MotoGP: Η Aprilia υποστηρίζει Iannone!

Είναι πολύ σημαντικός για τις δοκιμές της Sepang
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/1/2020

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η FIM έδωσε στη δημοσιότητα ένα δελτίο τύπου αναφέροντας τον προσωρινό αποκλεισμό του Andrea Iannone απ’ τους αγώνες, επειδή ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ουσιών. Η εξέταση του δείγματος των ούρων, το οποίο είχε ληφθεί κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου της Sepang το περασμένο Νοέμβριο, έδειξε πως ο Iannone ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ανδρογόνων στεροειδών.

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της FIM ο Iannone ζήτησε –όπως δικαιούται- την λήψη και ανάλυση δεύτερου δείγματος, καθώς η μέγιστη ποινή που μπορεί να αντιμετωπίσει είναι ο αποκλεισμός του απ’ τους αγώνες και οποιεσδήποτε δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτούς για τέσσερα χρόνια, κάτι καταστροφικό για την καριέρα του.

Η ιταλική "Gazzeta dello Sport" είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με την πιθανή ημερομηνία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων απ’ το δεύτερο δείγμα ούρων στις 7 Ιανουαρίου, όμως επικρατεί σιγή ιχθύος απ’ την πλευρά της FIM μέχρι και σήμερα. Να θυμίσουμε πως η ουσία που είχε βρεθεί θετικός ήταν ένα αναβολικό στεροειδές που χρησιμοποιούν όσοι κάνουν bodybuilding και θεωρείται ακατάλληλο για τους αναβάτες των MotoGP, οι οποίοι εστιάζουν περισσότερο στη γράμμωση και στην φυσική κατάσταση και όχι στην αύξηση της μυϊκής τους μάζας. Ακόμη, υπάρχει και η υποψία πως απέτυχε να περάσει το τεστ λόγω των φαρμάκων που έπαιρνε για την τραυματισμό στον ώμο του. Σε περίπτωση που και το δεύτερο δείγμα βγει θετικό, τότε ο Iannone μπορεί να ασκήσει έφεση και να ξεκινήσει ένας “κυκεώνας” δικαστηρίων και μέχρι να λυθεί το θέμα μπορεί να περάσουν μήνες. Όπως είπαμε η μέγιστη ποινή που μπορεί να λάβει είναι ο αποκλεισμός του για τέσσερα χρόνια, όμως σημαντικό ρόλο στην λήψη της απόφασης και του μεγέθους της ποινής, είναι το αν ο αναβάτης είχε την πρόθεση να “κλέψει” με τη χρήση αναβολικών, καθώς και αν οι επιδράσεις τους του δίνουν ή όχι κάποιο πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο προσωρινός αποκλεισμός του Iannone είναι σε ισχύ απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019, ενώ σε ένα μήνα είναι οι επίσημες δοκιμές της Sepang. Ο Ιταλός αναβάτης μαζί με την Aprilia έχουν τη δυνατότητα -αν μέχρι τότε δεν έχει λυθεί το θέμα-, να ζητήσουν την άρση του προσωρινού αποκλεισμού ώστε ο Iannone να λάβει μέρος στις δοκιμές, σύμφωνα με το άρθρο 7.9.3.2 CAD. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι άνθρωποι της Aprilia, η συμμετοχή του αναβάτη της στις επίσημες δοκιμές είναι πιο σημαντική, απ’ το να χάσουν μερικούς αγώνες. “Ο Iannone έχει συμβάλει πολύ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για εμάς αν δεν λάμβανε μέρος στις δοκιμές. Μας έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στο να κατανοήσουμε πού υστερεί η μοτοσυκλέτα και στην εξέλιξή της, ώστε να είναι πιο γρήγορη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.”

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει έναν καινούργιο V κινητήρα 90ο (όπως αυτοί των Honda και Ducati) στη Sepang και για αυτό θέλει τόσο τον Aleix Espargaro όσο και τον Iannone πάνω στη σέλα τους, προσφέροντάς της πολύτιμα δεδομένα. Ωστόσο, θεωρητικά η Aprilia έχει δυο εναλλακτικές, σε περίπτωση που ο Iannone δεν λάβει μέρος. Η μια είναι ο Karel Abraham, καθώς είναι διαθέσιμος αφού τον έδιωξαν απ’ την Avintia Ducati, δίνοντας τη θέση του στον Zarco. Η άλλη είναι η Aprilia να πάρει τον Jorge Lorenzo για δοκιμαστή της, όμως η επιστροφή του Ισπανού αναβάτη ως δοκιμαστής είναι κάτι που απλά ακούγεται έντονα αυτό το διάστημα (ιδιαίτερα για λογαριασμό της Yamaha) χωρίς να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες και δεν θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. Ωστόσο, και στις δυο εναλλακτικές η Aprilia δεν θα μπορέσει να λάβει τα δεδομένα, καθώς ούτε ο Abraham ούτε ο Lorenzo μπορούν κάνουν συγκρίσεις μεταξύ της παλιάς και νέας μοτοσυκλέτας αφού δεν την έχουν οδηγήσει.

