MotoGP: Αλλαγές στους κανονισμούς για το 2021

Κίτρινες σημαίες, ποινές και wild card
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/11/2020

Στα πλαίσια της διάσκεψης που είχε η FIM, η Dorna, η IRTA και οι εκπρόσωποι των εργοστασιακών ομάδων, αποφασίστηκαν αλλαγές στους κανονισμούς για το 2021, που αφορούν τόσο τα MotoGP όσο και τις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3.

Η σημαντικότερη όλων αφορά τις κίτρινες σημαίες, όπου από εδώ και στο εξής οι αναβάτες θα πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και όχι μόνο να μην κάνουν προσπεράσεις και απλώς να έχουν τον νου τους. Επίσης πολύ σημαντικό είναι πως κατά την διάρκεια των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών, οι αναβάτες που θα υποχρεωθούν να διακόψουν τον γύρο τους λόγω κίτρινης σημαίας δεν θα τον χάνουν, αλλά ο γύρος αυτός θα ακυρώνεται και θα έχουν δικαίωμα για επιπλέον χρόνο μέσα στην πίστα.

Η δεύτερη αλλαγή των κανονισμών που αφορά τους αναβάτες, έχει να κάνει με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέσα στα pits, όπου η ποινή δεν θα είναι η υποχρεωτική διέλευση από το pit lane ξανά, αλλά θα γίνει δύο υποχρεωτικοί “μεγάλοι” γύροι από το κομμάτι επέκτασης της πίστας (2 x long lap penalty). Παραμένει όμως το δικαίωμα του αγωνοδίκη να επιβάλει αυστηρότερη ποινή αν κρίνει πως η παράβαση ήταν πολύ επικίνδυνη.

Οι άλλες δύο αλλαγές έχουν να κάνουν περισσότερο με την επιστροφή στην… κανονικότητα. Έτσι σταματά η απαγόρευση συμμετοχής αναβατών Wild Card που επιβλήθηκε φέτος λόγω της μικρής διάρκειας του πρωταθλήματος και από την επόμενη χρονιά θα μπορούν σε κάθε αγώνα να συμμετέχουν έως 2 αναβάτες με αγωνιστική άδεια Wild Card σε κάθε αγώνα και σε κάθε κατηγορία. Για την Moto2 και την Moto3 παραμένει ο περιορισμός, πως μόνο οι υπάρχουσες ομάδες των κατηγορών αυτών θα έχουν δικαίωμα να “προσκαλούν” αναβάτες Wild Card και όχι ανεξάρτητες ομάδες. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα MotoGP, αλλά εκεί τα ποσά είναι τεράστια και οι μοτοσυκλέτες μετρημένες στα δάκτυλα και ανήκουν στις εργοστασιακές ομάδες, οπότε δεν υπάρχει ενδεχόμενο να εμφανιστεί ξαφνικά ένας άγνωστος από το πουθενά. Ούτε η Kawasaki δεν μπόρεσε να το κάνει, όταν ζήτησε να έχει μια wild card συμμετοχή ο Jonathan Rea με την εργοστασιακή ZX10RR.

Η τέταρτη αλλαγή που επικυρώθηκε σε αυτή τη σύσκεψη δεν είναι τόσο πολύ αλλαγή, όσο επισημοποίηση της πρακτικής να επιστρέφονται τα χρήματα των εγγυήσεων των ενστάσεων σε περίπτωση δικαίωσης και να κρατούνται από την FIM για να πηγαίνουν “σε καλό σκοπό”….

Τέλος, αποφάσισαν φέτος να μην ανακηρύξουν κανένα αγώνα ως “Best Grand Prix of 2020”, αναγνωρίζοντας πως όλες οι πίστες και οι αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες που κατάφεραν να διοργανώσουν αγώνες φέτος αγγίζουν να πάρουν ένα βραβείο. Έτσι κάθε μία από τις δέκα πίστες που έκαναν αγώνα φέτος θα παραλάβουν το δικό τους ειδικό βραβείο. 

Jorge Martin-Aprilia: Έτσι θα ανέβει ξανά στην κορυφή ο Ισπανός - Τι λέει ο τεχνικός διευθυντής του Noale

Επανεκκίνηση πρέπει να κάνει ο Martin με την υποστήριξη της Aprilia Racing
MotoGP Aprilia Jorge-Martin 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/12/2025

Πίσω τους θέλουν να αφήσουν το 2025, τόσο ο Jorge Martin όσο και η Aprilia Racing έπειτα από μία καταστροφική σεζόν για τον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή που πρέπει να κάνει reset για το 2026 έχοντας μια μοτοσυκλέτα που έδειξε φέτος ότι μπορεί να χτυπήσει στα ίσια τις εργοστασιακές Ducati.

