ΚΤΜ RC16 MotoGP: Ready to race!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/10/2016

Ο αγώνας της Valencia, ο τελευταίος για την φετινή σεζόν, απέχει λιγότερο από δύο εβδομάδες και η ΚΤΜ έχει φτάσει πλέον στο τελευταίο στάδιο πριν το επίσημο ντεμπούτο της MotoGP μοτοσυκλέτας της, της RC16, στον συγκεκριμένο αγώνα ως wild card συμμετοχή.
Πριν από λίγες μέρες, έδωσε στην δημοσιότητα ένα μικρό βίντεο από τη διαδικασία εξέλιξης του κινητήρα, και πιο συγκεκριμένα από την προσομοίωση που έγινε στα εργαστήρια του Mattighofen στην Αυστρία, σε συνθήκες αγώνα στο Mugello. Στο βίντεο, πέρα από τον εκπληκτικό ήχο του V4 της ΚΤΜ που μπορούμε να απολαύσουμε –ευτυχώς η μουσική δεν "καπελώνει" το ουρλιαχτό που απελευθερώνει η εξάτμιση- μιλούν και οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την σύλληψη, την κατασκευή και την εξέλιξή του.
Ο Kurt Trieb, ο Αρχι-σχεδιαστής κινητήρων της εταιρείας, αποκαλύπτει το σκεπτικό στο οποίο βασίστηκαν για την δημιουργία του: "Όλα ξεκινούν από το κέντρο του κινητήρα, τον στρόφαλό του κι από εκεί και πέρα συνεχίζεται το χτίσιμο γύρω απ' αυτόν. Ο στόχος μας ήταν να φτιάξουμε έναν κινητήρα απλό σε κατασκευή, αξιόπιστο και ελαφρύ".
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο Heinz Payreder, ο Project Leader του κινητήρα, ο οποίος μας εξηγεί ότι όταν μιλάμε για εξέλιξη στην συγκεκριμένη περίπτωση, μιλάμε για απόδοση και επιδόσεις. Από την άλλη μεριά όμως, λέει πως αυτός ο κινητήρας είναι όπως ένα όπλο, δυνατός κι επικίνδυνος, γι' αυτό έπρεπε να είναι απολύτως σίγουροι σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία του, ενώ κύριο μέλημα ήταν όλη αυτή η δύναμη να είναι αξιοποιήσιμη με εγγυημένα αποτελέσματα στην... οδηγησιμότητά του.
Σ' αυτό το καθήκον συνέβαλλε και ο Dan Goodwin, που είναι ο Project Manager των ηλεκτρονικών συστημάτων του RC16, ο οποίος μας εξηγεί την φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας όλων των βοηθημάτων που διαθέτει η μοτοσυκλέτα.


Να υπενθυμίσουμε ότι η ΚΤΜ έχει πραγματοποιήσει αρκετές δοκιμές φέτος σε αρκετές πίστες του παγκοσμίου, συνυπάρχοντας πολλές φορές με τις ομάδες που συμμετέχουν στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP, όπως στο Misano, το Brno και στο Red Bull Ring. Μάλιστα στην Αυστρία, οι αναβάτες εξέλιξης Mika Kallio και Thomas Luthi, πέτυχαν εξαιρετικούς χρόνους απέχοντας μόλις δύο δευτερόλεπτα από τους κορυφαίους αναβάτες. Το πραγματικό "crash test" θα γίνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ αμέσως μετά η ΚΤΜ θα πάρει μέρος στις πρώτες επίσημες δοκιμές για τη νέα χρονιά, που παραδοσιακά γίνονται την επόμενη μέρα από τον αγώνα της Valencia, με τους δύο αναβάτες της, Pol Espargaro και Bradley Smith, να παίρνουν μια πρώτη γεύση και τα πρώτα δεδομένα από την μοτοσυκλέτα με την οποία θα αγωνίζονται στο πρωτάθλημα του 2017.

Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες