MotoGP - Bastianini & Vinales στην KTM Tech3 για το 2025!

Τέλος οι κόκκινες μοτοσυκλέτες με τα λογότυπα GASGAS, το Pierer Group τα βάφει όλα πορτοκαλί
KTM Red Bull 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/6/2024

Καλή η προσπάθεια προώθησης και της GASGAS στο MotoGP, όμως καθώς όλοι οι πιλότοι προτιμούν την KTM, το Pierer Group θα έχει από το 2025 και τα τέσσερα RC16 βαμμένα στα πορτοκαλί και με λογότυπα ΚΤΜ, με τους Acosta & Binder στην εργοστασιακή ομάδα και τους Bastianini & Vinales στην Tech3.

Η υπογραφή του Marc Marquez με την εργοστασιακή Ducati και η μεταγραφή Martin στην Aprilia, έφεραν ως συνέπεια δυο ακόμα μεγάλες αλλαγές για τη σχάρα εκκίνησης 2025 του MotoGP, καθώς η ΚΤΜ ανακοίνωσε πως στις τάξεις της προσχωρούν από του χρόνου ο Enea Bastianini της εργοστασιακής Ducati και ο Maverick Vinales, το πρώην μεγάλο αστέρι της Aprilia.

KTM MotoGP

Και για να μη δυσαρεστήσει Vinales & Bastianini που το πιθανότερο είναι πως έβλεπαν την οδήγηση των κόκκινων GASGAS ως υποβιβασμό σε σχέση με την εργοστασιακή ΚΤΜ, το Pierer Group πήρε την απόφαση να σταματήσει να προωθεί την ισπανική εταιρεία, και να ποντάρει ξανά τα πάντα… στο πορτοκαλί.

Σημειώστε πως παρόλο που η “πρώτη” ομάδα των πορτοκαλί έχει το συνθετικό “factory” μπροστά της, και οι 4 μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ θα είναι ίδιες όσον αφορά στην εξέλιξή τους.

Όσον αφορά στις δυο μεγάλες μεταγραφές της ΚΤΜ για την Tech 3, ο Enea Bastianini που έχει κάνει το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP 10 χρόνια πριν, με ένα KTM RC4, σημείωσε 6 νίκες και περισσότερα από 30 βάθρα στις κατηγορίες Moto3 & Moto2, ενώ πήρε και τον τίτλο της Moto2 το 2020. Ξεκίνησε την εμπλοκή του στη μεγάλη κατηγορία το 2021, σε ηλικία 23 ετών, και μέχρι σήμερα έχει σημειώσει 5 νίκες και 12 βάθρα.

Ο Maverick Vinales έχει καταφέρει να πάρει νίκες στο MotoGP με 3 διαφορετικούς κατασκευαστές -ο πρώτος αναβάτης στη σύγχρονη ιστορία του θεσμού-, ενώ ήταν ο 2ος Πρωταθλητής Moto3 στην ιστορία της ΚΤΜ το 2013. Ο Ισπανός έχει τερματίσει δυο φορές στην πρώτη τριάδα σε σεζόν Moto3 & Moto2, ενώ ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία το 2015 όπου έχει 35 βάθρα και 10 νίκες μέχρι σήμερα.

Μεγάλος χορηγός για το 2025 τόσο για την factory team της ΚΤΜ όσο και για την Tech 3 θα είναι η Red Bull.

Σημειώνουμε το παράδοξο πως την ανακοίνωση της μεταγραφής των δυο αναβατών συνοδεύουν φωτογραφίες με τον Vinales, αλλά όχι με τον Bastianini -μπορεί ο τελευταίος να είχε κάποια άλλη υποχρέωση την ώρα της φωτογράφησης.

Ετικέτες

Ο Jonathan Rea ξανά σε Honda! Πρώτες εντυπώσεις από την CBR1000RR-R SP στις WSBK δοκιμές! [Video]

“Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki”
jonathan
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/1/2026

Μόλις χτες, 20 Ιανουαρίου 2026, ο Jonathan Rea ξεκίνησε και επίσημα μια νέα καριέρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike ως αναβάτης δοκιμών της Honda.

