MotoGP: Δέσμευση για καύσιμα 100% μη-ορυκτής προέλευσης από το 2027

Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή έρχεται από το 2027
MotoGP Non-Fossil Fuel from 2027
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/7/2025

Έκλεισε η συμφωνία που δεσμεύει όλα τα καύσιμα στα Grand Prix, σε όλες τις κατηγορίες να είναι 100% μη-ορυκτής προέλευσης

Η παγκόσμια επιτροπή Grand Prix (GPC) επιβεβαίωσε ότι η γνησιότητα του καυσίμου θα ελέγχεται με τη μέθοδο C14.

Πώς θα ελέγχεται; – Το τεστ C14

Το τεστ μετρά το ποσοστό του ισοτόπου άνθρακα C14 (που υπάρχει στην ατμόσφαιρα αλλά λείπει από ορυκτά καύσιμα λόγω μακροχρόνιας ραδιενεργής αποσύνθεσης) σε σχέση με τον συνολικό άνθρακα.

Αν το ποσοστό στο δείγμα είναι ίδιο με αυτό της ατμόσφαιρας, με μικρή ανεκτή απόκλιση, το καύσιμο θεωρείται μη-ορυκτής προέλευσης. Έτσι, αποκλείεται η πιθανότητα να προέρχεται από διύλιση πετρελαίου.

MotoGP Non-Fossil Fuel from 2027

Τι καύσιμα θα χρησιμοποιούνται;

Από το 2027, τα MotoGP και οι υπόλοιπες κατηγορίες θα τρέχουν αποκλειστικά με

  • Βιοκαύσιμα – από βιολογικές πηγές
  • E-fuels – από δέσμευση CO₂ απευθείας από την ατμόσφαιρα

Η καύση αυτών των καυσίμων απελευθερώνει την ίδια ποσότητα άνθρακα που είχε δεσμευτεί προηγουμένως, επιτυγχάνοντας έτσι ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών.

Από το 40% στο 100%

Η μετάβαση έχει ήδη ξεκινήσει από το 2024, όταν επιβλήθηκε τα καύσιμα να περιέχουν τουλάχιστον 40% μη-ορυκτή προέλευση. Σε τρία χρόνια, το ποσοστό θα είναι 100%, μια ιστορική απομάκρυνση από τα παραδοσιακά καύσιμα που παράγονται κυρίως από αργό πετρέλαιο.

Το MotoGP μπαίνει έτσι στην πρωτοπορία της αγωνιστικής βιωσιμότητας, δείχνοντας ότι ακόμη και στην κορυφαία κατηγορία ταχύτητας, η τεχνολογία και η οικολογία μπορούν να συνυπάρξουν.

Τώρα μένει να δούμε αν η τεχνολογία που αναπτύσσει η Suzuki για βενζίνη από κοπριά, περάσει τελικά και στον αγωνιστικό χώρο. Καθώς τότε κάθε σταύλος θα είναι ένα χρυσωρυχείο!

 

Suzuki: Ετοιμάζει μοτοσυκλέτα που θα κινείται με κοπριά!

Απίστευτο κι όμως εργάζονται να το κάνουν αληθινό!

 

MotoGP – Ο Jorge Martin θα είναι στο Buriram Test, πέρασε ιατρικές εξετάσεις

Επιτέλους θα δούμε για πρώτη φορά στο 2026 τον Jorge Martin στην πίστα με την Aprilia RS-GP
Jorge Martin
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/2/2026

Μια εκκρεμότητα απέμενε για να επιβεβαιωθεί η παρουσία το πρωταθλητή 2024 στο επερχόμενο Buriram Test στην Ταϊλάνδη, η έγκριση από το ιατρικό επιτελείο του MotoGP.

Αφότου οι δικοί του γιατροί του επέτρεψαν να οδηγήσει στην Ταϊλάνδη, βγήκε τώρα από τη μέση και το τελευταίο τυπικό εμπόδιο για τον Martin, ο οποίος δεν ήταν παρών στο Sepang Test που προηγήθηκε.

Η αιτία ήταν δύο χειρουργικές επεμβάσεις που έκανε τον περασμένο Δεκέμβρη, μια στο σκαφοειδές οστό του δεξιού του χεριού και μια στη δεξιά του κλείδα, αμφότερες στα πλαίσια της θεραπείας του από τα τραύματα που τον κράτησαν εκτός μάχης για το μεγαλύτερο μέρος του περσινού πρωταθλήματος.

Το διήμερο επίσημο τεστ της Buriram (21-22/2) είναι το τελευταίο πριν το εναρκτήριο Grand Prix της Ταϊλάνδης που θα γίνει στην ίδια πίστα μια εβδομάδα αργότερα (27/2-1/3), εκκινώντας τη νέα σεζόν.

Για τον Martin βέβαια αυτό δεν είναι μόνο το τελευταίο τεστ προ της έναρξης του πρωταθλήματος, αλλά και πρακτικά το πρώτο του με την Aprilia RS-GP του 2026, καθώς δεν έχει καβαλήσει από τον περασμένο Νοέμβριο και το Valencia Test που έγινε αμέσως μετά το τελευταίο GP της προηγούμενης σεζόν.