Επέκταση συνεργασίας HRC με Repsol και Nakagami

Διατηρεί τις πετυχημένες "συνταγές" το HRC
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/10/2020

Η Honda και η Repsol αποτελούν έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους συνδυασμούς στα MotoGP και όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο, αυτός ο "γάμος" θα εξακολουθήσει να ισχύει για άλλα δύο χρόνια, μετά την ανακοίνωση για την επέκταση της συνεργασίας μεταξύ της ισπανικής εταιρείας και των Ιαπώνων της Honda.

Η συγκεκριμένη συνεργασία "γεννήθηκε" το 1995 και από τότε έχει διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία 25 ετών, με 180 νίκες στην μεγάλη κατηγορία και 15 Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Ούτε λίγο ούτε πολύ δηλαδή, παραπάνω από τα μισά παγκόσμια πρωταθλήματα MotoGP που διοργανώθηκαν από το 1995 μέχρι σήμερα πήγαν στα χέρια της Repsol Honda. Το μέγεθος της επιτυχίας αυξάνεται περισσότερο, αν προσθέσουμε και τους 10 τίτλους σε επίπεδο ομάδων από το 2002 που καθιερώθηκε ο θεσμός, ενώ στα ρεκόρ της εκτός από τις 180 νίκες περιλαμβάνονται και οι 447 τερματισμοί στο βάθρο συνολικά στα 500cc και τα MotoGP.

Η συνεργασία του Repsol Technology Center με έδρα την Móstoles της Ισπανίας με το εργαστήριο του HRC στην Saitama της Ιαπωνίας, δημιούργησε μια επιτυχημένη φόρμουλα για τον συνδυασμό μοτοσυκλέτας, αναβάτη, καυσίμου και λιπαντικών. Ο Yoshishige Nomura, Πρόεδρος του HRC, δήλωσε ενθουσιασμένος για την συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας, τονίζοντας ως παράγοντα κλειδί το ότι εργάζονται ως μία ομάδα.

Σε αντίστοιχο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις της Begoña Elices García, Διευθύντρια επικοινωνίας της Repsol, η οποία χαρακτήρισε την συμφωνία πολύ σημαντική, ειδικά αυτή την δύσκολη εποχή που διανύουμε με τις αλλαγές που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού. Τόνισε επίσης το πόσο έχουν εξελιχθεί μέσα από την συνεργασία τους τα προϊόντα των δύο εταιρειών, κάτι που –όπως είπε- θα συνεχίσει να συμβαίνει και για τα επόμενα δύο χρόνια.

Πέρα όμως από την επέκταση της συνεργασίας με την Repsol, το HRC προχώρησε και στην ανακοίνωση της ανανέωσης συμβολαίου του Takaaki Nakagami με ισχύ για αρκετά ακόμη χρόνια, αρχής γενομένης το 2021. Ο Nakagami, ο οποίος αγωνίζεται αυτή την στιγμή με την ομάδα της LCR Honda Idemitsu στην κατηγορία των MotoGP, ξεκίνησε την καριέρα του από την Moto2 το 2012. Από το 2014 έτρεχε με τα χρώματα της Idemitsu Honda Team Asia και το 2018 μεταπήδησε στα MotoGP. Στην rookie χρονιά του τερμάτισε 20ος στο πρωτάθλημα, ενώ την επόμενη χρονιά κατέλαβε την 13η θέση. Μέχρι στιγμής την φετινή χρονιά βρίσκεται στην πέμπτη θέση του βαθμολογικού πίνακα, με τερματισμούς μέσα στην πρώτη δεκάδα σε κάθε αγώνα, ενώ ο καλύτερος τερματισμός του ήταν μία τέταρτη θέση. Από του χρόνου θα έχει ως team mate τον Alex Marquez, μετά την μετακίνηση του Pol Espargaro από την ΚΤΜ στην εργοστασιακή ομάδα της Repsol.

Ετικέτες

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.