Τα τελευταία χρόνια τα κατορθώματα της Honda στο WSBK είναι απογοητευτικά και πρέπει να πάμε σχεδόν 20 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε τον τελευταίο της τίτλο που ήταν το 2007 με αναβάτη τον James Toseland. Τελευταία νίκη σε στεγνό οδόστρωμα για την Honda ήταν με τον Jonathan Rea το 2014 στο Portimao και τελευταία νίκη σε βρεγμένο πέτυχε ο αείμνηστος Nicky Hayden στην Sepang το 2016.

Rea

Οι Ιάπωνες θέλουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και για τον λόγο αυτό προσέλαβαν και τον θρύλο του WSBK, Jonathan Rea ως αναβάτη δοκιμών και εξέλιξης. Ο Rea αγωνιζόταν για πολλά χρόνια με μοτοσυκλέτες Honda, τόσο στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας, όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Έφυγε το 2014 για να πάει στην Kawasaki, με την συνέχεια να είναι γνωστή σε όλους.

Χτες ο Βορειοϊρλανδός είχε την πρώτη του επαφή με την μοτοσυκλέτα και δήλωσε στο speedweek: “Φυσικά δεν ήμουν 100% καλά, το γόνατό μου, στο οποίο είχα υποβληθεί σε εγχείρηση πριν από δέκα εβδομάδες, εξακολουθούσε να με πονάει πολύ. Είχα κάποια προβλήματα, ειδικά στις δεξιές στροφές. Και μετά, στο αεροπλάνο, κρύωσα. Παρ' όλα αυτά, ήταν ωραίο να ξεκινήσω τη νέα μου δουλειά – είναι διαφορετική. Όταν κοιτάς μια μοτοσυκλέτα από έξω, πάντα είσαι περίεργος να μάθεις πώς είναι να την οδηγείς. Ήταν μια καλή μέρα για να καταλάβω από πού ξεκινάμε με την ομάδα.

Rea

Από το 2014, η μοτοσυκλέτα έχει αλλάξει πολύ. Το 2020 ήρθε η εντελώς νέα μοτοσυκλέτα και από τότε έχουν γίνει πολλές αναβαθμίσεις. Το θετικό είναι ότι μετά την περίοδο μου στην Honda, στην Kawasaki και στην Yamaha, μπόρεσα να αποκτήσω επιπλέον εμπειρία και οι πληροφορίες αυτές βοηθούν να κατατάξω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μοτοσυκλέτας. Ήμουν ευχάριστα έκπληκτος από τα ηλεκτρονικά, πρέπει να επικεντρωθούμε στο να βρούμε περισσότερη πρόσφυση στο πίσω τροχό. Η Honda εργάζεται σκληρά σε όλους τους τομείς της μοτοσυκλέτας, σπάνια είχα τόσους πολλούς τεχνικούς γύρω μου. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα εργάστηκαν πολύ στα ηλεκτρονικά. Ωστόσο, ο σκοπός τους δεν είναι να δημιουργήσουν πρόσφυση, αυτό είναι πρώτα απ' όλα έργο της μοτοσυκλέτας.

Rea

Όταν άνοιγα τέρμα το γκάζι στο πρώτο μου γύρο στην ευθεία, σκέφτηκα πόσο ωραίο είναι να έχεις ισχύ. Στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, η μοτοσυκλέτα έχει πραγματικά δύναμη, ο κινητήρας είναι ισχυρός. Νιώθω λίγο όπως τότε που πήγα στην Kawasaki. Τότε δούλευα για πολλά χρόνια με μια εργοστασιακή ομάδα και είχα μηχανικούς στο πλευρό μου που εμπιστεύονταν την κρίση μου. Όταν ήρθε ο Leon Haslam, μπόρεσε να οδηγήσει γρήγορα τη μοτοσυκλέτα, το ίδιο και ο Alex Lowes. Για μένα, λοιπόν, η βελτίωση της μοτοσυκλέτας ήταν πάντα μέρος της δουλειάς μου και νιώθω άνετα με αυτό. Με τα χρόνια, έχω συνεργαστεί με διάφορες ομάδες και αρχιμηχανικούς. Οι μοτοσυκλέτες είχαν διαφορετικούς χαρακτήρες και βρισκόταν σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Έχω μια σαφή ιδέα για το πώς να κάνω μια μοτοσυκλέτα γρήγορη. Είναι στο χέρι των τεχνικών να το υλοποιήσουν. Ήμουν επίσης σε ομάδες που δεν ήθελαν να ακούσουν και πίστευαν ότι είχαν καλύτερες ιδέες από εμένα”.