Αποσύρεται το "69" από τα MotoGP

Φόρος τιμής στο "Kentucky Kid"
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/1/2019

Οι πληγές απ’ τον θάνατο του Nicky Hayden, το “Kentucky Kid” όπως ήταν το παρατσούκλι του, παραμένουν ακόμη ανοιχτές για την οικογένειά του και κανένας φόρος τιμής δεν θα είναι ποτέ αρκετός ώστε να καλύψει το κενό που άφησε πίσω του. Παρ’ όλα αυτά οι τιμές που έχουν δοθεί απ’ τις αγωνιστικές αρχές μετά το θάνατό του (πιο πρόσφατη αυτή της εισαγωγής του ονόματός του στο AMA Hall Of Fame) είναι λόγω του ήθους που χαρακτήριζε τον Hayden και είναι κάτι που θέλουν να παραμείνει ανεξίτηλο στο πέρασμα του χρόνου ώστε όλοι να θυμούνται πως παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που υπάρχει, η ευγενής άμιλλα πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Nicky, ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα από πολύ μικρή ηλικία συμμετέχοντας σε dirt track αγώνες μέχρι που το 1998 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην πίστα. Το 2002 έλαβε μέρος ως wild cart στον αγώνα των WorldSBK, ενώ το 2003 πέρασε στα MotoGP με την Honda. Στο ντεμπούτο του κατάφερε να ανέβει αρκετές φορές στο βάθρο, ενώ δύο χρόνια αργότερα -το 2005- πήρε την πρώτη του νίκη στα MotoGP, προετοιμάζοντας κατάλληλα τη σκήνη για αυτό που θα ακολουθούσε αργότερα. Το 2006 βγήκε νικητής από ένα πρωτάθλημα που κρινόταν μέχρι τον τελευταίο αγώνα αφήνοντας πίσω του τον Rossi, ενώ το ήθος του ήταν ξεκάθαρο καθώς μετά τον τερματισμό, όπως είχε δηλώσει και ο Ιταλός αναβάτης, έσφιξαν τα χέρια και αγκαλιάστηκαν. Το 2015 όπου αποχώρησε απ’ τα MotoGP για να συνεχίσει την καριέρα του στα WorldSBK η οργάνωση τον τίμησε χρίζοντάς τον MotoGP Legend.

Τώρα η Dorna αποφάσισε να αποσύρει τον αριθμό που χρησιμοποιούσε το “Kentucky Kid” σε μια εκδήλωση που θα γίνει κατά τη διάρκεια του αμερικάνικου γύρου του πρωταθλήματος στις 14 Απριλίου στο Austin, καθώς ήταν η αγαπημένη του πίστα. Σε δηλώσεις του ο Carmelo Ezpeleta ανέφερε: “Είμαι περήφανος για την απόφαση που πήραμε να αποσύρουμε τον αριθμό "69" απ’ τους αγώνες. Ο Nicky ήταν μια σημαντική προσωπικότητα για τους αγώνες και ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα ως αναβάτης, τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας. Είναι μεγάλη μου ευχαρίστηση που θα τιμήσω την ιστορία του γι’ άλλη μια φορά, διασφαλίζοντας πως το "69" θα παραμείνει συνώνυμο με το πρόσωπό του και τον θρύλο του.”

Ο πατέρας του δέχτηκε τον φόρο τιμής απ’ την Dorna δηλώνοντας: “Είναι μεγάλη τιμή για τον Nicky που ο αριθμός του θα αποσυρθεί στο Austin. Ταιριάζει πάρα πολύ το ότι θα γίνει στον αμερικάνικο γύρο, καθώς αυτό ο αγώνας είχε μεγάλη σημασία για τον Nicky και πάντοτε ανυπομονούσε να έρθει η ώρα να αγωνιστεί σε αυτόν κάθε χρόνο. Για μένα, είναι μια ξεχωριστή εκδήλωση αφού χρησιμοποιούσα τον ίδιο αριθμό όταν αγωνιζόμουν και είμαι πολύ περήφανος που είδα τον Nicky να τον χρησιμοποιεί σ’ όλη του την καριέρα. Εκ μέρους μου και της οικογένειάς μου θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Dorna που θα τιμήσει τον Nicky με αυτόν τον ξεχωριστό τρόπο, καθώς και με τις άλλες ευγενικές κινήσεις που έχει κάνει για να μας υποστηρίξει τις δύσκολες στιγμές.”

