MotoGP Austin: Ο Marquez δοκίμασε πτέρυγα «Ducati» - και είπε γιατί!

Και έκανε πλάκα για το αποτέλεσμα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/4/2019

Με μπόλικο χιούμορ απάντησε ο Marquez για τον λόγο που δοκίμασε μία πτέρυγα όπως της Ducati, που πρόσφατα προξένησε διαμάχη τεσσάρων κατασκευαστών με την Honda πρωτεργάτη των αντιδράσεων. Για να θυμηθούμε τι έγινε ακριβώς και την δική μας άποψη, πρέπει να διαβάσετε εδώ. Η Honda λοιπόν που μετά από όλα όσα έγιναν και την δικαίωση της Ducati από το αθλητικό Εφετείο, έδωσε το δικό της σχέδιο στην διοργάνωση το οποίο και ακυρώθηκε αμέσως. Χθες, κατά την διάρκεια των πρώτων δοκιμών, χρησιμοποίησε μία νέα πτέρυγα για την οποία δύο φορές όταν ρωτήθηκε, ο Marquez αστειευόμενος είπε πως είναι εκεί για να προσφέρει ακαμψία στο ψαλίδι. Προφανώς θέλοντας να σαρκάσει την παραπάνω τροπή των πραγμάτων. Στην συνέντευξη αμέσως μετά τις δοκιμές, δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο πως κάνει πλάκα, σε δεύτερη όμως στιγμή ξεκάθαρα αστειεύεται πως ο λόγος που τοποθετήθηκε εκεί είναι για την ακαμψία, λέγοντας πως βοηθά στο φρενάρισμα γιατί κρατά τον πίσω τροχό στο έδαφος από την πρόσθετη δύναμη του αέρα. Πράγμα που είναι ακριβώς εκείνο που δεν θέλει η Dorna να ακούει για τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο ψαλίδι… Επιτρέπεται να τοποθετούνται, όπως φάνηκε από την περίπτωση της Ducati αν ψύχουν το πίσω ελαστικό. Για το αν βοηθούν την ακαμψία του ψαλιδιού, είναι κι αυτό σίγουρο, αλλά ελάχιστα και υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να το κάνεις, για αυτό και αστειεύεται ο Marquez όταν αναφέρεται στην ακαμψία.

Gigi Dall'Igna: "Σκεφτόμαστε για αντίποινα στην Honda!" Τα λέει "έξω από τα δόντια" ο Team Manager της Ducati

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα, είπε ο Marquez, αλλά υπάρχουν εξίσου πολλά μειονεκτήματα. Πρέπει να αναλύσουμε τα αποτελέσματα για να δούμε τι ακριβώς ταιριάζει στο δικό μας στιλ. Όσο για την θερμοκρασία στο πίσω ελαστικό, η πτέρυγα αυτή πράγματι βοηθά, αλλά όχι δραματικά το αντίθετο, τελείως επιδερμικά και η διαφορά στην χρήση της είναι μικρή. Το ζήτημα είναι πως η δοκιμή αυτή γίνεται σε μία πίστα με πολλά προβλήματα από τα σαμαράκια, που έχει νόημα να υπάρχει μία πτέρυγα που ψύχει το ελαστικό από την υπερθέρμανση που υφίσταται εξαιτίας της μεγαλύτερης κινητικότητας. Όπως επίσης και πρόσθετη δύναμη που θα κρατά τον πίσω τροχό στο έδαφος καθώς η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας αλλάζει από το έντονο φρενάρισμα και έχει την τάση να σηκώνεται στον εμπρός τροχό. Ωστόσο η πίστα είναι πολύ διαφορετική από πέρσι, νέα σαμαράκια, διαφορετικά και τα προηγούμενα, που αλλάζουν πλήρως την ιδανική γραμμή. Ταυτόχρονα, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Marquez, στο Τέξας είναι η πρώτη φορά που έχουν τόσες πολλές μαζεμένες στροφές με πρώτη σχέση στο κιβώτιο κι αυτό σημαίνει πως η μοτοσυκλέτα πρέπει να στηθεί τελείως διαφορετικά. Και με γεγονός πως όλα τα σημεία της είναι πλέον καινούρια, δεν μπορείς να στηριχτείς σε παλιές ρυθμίσεις και παρατηρήσεις.

MotoGP Κατάρ: Ολόκληρη η υπόθεση Ducati, δηλώσεις KTM, Aprilia, Suzuki & Honda: Υπάρχει μονάχα ένα πραγματικά μελανό σημείο

Σε κάθε περίπτωση η πτέρυγα που δοκίμασαν είναι ακριβώς αυτό, μία δοκιμή, που αυτή την στιγμή δεν ξέρουν που θα τους οδηγήσει κι αν θα την κρατήσουν. Μέχρι τότε μπορούν να διακωμωδούν το ζήτημα για όσο θέλουν… και να λένε και την αλήθεια για το ποιος είναι ο ρόλος του μιας και δεν χρησιμοποιείται στον αγώνα:

“One of the differences is the braking point. It's downforce. So it's an aerodynamic thing -a little bit- but still we need to analyse more. Because it also has some negative points, some positive and some negative points and then we need to understand which is better for our riding style.”

Ετικέτες

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.