Η σεζόν του 2026 θα ξεκινήσει ουσιαστικά από το μηδέν για τον Martin, με στόχο να προσαρμοστεί 100% ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την πιο ανταγωνιστική RS-GP που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia Racing, Fabiano Sterlacchini, τονίζει πως η βελτίωση των αποτελεσμάτων του Jorge Martin στη νέα χρονιά θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο η ομάδα θα καταφέρει να βοηθήσει τον Martin να βρει αρμονία και αυτοπεποίθηση πάνω στη σέλα της RS-GP. Η πρώτη χρονιά της συνεργασίας τους μόνο προς αυτό δεν οδήγησε, με τον Martin να τερματίζει σε μόλις τέσσερις από τους 22 αγώνες και να μαζεύει μια σειρά από σοβαρούς τραυματισμούς με την RS-GP, στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί από τη μετάβασή του από την Ducati Desmosedici που οδηγούσε από το 2021.

Σύμφωνα με τον Sterlacchini, η Aprilia θα πρέπει ουσιαστικά να ξεκινήσει από την αρχή με τον Martin το 2026, χτίζοντας ένα πλαίσιο εξέλιξης, βήμα-βήμα, μετά από μια σεζόν γεμάτη διακοπές ρυθμού και πισωγυρίσματα. Την ίδια στιγμή, ο Martin καλείται να προσαρμόσει το στιλ οδήγησής του στη μοτοσυκλέτα, αλλά και να συνεχίσει να δουλεύει ώστε να αντλήσει το μέγιστο από την RS-GP.Aprilia MotoGP 2026

Το θετικό για την Aprilia και τον Martin είναι πως η μοτοσυκλέτα απέδειξε την ανταγωνιστικότητά της μέσα στο 2025, σημειώνοντας νίκες με δύο διαφορετικούς αναβάτες, τον Marco Bezzecchi και τον Raul Fernandez. Αυτό, σύμφωνα με τον Sterlacchini, αποτελεί δείγμα πως η RS-GP έχει μεγάλο περιθώριο απόδοσης, αρκεί να βρεθεί η ισορροπία με τον Martin, όπως βρέθηκε για τους Bezzecchi και Fernandez, τη στιγμή που ο Μαδριλένος είναι θεωρητικά ο ταχύτερος μεταξύ των τριών.

“Είχαμε πολλές διακοπές μέσα στη χρονιά, οπότε πρέπει να ξαναρχίσουμε το 2026 με μια πιο μεθοδική προσέγγιση, βήμα-βήμα” δήλωσε ο Sterlacchini μετά τις δοκιμές της Valencia στις 18 Νοεμβρίου και πρόσθεσε: “Η μοτοσυκλέτα αποδείχθηκε ανταγωνιστική, και με περισσότερους από έναν αναβάτες. Πιστεύω λοιπόν ότι με τον Jorge πρέπει να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα στο στιλ οδήγησής του και τη μοτοσυκλέτα.” Το πρόβλημα για RS-GP και Martin είναι ότι την τελευταία χρονιά η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε περισσότερο με τα δεδομένα που συγκέντρωναν οι μηχανικοί του Noale από τους άλλους αναβάτες της πρωτότυπης αγωνιστικής και όχι με εκείνα του Martin. Οπότε η RS-GP ταιριάζει καλύτερα στο στιλ των Bezzecchi και Fernandez έτσι όπως είναι τώρα και ο Ισπανός θα πρέπει να είναι εκείνος που πρέπει να καταβάλλει έξτρα προσπάθεια για εκμεταλλευτεί στο 100% τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Το εύλογο ερώτημα, αν θα μπορέσει δηλαδή να τα καταφέρει, με τη βοήθεια και της Aprilia στις αλλαγές που θα κάνει στη μοτοσυκλέτα προς αυτήν την κατεύθυνση, θα απαντηθεί στην αρχή της ερχόμενης σεζόν. Τότε ο Martin θα βρίσκεται και σε πολύ καλύτερη φυσική κατάσταση από αυτή που έχει σήμερα, η οποία, εξαιτίας των τραυματισμών του, βρίσκεται πίσω έναντι των άλλων αναβατών.

Aprilia MotoGP 2026