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola έκανε ξεκάθαρο πως η Aprilia υποστηρίζει πλήρως τον αναβάτης της. “Όλοι μας ελπίζουμε πως το θέμα θα περάσει και πως ο Andrea απλώς θα δεχτεί μια απλή προειδοποίηση και θα μπορέσει να αγωνιστεί τη νέα σεζόν. Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη, ο Iannone έχει απευθυνθεί σε έναν κορυφαίο δικηγόρο για την υπεράσπισή του, τον Antonio De Rensis, ο οποίος έχει διαλευκάνει πολλές δύσκολες περιπτώσεις.”

Ο Ιταλός αναβάτης παραμένει αισιόδοξος και θεωρεί πως το θέμα θα έχει αίσιο τέλος, καθησυχάζοντας τόσο την Aprilia όσο και τους θαυμαστές του, όμως το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα είναι να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα λάβει μέρος στις δοκιμές της Sepang και σε αυτό έχει την πλήρη υποστήριξη της Aprilia.

Ετικέτες

Marc Marquez: Τα κοινωνικά δίκτυα με εκνευρίζουν - Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου

“Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά”
marc
Από τον

Παύλο Καρατζά

9/1/2026

Ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδωσε συνέντευξη στην Ισπανία, τονίζοντας ότι νιώθει Ισπανός και Καταλανός και μίλησε για το MotoGP, τον Valentino Rossi, τον αδερφό του, για τα χρήματα που βγάζει και πολλά άλλα που αξίζει να ακουστούν.

Όσον αφορά τους τραυματισμούς του είπε πως έχει μεγάλη αντοχή στον πόνο και πως αυτό τον έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, αλλά σε άλλες τον έχει βλάψει, αφού μπορεί να υποτιμούσε κάποιον τραυματισμό, μέχρι το σημείο που όλοι γνωρίζουμε και ήταν καταστροφικό για την καριέρα του, ένα στάδιο πριν την κόψει και οριστικά. Πλέον έχει μάθει να ζει με τον τραυματισμένο του δεξί ώμο που συνεχίζει να πονάει αν τύχει και κοιμηθεί από εκείνη την πλευρά.

Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά. Πολλοί αναβάτες φτάνουν στο MotoGP και πέφτουν μία ή δύο φορές, και φαίνεται ότι δεν ξέρουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Οι πτώσεις σου μαθαίνουν τα όρια, αν ξεπεράσεις τα όρια, τραυματίζεσαι, διακινδυνεύεις τη ζωή σου. Σε κάθε τραυματισμό υπάρχουν τρεις φάσεις. Στην πρώτη δεν θέλεις να ξέρεις τίποτα για κανέναν, είσαι συντετριμμένος: φέτος κέρδισα τον τίτλο και πέρασα τρεις εβδομάδες στο σπίτι χωρίς να βλέπω κανέναν. Σε αυτή τη φάση ο πόνος σε κάνει να θυμώνεις και να τα βάζεις με τους αγαπημένους σου. Στη δεύτερη φάση, όλοι προσπαθούν να σε κατευνάσουν και επειδή έχεις περάσει από την πρώτη, τους αφήνεις παρόλο που δεν το νιώθεις. Η τελευταία φάση είναι να δείξεις την υπομονή που δεν είχες πριν, να μην προσπαθείς να κάνεις περισσότερα από όσα πρέπει να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Θέλεις να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα, αλλά δεν πρέπει”, δήλωσε ο Ισπανός.

Στην συνέχεια είπε πως υπάρχει κατανόηση με τον αδερφό του και αλλά στον αγώνα είναι ελεύθεροι οικογενειακών δεσμών. Θυμήθηκε πως όταν ήταν 8 χρονών είχε πει στον πατέρα του πως θέλει να παίξει ποδόσφαιρο και εκείνος του απάντησε να διαλέξει ανάμεσα στην μπάλα και την μοτοσυκλέτα. Έκανε τότε μια συνειδητή επιλογή προς την μοτοσυκλέτα, όμως για τον Alex ήταν πιο σύνθετη η πορεία αυτή. Δεν είναι πλέον!

Και συνέχισε λέγοντας: “Όταν στον αγώνα είσαι πίσω από κάποιον, είσαι συγκεντρωμένος στο πού να επιτεθείς. Με τον Alex ήταν πολύ δύσκολο γιατί ήμουν πιο συγκεντρωμένος στον κίνδυνο: ίσως να τον έριχνα και να τον τραυμάτιζα, ανησυχούσα. Τότε, ως μεγαλύτερος αδελφός, τον έβαλα να καθίσει και του είπα: Φέτος φαίνεται ότι θα παλέψουμε σε πολλούς αγώνες, και τη Δευτέρα θα είμαστε αδέλφια. Σφίξαμε τα χέρια. Αν συμβεί, θα συμβεί. Αλλά είναι αδελφός μου, μοιραζόμαστε τα πάντα από πάντα και μπορούμε να μοιραζόμαστε πολλές πληροφορίες. Όταν ήμουν στην Honda, δεν το κάναμε γιατί δεν ήταν επαγγελματικό. Αλλά τώρα τρέχουμε και οι δύο για τη Ducati, αν έχουμε αμφιβολίες για ένα ελαστικό ή μια στροφή, το συζητάμε”.

