MotoGP: Η Aprilia υποστηρίζει Iannone!

Είναι πολύ σημαντικός για τις δοκιμές της Sepang
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/1/2020

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η FIM έδωσε στη δημοσιότητα ένα δελτίο τύπου αναφέροντας τον προσωρινό αποκλεισμό του Andrea Iannone απ’ τους αγώνες, επειδή ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ουσιών. Η εξέταση του δείγματος των ούρων, το οποίο είχε ληφθεί κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου της Sepang το περασμένο Νοέμβριο, έδειξε πως ο Iannone ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ανδρογόνων στεροειδών.

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της FIM ο Iannone ζήτησε –όπως δικαιούται- την λήψη και ανάλυση δεύτερου δείγματος, καθώς η μέγιστη ποινή που μπορεί να αντιμετωπίσει είναι ο αποκλεισμός του απ’ τους αγώνες και οποιεσδήποτε δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτούς για τέσσερα χρόνια, κάτι καταστροφικό για την καριέρα του.

Η ιταλική "Gazzeta dello Sport" είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με την πιθανή ημερομηνία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων απ’ το δεύτερο δείγμα ούρων στις 7 Ιανουαρίου, όμως επικρατεί σιγή ιχθύος απ’ την πλευρά της FIM μέχρι και σήμερα. Να θυμίσουμε πως η ουσία που είχε βρεθεί θετικός ήταν ένα αναβολικό στεροειδές που χρησιμοποιούν όσοι κάνουν bodybuilding και θεωρείται ακατάλληλο για τους αναβάτες των MotoGP, οι οποίοι εστιάζουν περισσότερο στη γράμμωση και στην φυσική κατάσταση και όχι στην αύξηση της μυϊκής τους μάζας. Ακόμη, υπάρχει και η υποψία πως απέτυχε να περάσει το τεστ λόγω των φαρμάκων που έπαιρνε για την τραυματισμό στον ώμο του. Σε περίπτωση που και το δεύτερο δείγμα βγει θετικό, τότε ο Iannone μπορεί να ασκήσει έφεση και να ξεκινήσει ένας “κυκεώνας” δικαστηρίων και μέχρι να λυθεί το θέμα μπορεί να περάσουν μήνες. Όπως είπαμε η μέγιστη ποινή που μπορεί να λάβει είναι ο αποκλεισμός του για τέσσερα χρόνια, όμως σημαντικό ρόλο στην λήψη της απόφασης και του μεγέθους της ποινής, είναι το αν ο αναβάτης είχε την πρόθεση να “κλέψει” με τη χρήση αναβολικών, καθώς και αν οι επιδράσεις τους του δίνουν ή όχι κάποιο πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο προσωρινός αποκλεισμός του Iannone είναι σε ισχύ απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019, ενώ σε ένα μήνα είναι οι επίσημες δοκιμές της Sepang. Ο Ιταλός αναβάτης μαζί με την Aprilia έχουν τη δυνατότητα -αν μέχρι τότε δεν έχει λυθεί το θέμα-, να ζητήσουν την άρση του προσωρινού αποκλεισμού ώστε ο Iannone να λάβει μέρος στις δοκιμές, σύμφωνα με το άρθρο 7.9.3.2 CAD. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι άνθρωποι της Aprilia, η συμμετοχή του αναβάτη της στις επίσημες δοκιμές είναι πιο σημαντική, απ’ το να χάσουν μερικούς αγώνες. “Ο Iannone έχει συμβάλει πολύ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για εμάς αν δεν λάμβανε μέρος στις δοκιμές. Μας έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στο να κατανοήσουμε πού υστερεί η μοτοσυκλέτα και στην εξέλιξή της, ώστε να είναι πιο γρήγορη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.”

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει έναν καινούργιο V κινητήρα 90ο (όπως αυτοί των Honda και Ducati) στη Sepang και για αυτό θέλει τόσο τον Aleix Espargaro όσο και τον Iannone πάνω στη σέλα τους, προσφέροντάς της πολύτιμα δεδομένα. Ωστόσο, θεωρητικά η Aprilia έχει δυο εναλλακτικές, σε περίπτωση που ο Iannone δεν λάβει μέρος. Η μια είναι ο Karel Abraham, καθώς είναι διαθέσιμος αφού τον έδιωξαν απ’ την Avintia Ducati, δίνοντας τη θέση του στον Zarco. Η άλλη είναι η Aprilia να πάρει τον Jorge Lorenzo για δοκιμαστή της, όμως η επιστροφή του Ισπανού αναβάτη ως δοκιμαστής είναι κάτι που απλά ακούγεται έντονα αυτό το διάστημα (ιδιαίτερα για λογαριασμό της Yamaha) χωρίς να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες και δεν θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. Ωστόσο, και στις δυο εναλλακτικές η Aprilia δεν θα μπορέσει να λάβει τα δεδομένα, καθώς ούτε ο Abraham ούτε ο Lorenzo μπορούν κάνουν συγκρίσεις μεταξύ της παλιάς και νέας μοτοσυκλέτας αφού δεν την έχουν οδηγήσει.

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola έκανε ξεκάθαρο πως η Aprilia υποστηρίζει πλήρως τον αναβάτης της. “Όλοι μας ελπίζουμε πως το θέμα θα περάσει και πως ο Andrea απλώς θα δεχτεί μια απλή προειδοποίηση και θα μπορέσει να αγωνιστεί τη νέα σεζόν. Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη, ο Iannone έχει απευθυνθεί σε έναν κορυφαίο δικηγόρο για την υπεράσπισή του, τον Antonio De Rensis, ο οποίος έχει διαλευκάνει πολλές δύσκολες περιπτώσεις.”

Ο Ιταλός αναβάτης παραμένει αισιόδοξος και θεωρεί πως το θέμα θα έχει αίσιο τέλος, καθησυχάζοντας τόσο την Aprilia όσο και τους θαυμαστές του, όμως το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα είναι να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα λάβει μέρος στις δοκιμές της Sepang και σε αυτό έχει την πλήρη υποστήριξη της Aprilia.

Ετικέτες

MotoGP - WSBK 2026: Νέος κανονισμός για τις πτώσεις φέρνει τα πάνω κάτω

Για λόγους ασφαλείας δεν θα είναι πλέον το ίδιο εύκολο για τους αναβάτες να συνεχίσουν τον αγώνα τους μετά από ατύχημα
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/1/2026

Η FIM ανακοίνωσε ότι από τη σεζόν 2026 οι αναβάτες στο MotoGP και το WorldSBK δεν θα επιτρέπεται να επανεκκινήσουν τις μοτοσυκλέτες τους αν ο κινητήρας του έχει σβήσει στην πίστα μετά από ατύχημα!

Μέχρι τώρα, οι κανόνες επέτρεπαν στους αναβάτες των οποίων η μοτοσυκλέτα είχε σβήσει μετά από πτώση να προσπαθήσουν να την επανεκκινήσουν στην περιοχή διαφυγής. Ωστόσο, αυτό μπορούσε να δημιουργήσει επικίνδυνες καταστάσεις, καθώς κρατούσε τους κριτές και τους αναβάτες στις περιοχές διαφυγής ενώ υπήρχε ροή στην πίστα. Τώρα, η κατάσταση επανεξετάσθηκε και κρίθηκε πως έπρεπε να αλλάξει άμεσα.

Τώρα η FIM ορίζει ότι οι προσπάθειες επανεκκίνησης μιας μοτοσυκλέτας της οποίας ο κινητήρας έχει σταματήσει μετά από ατύχημα, πρέπει να γίνονται πίσω από την πρώτη γραμμή ασφαλείας της πίστας, στον δρόμο συντήρησης! Οι αναβάτες μπορούν να επανεκκινήσουν την μοτοσυκλέτα σε εκείνον τον χώρο και να επανέλθουν στην πίστα από εκεί, κάτι που όπως καταλαβαίνετε στις περισσότερες περιπτώσεις θα σημάνει και το τέλος οποιασδήποτε πιθανότητας διάκρισης μετά από πτώση.

Να επισημάνουμε εδώ πως στις ελεύθερες δοκιμές και στις κατατακτήριες του WorldSBK οι αναβάτες που έχουν πτώση, απαγορεύεται να συνεχίσουν την προσπάθειά τους. Στα MotoGP, αυτό δεν απαγορεύεται, όμως πλέον οι αναβάτες θα πρέπει να πηγαίνουν τη μοτοσυκλέτα τους -σε περίπτωση που επιθυμούν να συνεχίσουν- πίσω από την πρώτη γραμμή ασφαλείας της πίστας.

MotoGP

Επίσης σημαντικό ρόλο θα παίζουν και οι κριτές εδώ, καθώς θα επιθεωρούν την μοτοσυκλέτα του αναβάτη και θα μπορούν ακόμη και να εμποδίσουν την προσπάθεια του για επανεκκίνηση σε περίπτωση που κρίνουν ότι μπορεί να προκαλέσει κίνδυνο για τους άλλους αναβάτες (π.χ. σε περίπτωση διαρροής υγρών).

Η αλλαγή του κανονισμού από τη FIM είναι αποτέλεσμα αποφάσεων που ελήφθησαν από την Επιτροπή Grand Prix και την Επιτροπή SBK. Έχει κοινοποιηθεί με επιστολή στους υπεύθυνους αγώνων, τις εθνικές ομοσπονδίες, τους διοργανωτές αγώνων, την IRTA και τα μέλη της επιτροπής αγώνων.

Όσον αφορά την σημαντική αλλαγή η επιστολή αναφέρει:

“Γνωρίζουμε ότι αυτός ο κανόνας μπορεί να παρουσιάσει κάποιες προκλήσεις αρχικά, αλλά ο πρωταρχικός στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί η έκθεση των κριτών μας σε κίνδυνο. Με άμεση ισχύ, οι ακόλουθες διαδικασίες πρέπει να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια ΟΛΩΝ των περιόδων της πίστας και να κοινοποιούνται σαφώς σε όλους τους κριτές κατά τη διάρκεια των ενημερώσεών τους:

  1. Απομάκρυνση μη λειτουργικών μοτοσυκλετών

Μετά από ατύχημα ή τεχνικό πρόβλημα, οποιαδήποτε μη λειτουργική μοτοσυκλέτα στην πίστα ή στις διαφυγές πρέπει να μεταφέρεται αμέσως πίσω από την πρώτη γραμμή προστασίας από τους κριτές. Οι μοτοσυκλέτες δεν πρέπει να επανεκκινούνται στην πίστα ή στην περιοχή διαφυγής. Πρέπει να μετακινούνται στον δρόμο εξυπηρέτησης (ή σε ασφαλές και προστατευμένο μέρος σε περίπτωση απουσίας δρόμου εξυπηρέτησης), όπου μπορεί να παρέχεται βοήθεια για την επανεκκίνηση.

  1. Επισκευές και ρυθμίσεις •  Όλες οι επισκευές ή ρυθμίσεις πρέπει να πραγματοποιούνται πίσω από την πρώτη γραμμή προστασίας (π.χ. στον δρόμο εξυπηρέτησης ή σε ασφαλές και προστατευμένο μέρος).

 Μόνο ο αναβάτης μπορεί να πραγματοποιήσει επισκευές ή ρυθμίσεις, χωρίς εξωτερική βοήθεια εκτός από τη βοήθεια των κριτών.

  1. Βοήθεια για επανεκκίνηση

Οι κριτές μπορούν να βοηθήσουν τον αναβάτη να σπρώξει την μοτοσυκλέτα και να επιχειρήσει επανεκκίνηση. Η εκκίνηση με ώθηση δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση στην πρώτη γραμμή προστασίας της πίστας.

  1. Οι μοτοσυκλέτες που συνεχίζουν να λειτουργούν.

Οι μοτοσυκλέτες που συνεχίζουν να λειτουργούν (δεν έσβησαν) μετά από σύγκρουση ή πτώση μπορούν να επανέλθουν στην πίστα και να συνεχίσουν τη συνεδρία. Εάν οι κριτές προλάβουν μία μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα να λειτουργεί ακόμα, πρέπει να ελέγξουν για τυχόν προφανείς κινδύνους, όπως σημαντικές ζημιές ή διαρροές υγρών. Εάν η μοτοσυκλέτα δεν θεωρείται ασφαλής για επανένταξη, ενώ μπορεί να μην είναι σε θέση να σταματήσουν τον αναβάτη, πρέπει να του δώσουν ένα σαφές σήμα να σταματήσει.

Η αλλαγή αυτή θα συζητηθεί και θα αναλυθεί λεπτομερώς κατά τη διάρκεια των επόμενων σεμιναρίων FIM και σεμιναρίων Superlicence, κ.λπ.”