MotoGP - Επικυρώθηκαν οι κανονισμοί για τα καύσιμα και το ελάχιστο όριο ηλικίας

Στον δρόμο προς τα βιώσιμα καύσιμα και ελάχιστο όριο ηλικίας 17 ετών με εξαιρέσεις
motomag Επικυρώθηκαν οι κανονισμοί για τα καύσιμα και το ελάχιστο όριο ηλικίας στο MotoGP και στους θεσμούς του
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

19/12/2023

Η Επιτροπή Grand Prix, αποτελούμενη από τους Carmelo Ezpeleta (Πρόεδρος της Dorna), Paul Duparc (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) και Biense Bierma (MSMA), παρουσία των Mike Webb (IRTA, Γραμματέας της Συνέλευσης), Carlos Ezpeleta (Dorna), Corrado Cecchinelli (Διευθυντής Τεχνολογίας), Jorge Viegas (Πρόεδρος FIM) και Dominique Hebrard (Τεχνικός Διευθυντής FIM CTI), ενέκρινε τους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίοι αφορούν τα καύσιμα καθώς και τους κανονισμούς που σχετίζονται με την ελάχιστη ηλικία των συμμετεχόντων στους αγώνες.

Όσον αφορά τα καύσιμα είχατε διαβάσει στο MOTO πως από το 2024 αυτά θα περιέχουν το λιγότερο 40% μη-ορυκτά συστατικά και έως το 2027 θα είναι 100% μη-ορυκτά, με αυτόν τον τρόπο το MotoGP προχωρά σε μια νέα εποχή καυσίμων μηδενικού άνθρακα. Οι λεπτομερείς προδιαγραφές και οι παράμετροι των κανονισμών οι οποίοι έχουν συμφωνηθεί από τη FIM, την IRTA, την Dorna, τα επίσημα εργαστήρια δοκιμών, την MSMA, συμπεριλαμβανομένης της συμβολής των προμηθευτών καυσίμων θα συμπεριληφθούν στους κανονισμούς οι οποίοι θα εφαρμοστούν από το 2024.

MotoGP

Η επιτροπή επιπρόσθετα ανέκρινε και τις αλλαγές οι οποίες αφορούν την ελάχιστη ηλικία των αγωνιζόμενων στο MotoGP καθώς και στους θεσμούς του. Πλέον οι τρεις πρώτοι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM JuniorGP και του Red Bull MotoGP Rookies Cup θα μπορούν να αγωνιστούν στη Moto3 εφόσον έχουν εξασφαλίσει μαθηματικά την είσοδο τους στην τελική τριάδα αρκεί να έχουν συμπληρώσει το 17 έτος. O νικητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Moto2 της FIM, θα μπορεί να συμμετέχει στη Moto2 της επόμενης χρονιάς αρκεί να είναι 17 χρονών. Το 2022, έγινε εξαίρεση σε ορισμένους αναβάτες που συμμετείχαν την προηγούμενη σεζόν στις κατηγορίες Moto3 και Moto2 και είχαν ηλικία 16 ή 17 ετών, επιτρέποντάς τους να συνεχίσουν να αγωνίζονται στις ίδιες κατηγορίες και την επόμενη σεζόν. Αυτή η εξαίρεση έγινε και σε αναβάτες που αγωνίστηκαν σε αυτές τις κατηγορίες το 2023, με τους ίδιους να μπορούν να αγωνίζονται στις εν λόγω κατηγορίες και το 2024.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Jonas Folger θα αντικαταστήσει τον Maverick Vinales στο γαλλικό GP

Δεν είναι ακόμα έτοιμος από τον τραυματισμό του ο Vinales
Folger
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/5/2026

Η Red Bull KTM Tech3 δεν θα έχει διαθέσιμο ούτε στη Γαλλία τον Maverick Viνales και θα βασιστεί στον αναβάτη εξέλιξης Jonas Folger για να συμπληρώσει το δίδυμό της στο Le Mans αυτή την εβδομάδα. Ο Ισπανός ακόμη δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον τραυματισμό στον αριστερό ώμο που τον ταλαιπωρεί εδώ και μήνες.

Ο Viνales επισκέφθηκε το Red Bull Athlete Performance Centre (APC) την περασμένη εβδομάδα και αποφάσισε να παρατείνει την απουσία του, ώστε να εξασφαλίσει ότι θα επιστρέψει στην ενεργό δράση σε πλήρη φυσική κατάσταση, έτσι δίπλα στον Enea Bastianini της Red Bull KTM Tech3 θα αγωνιστεί ο Jonas Folger.

Ο 32χρονος Γερμανός αναβάτης έχει να αγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία από το 2023, όταν και αντικατέστησε τον Pol Espargaro στο Assen, κερδίζοντας μάλιστα και 2 βαθμούς.

Jonas Folger: “Πρώτα απ’ όλα, θέλω να ευχηθώ στον Maverick γρήγορη και πλήρη ανάρρωση. Σε προσωπικό επίπεδο, είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που επιστρέφω μαζί με όλα τα παιδιά της Tech3 — έχω μια ιστορία με αυτή την ομάδα και θα είναι υπέροχο να ξαναδώ όλους. Το Le Mans θα είναι μια μεγάλη πρόκληση, καθώς επιστρέφω μετά από τόσα χρόνια μακριά από τους αγώνες και η επιστροφή στη μοτοσυκλέτα θα σημαίνει γρήγορη προσαρμογή και πολλά να μάθω κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σίγουρα θα είναι δύσκολο, αλλά πιστεύω ότι τα θετικά υπερτερούν των δυσκολιών και το περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία. Δεν βλέπω την ώρα.”

Maverick Vinales: “Δουλεύω σκληρά από την εγχείρηση για να αναρρώσω πλήρως και πάντα είχα το Le Mans στο μυαλό μου ως τον αγώνα-στόχο για την επιστροφή μου. Ωστόσο, μετά την επίσκεψή μου στο APC αυτή την εβδομάδα, μου συνέστησαν ότι δεν είμαι ακόμα αρκετά δυνατός για να οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα. Αν και είμαι απογοητευμένος, καταλαβαίνω ότι το να επιστρέψω σε πλήρη φόρμα είναι το πιο σημαντικό και θα συγκεντρωθώ σε αυτό και θα το θέσω ως προτεραιότητα.”

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Δεν ήταν εύκολη απόφαση για τον Maverick, αλλά κατανοούμε απόλυτα την επιθυμία του να επιστρέψει στο paddock όταν θα είναι έτοιμος να αγωνιστεί. Χρειάζεται απλώς λίγο περισσότερο χρόνο και γνωρίζουμε τις δυνατότητές του. Για το Le Mans, είμαστε ευγνώμονες που η ομάδα Tech3 μπόρεσε να καλέσει τον Jonas και χαιρόμαστε που δέχτηκε την πρόκληση, καθώς και ο Pol [Espargaro] αναρρώνει από τον τραυματισμό που είχε κατά την προπόνηση. Το MotoGP είναι πολύ σφιχτό και ανταγωνιστικό, καθώς και περίπλοκο για τους αναβάτες, οπότε έχω μεγάλο σεβασμό για τον Jonas και ελπίζω να απολαύσει το Grand Prix.”