Ετικέτες

MotoGP 2026: Marc Marquez: “Εγώ έχω μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα”

Αναλαμβάνει την ευθύνη ο Ισπανός για το δύσκολο Σαββατοκύριακο της Ducati
Marc Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ο εν ενεργεία πρωταθλητής MotoGP, Marc Marquez, εμφανίστηκε απογοητευμένος μετά την πέμπτη θέση στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Circuit of the Americas, αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη για την απόδοσή του και ξεκαθαρίζοντας πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην GP26 της Ducati.

Παρά το γεγονός ότι η πίστα του Austin υπήρξε για χρόνια “κάστρο” του, με επτά νίκες στο ενεργητικό του, ο Ισπανός δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο περίπλοκη μετά την ποινή long-lap που δέχθηκε για τη σύγκρουση με τον Fabio Di Giannantonio στον αγώνα Sprint, που έριξε τον Ιταλό και επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη του κυρίως αγώνα.

Στον αγώνα της Κυριακής, ο Marquez έχασε πολύτιμο χρόνο στα πρώτα στάδια, εμπλεκόμενος σε μάχες με τον Di Giannantonio και τον Joan Mir για τις θέσεις 4 έως 6. Μετά την εκτέλεση της ποινής του βρέθηκε εκτός δεκάδας, καταφέρνοντας τελικά να ανακάμψει μέχρι την πέμπτη θέση, χωρίς όμως να απειλήσει για το βάθρο.

Marc Marquez

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ακόμη και χωρίς την ποινή, η νίκη δεν ήταν εφικτή: "Για βάθρο, ναι. Για νίκη, όχι. Πληρώσαμε το λάθος του Σαββάτου και κάναμε το μέγιστο δυνατό".

Την ίδια στιγμή, η Aprilia έχει αναδειχθεί ως κυρίαρχη δύναμη, με τον Marco Bezzecchi να κατακτά τη νίκη και στα τρία πρώτα Grand Prix της σεζόν. Αντίθετα, η Ducati, που μέχρι πέρσι κυριαρχούσε, δείχνει να χάνει έδαφος έχοντας σπάσει το εντυπωσιακό σερί 88 συνεχόμενων βάθρων που κρατούσε από το 2021. 

Ωστόσο ο Marquez δεν αναζήτησε δικαιολογίες στη μοτοσυκλέτα: "Εγώ είμαι αυτός που έχει μείνει πίσω, όχι η μοτοσυκλέτα. Στους πρώτους γύρους, με καινούρια ελαστικά, η μοτοσυκλέτα γίνεται πιο επιθετική και δεν μπορώ να την οδηγήσω όπως θέλω αυτή τη στιγμή".

Όπως εξήγησε, το βασικό του πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα στάδια του αγώνα, όπου δεν αισθάνεται άνετα στη σέλα και δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές του. "Δεν νιώθω φυσικά πάνω στη μοτοσυκλέτα. Προσαρμόζομαι σε μια θέση που δεν είναι η φυσική μου. Παραμένω γρήγορος, αλλά δεν μπορώ να κάνω τη διαφορά."

Marc Marquez

Η αναβολή του GP του Κατάρ δημιουργεί ένα απρόσμενο κενό στο πρόγραμμα, με τον επόμενο αγώνα να είναι το GP Ισπανίας στη Circuito de Jerez στις 25-26 Απριλίου. Εκεί θα ακολουθήσουν και επίσημα τεστ, δίνοντας την ευκαιρία σε αναβάτες και ομάδες να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους.

Ο Marquez είναι ξεκάθαρος για το πού πρέπει να εστιάσει: "Στη Jerez θέλω να κάνω βήμα μπροστά, περισσότερο εγώ παρά η μοτοσυκλέτα. Πρέπει να καταλάβω πώς να βελτιώσω τους πρώτους γύρους".

Η συνέχεια της σεζόν αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο Ισπανός αναζητά την επιστροφή του στις κορυφαίες θέσεις και το πρώτο του βάθρο για το 2026.