MotoGP: Επίσημα τέλος ο Vinales από τη Yamaha

Οι φήμες τον θέλουν στην Aprilia
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

28/6/2021

Με επίσημη ανακοίνωση λίγων λέξεων, η Yamaha ανακοίνωσε πως “μαζί” με τον Maverick Vinales αποφάσισαν να “σπάσουν” το συμβόλαιο και να χωρίσουν οι δρόμοι τους το 2022, μετά από απαίτηση του Ισπανού αναβάτη.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση που περιέχει αντίστοιχα “σπαρτιάτικες” δηλώσεις του Lin Jarvis και του Maverick Vinales, η τελική απόφαση πάρθηκε στον αγώνα του Assen, όμως το θέμα τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Γερμανία, όπου ο Vinales είχε την χειρότερη απόδοσή του με την Yamaha.

Ήδη από τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής στο Assen, τα κουτσομπολιά στους διαδρόμους των pits ήθελαν τον Vinales να πηγαίνει στην Aprilia, ενώ και η Aprilia έριξε λάδι στη φωτιά λέγοντας πως ο Vinales είναι καλοδεχούμενος στην ομάδα.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις και στην περίπτωση που ο Vinales  πάει τελικά στην Aprilia, ο Morbidelli θα έχει την ευκαιρία να γίνει εργοστασιακός αναβάτης και φυσικά το μεγάλο ερώτημα είναι ο Dovizioso, που συνέχισε τις δοκιμές με την Aprilia στο Misano…

Το σίγουρο είναι πως θα δούμε πολλές μετακινήσεις στις επικείμενες ανανεώσεις συμβολαίων για το 2022.

 

 

Η επίσημη ανακοίνωση της Yamaha και οι δηλώσεις του Lin Jarvis και του maverick Vinales:  

 

 

YAMAHA AND MAVERICK VIÑALES AGREE TO PART WAYS IN 2022

 

Yamaha and Maverick Viñales have mutually decided to terminate their current 2021-2022 agreement at the close of this season.

 

Gerno di Lesmo (Italy), 28th June 2021

 

Following Maverick Viñales‘ request, Yamaha have agreed to put an early end to their current two-year contract. Currently in their fifth season together, they mutually decided to go their separate ways after this year.

Both parties are committed to putting in their maximum effort for the remainder of the 2021 MotoGP season and ending the relationship on a high note.

 

 

 

                 

 

 

 

LIN JARVIS

MANAGING DIRECTOR, YAMAHA MOTOR RACING

                It is with sadness that we will say farewell to Maverick at the end of the year. We are in the middle of our fifth season together and over the years we have achieved many highs but also had to manage many lows. After the German GP, which was the most difficult weekend of our partnership, we had important discussions in Assen and came to the conclusion that it would be in the interest of both parties to go our separate ways in the future. Yamaha will put in their maximum effort – as we always have done – to give full support to Maverick and finish this season in the very best way possible.         

                                 

 

MAVERICK VIÑALES

MONSTER ENERGY YAMAHA MOTOGP RIDER   

                This partnership has been very significant to me over the last five years, and it proved a difficult decision to part ways. In these seasons together, we experienced both great achievements and tough times. However, the underlying feeling is of mutual respect and appreciation. I am fully committed and will strive to achieve the best results for the rest of the season.             

                                 


 

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.