Επίσης, είπε πως του αρέσει η πίεση ενώ διαφορετικά βαριέται. Όταν δεν είναι στρεσαρισμένος κάνει λάθη, όχι το αντίθετο! Δεν ήταν πάντα έτσι, νεότερος δεν άντεχε την πίεση, τώρα έχει μάθει να διαχειρίζεται το άγχος και σε αυτό συμβάλλει το γεγονός πως δεν είναι προσκολλημένος στα χρήματα και δεν φοβάται να πάρει αποφάσεις που θα αποφέρουν λιγότερα.

Όσον αφορά την Ισπανία και την Καταλονία, δήλωσε: “Πληρώνω φόρους στην Ισπανία, είχα σπίτι στην Ανδόρρα όπου η Cervera είναι δίπλα, μόλις μία ώρα οδήγηση, και στην Ανδόρρα πηγαίναμε πολύ συχνά με τους γονείς μου. Όταν άρχισα να οδηγώ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είπα να κάνω ότι όλοι και αγόρασα ένα σπίτι εκεί. Άντεξα μόλις δύο μήνες και αποφάσισα να γυρίσω στην Ισπανία. Δεν το κάνω για να στείλω κάποιο μήνυμα, αλλά γιατί απλά αυτά νιώθω. Όταν έχω χρόνο πηγαίνω στην Μαδρίτη ή επιστρέφω στην Cervera. Θέλω να κάνω ότι αποφασίζω, έχω μάθει ότι τα καλά πράγματα έρχονται όταν δεν ψάχνεις για εκείνα και τα άσχημα ξαφνικά και απότομα".
Για το ζήτημα που εκεί είναι φλέγον, σχετικά με την καταγωγή του, ο Marc επικαλέστηκε την ελευθερία της έκφρασης και δήλωση Καταλανός και πως αγαπά την Καταλονία. Όμως αγαπά και την Ισπανία, ιδιαίτερα τον Νότο και πως αυτά τα δύο δεν είναι και δεν πρέπει ναι είναι ασυμβίβαστα. "Υψώνω τη σημαία που νιώθω ότι με εκπροσωπεί εκείνη τη στιγμή.”

Για τον Valentino Rossi και τα κοινωνικά δίκτυα είπε, “Όλοι με ρωτούν, αλλά είναι φυσιολογικό. Εγώ λέω ότι είναι πολύ δύσκολο να ζεις με κακία και δεν θέλω οι οπαδοί μου να κρατούν κακία: θέλω να κρατάνε ενέργεια για να με χειροκροτούν. Όταν τραυματίστηκα, ήταν ένας άλλος αναβάτης που ενεπλάκη: έκανε ένα λάθος, αλλά κανείς δεν το κάνει σκόπιμα και μερικές φορές οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν”. Τα κοινωνικά δίκτυα τα χρησιμοποιεί όσο πιο λίγο μπορεί - το ελάχιστο απαραίτητο και διαβεβαιώνει: οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται στο αρνητικό, είναι ανθρώπινο. Τον ενοχλεί, όμως και όποιος λέει ότι οι προσβολές δεν τον επηρεάζουν, λέει ψέματα.

Για τον Marc, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να έχουν ονόματα, αριθμούς ταυτότητας και προφίλ.

Για το αν σκέφτεται να αποσυρθεί, δηλώνει: “Το πιο δύσκολο για έναν αθλητή είναι να ξέρει πότε και πώς να σταματήσει. Όσο υπάρχει πάθος... Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου. Είμαστε σε ένα άθλημα όπου οι τραυματισμοί είναι πολλοί. Τελευταία, οι άλλοι αναβάτες δεν ήταν πολύ ευγενικοί μαζί μου, αλλά δεν ήταν και πριν”.

Τέλος σε ερώτηση που του έγινε, αν θα ήθελε να έχει ένα γιο που να ασχοληθεί με το ίδιο άθλημα είπε “Δεν θα μου άρεσε. Μου αρέσει να είμαι πολύ προστατευτικός, αλλά η κληρονομιά, το να φέρει το όνομα της οικογένειας, δεν θα τον βοηθούσε καθόλου. Ο κόσμος θα έλεγε ότι έφτασε εκεί εξαιτίας αυτού και δεν θα είχε την ίδια όρεξη. Όχι, καλύτερα μια μπάλα ποδοσφαίρου, μια ρακέτα ή οτιδήποτε άλλο”.

Ετικέτες