψει στο επίπεδό της”.

Από την πλευρά της Ducati, ο γενικός διευθυντής Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε τον αγώνα στις ΗΠΑ ως ένα πραγματικό “καμπανάκι” για την ομάδα.

Επιστροφή Martin και προσγειωμένες προσδοκίες

Η επιστροφή του Jorge Martin σε υψηλό επίπεδο μετά το δύσκολο 2025 αποτελεί μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχασε τα αρχικά τεστ προετοιμασίας.

Ξεκινώντας με τέταρτη θέση στην Ταϊλάνδη, ο Ισπανός ανέβηκε ξανά στο βάθρο στη Βραζιλία, πριν εκμεταλλευτεί μια διαφορετική στρατηγική στο sprint του COTA για να πάρει τη νίκη. Στον κυρίως αγώνα τερμάτισε δεύτερος και πλέον βρίσκεται μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marco Bezzecchi.

Παρά τα αποτελέσματα, ο ίδιος επιμένει πως προσπαθεί να κρατά χαμηλά τις προσδοκίες του:

“Ειλικρινά, δεν το περίμενα αυτό στο Austin. Προσπάθησα να μειώσω λίγο τις προσδοκίες μου. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Το πλάνο ήταν να περάσουμε δύο-τρεις αγώνες χωρίς πίεση, να μαζεύουμε βαθμούς – πέμπτη, όγδοη θέση, ό,τι έρθει θα ήταν καλό”.

Και κατέληξε, “συνήθως το τέλος της σεζόν είναι το δυνατό μου σημείο, αλλά δεν θέλω να βιαστώ”.

Ο Martin αναμένεται να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς, με προορισμό τη Yamaha, ενώ τη θέση του στην ιταλική ομάδα εκτιμάται ότι θα αναλάβει ο Francesco Bagnaia.