MotoGP – Απαγορεύτηκε το σύστημα εκκίνησης της Aprilia μετά από ένσταση άλλου κατασκευαστή

Οι κακές γλώσσες λένε πως η KTM ήταν αυτή που κατέθεσε την ένσταση
motomag MotoGP – Απαγορεύτηκε το σύστημα εκκίνησης της Aprilia μετά από ένσταση άλλου κατασκευαστή
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

10/11/2023

Οι αναβάτες της Aprilia, Aleix Espargaro και Maverick Vinales στο Grand Prix της Μαλαισίας δεν θα έχουν στη διάθεση τους το σύστημα εκκίνησης της Aprilia καθώς αυτό αποσύρθηκε μετά από ένσταση που κατατέθηκε από άλλον κατασκευαστή.

Ο τεχνικός κανονισμός του MotoGP αναφέρει πως οι κατασκευαστές δεν μπορούν να χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένη λύση στο σύστημα εκκίνησης, με απλά λόγια ο αναβάτης πρέπει να παίζει ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια της εκκίνησης. Ωστόσο κάποιοι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να εξελίξουν ένα σύστημα το οποίο κάνει την όλη διαδικασία σχεδόν αυτόματα. Και λέμε σχεδόν γιατί ο αναβάτης ακόμη παίζει κάποιον ρόλο στην όλη διαδικασία ωστόσο στην περίπτωση την Aprilia αυτός είναι πολύ περιορισμένος. Πιο συγκεκριμένα το σύστημα εκκινήσεων που χρησιμοποιούν οι αναβάτες της Aprilia λειτουργεί περισσότερο σαν ένα ημιαυτόματο σύστημα συμπλέκτη το οποίο μοιάζει με αυτό που χρησιμοποιείται στην Formula 1, δηλαδή η ECU ελέγχει το όλο σύστημα με τον αναβάτη απλά να αφήνει την μανέτα χαρίζοντας του καλύτερη εκκίνηση σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Το σύστημα εκκίνησης της Aprilia μέχρι πρότινος είχε πάρει το πράσινο φως από τους τεχνικούς του MotoGP καθώς ο αναβάτης είχε συμμετοχή στην όλη διαδικασία με αποτέλεσμα να μην το κάνει πλήρως αυτοματοποιημένο ωστόσο σύμφωνα με το Chrash.net μετά από ένσταση η οποία προήλθε από την ομάδα της KTM το σύστημα αυτό εξετάστηκε εκ νέου από τους τεχνικούς με αποτέλεσμα να κριθεί μη σύννομο, ενώ οι συγκεκριμένοι κανονισμοί θα αναθεωρηθούν καθώς υπάρχουν αρκετές γκρίζες ζώνες οι οποίες πρέπει να αποσαφηνιστούν. Αυτή η εξέλιξη φυσικά δεν θα ευνοήσει τους αναβάτες της Aprilia καθώς θα στερηθούν της βοήθειας του συστήματος εκκίνησης στις RS-GP και θα πρέπει να επιστρέψουν στο προηγούμενο σύστημα της ιταλικής εταιρείας.

Σε ερωτήσεις που έγιναν στους Vinales και Espargaro σχετικά με αυτό το θέμα οι δύο αναβάτες δήλωσαν πως δεν μπορούν να μιλήσουν σχετικά με το εν λόγω σύστημα, ενώ το παράδοξο είναι πως και η KTM αποφάσισε οικειοθελώς να μην χρησιμοποιήσει το νέο δικό της σύστημα εκκίνησης από τον αγώνα της Ταϊλάνδης μέχρι να αποσαφηνιστεί ο κανονισμός.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Maverick Vinales χάνει και τον αγώνα στην Jerez

Θα μείνει χωρίς αντικαταστάτη η KTM Tech3 - τραυματίας είναι και ο Pol Espargaro
vinales
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/4/2026

Το MotoGP επιστρέφει από τις ΗΠΑ και κατευθύνεται στην Ισπανία αυτό το Σαββατοκύριακο, 24–26 Απριλίου, όμως δεν θα είναι παρών ούτε και σ’ αυτόν τον αγώνα ο Maverick Vinales.

Ο τραυματισμός στον ώμο του Vinales προκλήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο GP της Γερμανίας, όταν είχε πτώση κατά τη διάρκεια των προκριματικών. Ο τραυματισμός του Ισπανού αναβάτη φαίνεται να είναι αρκετά επίμονος, αφού τον ταλαιπωρεί ακόμη 9 μήνες μετά το συμβάν.

Ο Vinales χαρακτήρισε απογοητευτικό το γεγονός, όμως θεωρεί πως αυτή είναι η σωστή απόφαση για το σώμα του: Είναι προφανώς απογοητευτικό να μην αγωνιστώ στη Jerez αυτό το Σαββατοκύριακο. Είναι ένα τεράστιο γεγονός για μένα και ο πρώτος από τους αγώνες στην πατρίδα μου αυτή τη σεζόν. Γνωρίζω όμως καλά το σώμα μου και αυτή τη στιγμή προτεραιότητα είναι να αναρρώσω σωστά και να βεβαιωθώ ότι θα επιστρέψω στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για το υπόλοιπο της σεζόν. Όλα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ο στόχος είναι να είμαι έτοιμος για το Le Mans.

Ο Nicolas Goyon, διευθυντής της ομάδας Red Bull KTM Tech3, πρόσθεσε ότι δεν ήταν δυνατό να αντικατασταθεί ο Vinales, καθώς και ο Pol Espargaro είναι τραυματίας.

“Το πιο σημαντικό για εμάς είναι η ανάρρωση του Maverick. Το κενό στο πρόγραμμα του έδωσε πολύτιμο χρόνο για να επικεντρωθεί στην αποκατάστασή του και ελπίζουμε ότι αυτό σημαίνει ότι θα χάσει μόνο αυτόν τον αγώνα. Φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο για να επιστρέψει στο Le Mans, κάτι που είναι πολύ θετικό.

Είναι επίσης λυπηρό το γεγονός ότι ο Pol, ο αναπληρωματικός μας αναβάτης, τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς τον γνωρίζουμε καλά και θα αποτελούσε μια ισχυρή προσθήκη στην ομάδα για το Σαββατοκύριακο στο Jerez.

Με τον περιορισμένο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας πριν από τον αγώνα, αξιολογήσαμε όλες τις διαθέσιμες επιλογές, αλλά τελικά αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στη σωστή λειτουργία μιας μοτοσυκλέτας για αυτόν τον γύρο.”